milloin varoitukset lähtevät pois?

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

seia kirjoitti:Ah, ja ne sadat (tuhannet?) ongelmiinsa avun löytäneet (esim. minä) ovat vaan löpisseet täällä niitä näitä ja vahingossa sitten korjanneet akvansa olot tms? Kyllä nyt oikeesti taitaa olla jossain muualla se ongelma kun AW:ssä.
Niimpä, kummasti täältä vain on apua löytynyt. Joko kysymällä tai vanhoja keskusteluja selaamalla. Tämäkin keskustelu on mielestäni ollut varsin hyvä ja tietopitoinen/ sisältänyt asiallisia vastauksia. Samoin tämä, myös tämä, kuten tämäkin ja tämä.

En oikein jaksa enää edes koittaa ymmärtää mistä tuulee... Se aika kuusta ehkä? Avokki ainakin väittää huomanneensa että silloin ollaan kokoajan ja jokaikisen asian takia hernepalot nenässä...
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
JustinSan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JustinSan »

Oi suuret operaattorit, moderaattorit, vibraattorit ja separaattorit!
Kuulkaa minun huutoni! Antakaa minulle valta ja voima viikoksi, niin minä pyhästi lupaan, että huuhdon kaiken tämän saastan pois ikiajoiksi!

Rautanyrkillä sekä helvetin tulta ja tappuraa säkenöivällä ruoskalla ajan kaikki nillittävät ruojat ja korruptoituneet fariseukset pois tästä paikasta! Puhkaisen tämän mätäpaiseen, lasken pahan veren pois ja annan eheyttävän liekin polttaa kaiken puhtaaksi!!

Kuva
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Didi »

miranelda kirjoitti:Sitten rekisteröidyin ja aloin kysymään asioista, jotka oli ongelmana. Sain melkein kaikkiin vastauksiin vastaukseksi linkin jjärven sivuille tms. En varsinaista vastausta koskaan. Jokainen koitti tärkeillä toista enemmän ja esittää prosentteja ja desimaalilaskuja ammonniakkilukemista. Blaah! Kysymyseni olivat selkeät, halusin selkeän vastauksen.
miranelda kirjoitti:jos on ongelma toisessa topiikissa, niin ei tulla siitä piikittelemään toiseen topiikkiin.
Etkö sinä juuri tuossa taannoin sitten piikitellyt koskien toisia aiheita? Ei tämä ketju mielestäni alun perinkään käsitellyt sinun akvaario-ongelmaasi, vaan enemmänkin asenneongelmaasi sääntöjä ja niiden noudattamista kohtaan.

Haluaisin muistuttaa, että vaikka tässä on nyt puitu säännöistä yhtä ja toista, niin ne kyllä pätevät tässäkin. Isot alkukirjaimet siis käyttöön, miranelda.
Viimeksi muokannut Didi, 23:31, 15.12.2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Jaa pakko vielä yksi kirjoittaa, kun väliin ehti tulla lisää.

En todellakaan ole piikitellyt, joten se on sinusta kiinni että sen sellaisena näet. Itse aloitit, Miranelda, kypsytyksesi puheeksi tässä ja sitä rataa minä tähän threadiin tulin mukaan, koska olen sinua koittanut auttaa.
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

111na kirjoitti:Saapas! :) Mitä jos tutkisit sen nitriittitestisi toiminnan ja palaisimme myrkytetyn akvaariosi äärelle jossain vaiheessa?
miranelda kirjoitti:rautalangastako sen väännän... jos on ongelma toisessa topiikissa, niin ei tulla siitä piikittelemään toiseen topiikkiin.
No jos tarjouksen siitä, että kysymyksiin kyllä vastataan, näkee piikittelynä... juu, kyllä siltä kannalta katsottuna AW on hyvinkin ilkeä paikka. :roll:
Dixi et animam levavi.
seia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja seia »

mysli kirjoitti: Joihinkin kysymyksiin vastausta, ainakaan yksinkertaista sellaista ei vain ole.
Aivan, taikka sitten vastaus on jotain hyvin yllättävää mitä kukaan muu ei voi tietää: minä luin AW:tä ennen kypsyttämisen aloittamista monta kuukautta ennen kuin aloitin kypsyttämisen. Siinä vaiheessa olin kuin juuri lakin saanut ylioppilas, tiesin Kaiken tiedettävissä olevan, ja innoissani aloitin kyspytyksen jonka piti hoitua siis tietenkin tuosta vaan huis hais. Tästä voinee jo arvata että eihän se niin mennyt. "Tää nitriitti ei vähene ollenkaan! Ja nitraattia on ihan järkky määrät! Tää ei nyt toimi!" Syy: luin testejä väärin, katsoin mittalasia väärästä suunnasta, tulokset olivat ihan jotain muuta kuin oikeasti oli. En kysellyt tuosta täällä, mutta jos olisin, kuka olisi kyennyt vastaamaan että luepa nyt oikein niitä testejä? Ihan itse se oli tajuttava.

Akvaarion pito ei ole kovin eksakti tiede, koska, kuten monesti sanotaan, altaat ovat yksilöitä. Perusperiaatteet ovat selvät (mitä nyt kehittyvät jatkuvasti ;)), mutta niitä pitää kyetä soveltamaan omaan altaaseen, omalla ajattelulla. Valmiiksi pureskeltua kamaa ei voi olla. Eihän koko foorumia silloin tarvittaisi! Faktat kansiin, sieltä hauki on kala - menetelmällä (hah!) pääkkyyn ja menoksi, ei turhaa kyselemistä.

Tuo kypsytys erityisesti on kinkkistä puuhaa, koska se mitä yritetään tehdä, on saada tyhjästä monivaiheinen prosessi käyntiin ja pitää se käynnissä, mikä on ihan eri asia kuin öh, en nyt keksi hyvää vertausta, mutta siis sen valmistuminen on erilaista kuin jonkun kiinteän, pysyvän, valmiiksi saaminen. Lisäksi se prosessi voidaan havaita vain epäsuorasti (nitriitti- ja nitraattitestit siis). Ei siis ole mikään ihme että se aiheuttaa päänvaivaa, eikä siihen voida antaa selkeitä, yksinkertaisia vastauksia. Toistan itseäni, pitää itse osata ajatella. Apua siihen kyllä todellakin saa, mutta itse se on lopulta kuitenkin tehtävä.
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

miranelda kirjoitti:
111na kirjoitti:Saapas! :) Mitä jos tutkisit sen nitriittitestisi toiminnan ja palaisimme myrkytetyn akvaariosi äärelle jossain vaiheessa?
crisse_83 kirjoitti: Ainut mikä risoo välillä moderoinnissa on tämä henkilökohtaisuus juttu, jotkut tietyt käyttäjät saavat sanoa melkein (ivailla vaikka toisessa topicissa, ei suoralla viitteellä mutta kuitenkin niin että ne jotka ovat keskusteluja aktiivisesti seuranneet tajuavat kyllä mistä on kyse.) mitä vain toiselle statuksensa turvin ilman että heille koituu mitään ilmeisestikään, mutta kun joku muu almpiarvoinen avaa suunsa sanoakseen näille jotain niin varoitus ainakin napsahtaa. Mutta kai siinäkin on eroja että kuka kokee minkäkin henk.kohtaisena.
Tuossapas hyvä esimerkki 111nasta....
Mutta kai huomasit Miranelda sen viimeisen lauseen, eli Mutta kai siinäkin on eroja että kuka kokee minkäkin henk.kohtaisena..

Tätä topicia lukiessa pilkka ainakin osuu lähes tulkoon yhden henkilön kohdalla poikkeuksetta vain omaan nilkkaan ja toinen sopiva sananlasku onkin että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

Uskomatonta. Tämän viestiketjun luettuani menen kyllä mielelläni jo nukkumaan... :mrgreen:

Joulurauhaa ihmiset!
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
Rise
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Rise »

crisse_83 kirjoitti: Se aika kuusta ehkä? Avokki ainakin väittää huomanneensa että silloin ollaan kokoajan ja jokaikisen asian takia hernepalot nenässä...
Tutun kuuloista. :mrgreen:
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

JustinSan kirjoitti:Oi suuret operaattorit, moderaattorit, vibraattorit ja separaattorit!
Kuulkaa minun huutoni! Antakaa minulle valta ja voima viikoksi, niin minä pyhästi lupaan, että huuhdon kaiken tämän saastan pois ikiajoiksi!

Rautanyrkillä sekä helvetin tulta ja tappuraa säkenöivällä ruoskalla ajan kaikki nillittävät ruojat ja korruptoituneet fariseukset pois tästä paikasta! Puhkaisen tämän mätäpaiseen, lasken pahan veren pois ja annan eheyttävän liekin polttaa kaiken puhtaaksi!!

Kuva
Mä ihkutan, komppaan ja tuen Justiinaa tässä kohtaa. Kannatan ehdottomasti Justinia modeksi, vaikka sitten vain sen viikon ajaksi :mrgreen:
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Pitäiskö nyt itkee vai nauraa? Kokeilen molempia.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Mari kirjoitti:Eikä viesteistä niin foorumilla, kuin yksityisistäkään kannata lueskella enempiä merkityksiä kuin mitä siellä selkeästi on. Alkaa muuten mennä varsin vainoharhaiseksi tämä touhu täällä jos jokaisesta viestistä täytyy alkaa miettimään että sisälsiköhän tuo piilomerkityksiä minulle.
Täysin ilman piilomerkityksiäkö katsoit tarpeelliseksi kirjoittaa tämän aikalailla muusta keskustelusta ohimenevän avautumisen juuri minun viestini perään, minua lainaten? :roll:
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

maisu kirjoitti:
Mari kirjoitti:Eikä viesteistä niin foorumilla, kuin yksityisistäkään kannata lueskella enempiä merkityksiä kuin mitä siellä selkeästi on. Alkaa muuten mennä varsin vainoharhaiseksi tämä touhu täällä jos jokaisesta viestistä täytyy alkaa miettimään että sisälsiköhän tuo piilomerkityksiä minulle.
Täysin ilman piilomerkityksiäkö katsoit tarpeelliseksi kirjoittaa tämän aikalailla muusta keskustelusta ohimenevän avautumisen juuri minun viestini perään, minua lainaten? :roll:
Nyt on kyllä jotain piilossa jossain, ihan varmasti.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Totuus on tuolla ulkona, lämpimästi suositan kaikkia menemään sinne ja etsimään. Kivasti pirtsakassa pakkasessa viilenis tunteetki [;)] . BTW, alkuperäinen kiukkuliini taisi kadota tutkalta uhkauksiensa mukaisesti 15.12 elikkäs eilen. Mitä tässä vielä jauhetaan?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Täytyy myöntää, että iltapäivä kului rattoisasti täällä töissä tätä viestiketjua lukiessa :mrgreen:
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

maisu kirjoitti:
Maisu kiltti, sinun luulisi tietävän että jos haluan kuttuilla sinulle, teen sen aivan sujuvasti ilman tätä foorumiakin [;)] Ihan kahden kesken... Joten älä nyt lue tuosta äskeisestäkään enempiä piilomerkityksiä kuin mitä siellä on.
Ja mitä viestisi lainaamiseen tulee, niin lainaamaani pätkään kommentoin heti viestini alussa näin:
Missä on todennettu että on todella lähetetty ilkeitä posteja? Ainakin kaikki mitä itse olen nähnyt ylläpidon lähettämiä viestejä ovat olleet erittäin asiallisia.
Ei kaikki mitä tuossa viestissä oli, ollut tarkoitettu sinun viestiäsi kommentoivaksi. Mutta nyt kun asia tuli puheeksi, niin juu alkaa tämä kuulostaa vainoharhaiselta :roll:
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
miranelda
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja miranelda »

Voih, vieläkö te täällä raukat jauhatte...

Minä täällä hoitelen lehtikalojani... taistelukalojani... kardinaaliterojani... sinisiä malawiahvenia... ja haimonnejani... seeprakalojani... mustamollejani... sekä miljoonakalojani...

miten paljon sitä muuten mahtuukin kalaa 125litraiseen, kun oikein laittaa mahtumaan....
mariana
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mariana »

miranelda kirjoitti:Voih, vieläkö te täällä raukat jauhatte...

Minä täällä hoitelen lehtikalojani... taistelukalojani... kardinaaliterojani... sinisiä malawiahvenia... ja haimonnejani... seeprakalojani... mustamollejani... sekä miljoonakalojani...

miten paljon sitä muuten mahtuukin kalaa 125litraiseen, kun oikein laittaa mahtumaan....
Voih, että jotkut raukat jaksavat olla lapsellisia. :roll:

Onnea harrastukseen, jokainen tyylillään. Toivottavasti kukaan ei tästä enempää provosoidu mikä varmasti oli viestin perimmäinen tarkoitus.

Eiks lyötäis keskustelu lukkoon?
Onia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Onia »

Voi hyvänen aika tätä "keskustelua" :mrgreen: Miten voivat aikuiset ihmiset olla noin uskomattoman lapsellisia? Onko tämä netissä kirjoittaminen näin rankkaa, että pitää alkaa itkupotkuraivareita ottaa ja "Lälläslää, mäpä täällä rääkkään kaloja, ihan teidän kiusaks, kylläpä nyt kadutte, kun ette ollu mulle mieliksi!" Noo, jatkakaa toki minun puolestani. Ihan viihdyttävää tätä on lukea. [;)]
Naanu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Koko keskustelu on kyllä mennyt ihan naurettavuuksiin. Itse ajattelin että tähän soppaan en lusikkaani pistä, mutta sen verran pistän kuitenkin, että on lausuttava kiitoksen sanat aqua-webin moderaattoreille palstan huollosta. Kun säännöistä pidetään kiinni ja kaikki kantavat kortensa kekoon, palsta on suunnattoman suuri tietopankki ja vielä kaikenlisäksi helppolukuista ja siistiä ja jo tällaisenaankin arkistointikelpoista materiaalia!

Muiden (erityisesti amerikkalaisten) akvaariofoorumeiden jälkeen on aina ilo palata "kotiin" aqua-webbiin, jossa keskustelu on suurimmilta osin asiallista ja järkevää. Ei hymiöfloodia tai järjettömän suuria allekirjoitukseen liitettäviä räikeinä vilkkuvia kuvia. Kommentit ovat kantaaottavia, eivätkä ainoastaan "AWESOME!!!!!" ja miljoona hymiötä perään. Jos ei ole valmis ottamaan kritiikkiä vastaan, täyttyy miettiä kannattaako koko palstalle kirjoittaa lainkaan.

Suomen kielessä on olemassa kirjoitussäännöt, jotka todellakin tekevät tekstistä ymmärrettävämpää ja helppolukuisempaa (vaikkakin erityisesti tässä keskustelussa voidaan huomata, että kukin tulkitsee kirjoitettua sanaa miten lystää, vaikka sen perimmäinen tarkoitus olisikin selvästi nähtävillä). Palstalla on paljon nuoriakin käyttäjiä (itseänikin nuorempia), joille on pelkästään etu, ettei kirjoitustaidon tarvitse internetissä kehittyä huonompaan, vain ainoastaan parempaan suuntaan oikeanlaisen kirjoitustyylin ansiosta!

En usko perus kirjoitussääntöjen opettelemisen olevan kenellekään ylivoimaisen vaikeaa. Ajatelkaapa, niitä opetetaan jo ala-asteella! En tarkoita että tänne palstalle kirjoittaessa täytyisi osata joka ikinen poikkeussääntö pilkun paikan suhteen; tämän palstan yleinen kirjoitustaso on mielestäni oikein hyvä, huolimatta siitä, ettei meistä jokainen ole äidinkielen opettaja.

Ala-asteella kaikki ne opettajat olivat kivoja, jotka eivät antaneet läksyä tai olivat muuten vain lepsuja.
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
Rise
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Rise »

Tehdään yksi täysin "moderaattorivapaa" viestiketju ja katsotaan mitä siitä tulee. Sinne vaan purkautumaan kun rupeaa hiostamaan. Tämän jälkeen kaikki näkisivät miltä palsta ilman modeja näyttäisi. Miksei tekisi sitä tästä ketjusta, on muutenkin niin farssia tämä touhu tässä ketjussa, hymyilyttää joka kerta?
seia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja seia »

Niin tosiaan, tulipa mieleen että ehkä ei ole syytä huoleen moderointilinjan kovuuden suhteen jos siitä hermostuvat ne, joiden järjen mukaan on tolkullista kostoksi kiusata kaloja tahallaan ja tulla vielä hihkumaan siitä että ähäkutti, näin tein...
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Didi »

Rise kirjoitti:"moderaattorivapaa" viestiketju
kieli oppi säännötön keskustelu (puhekieli rulaa!!!)
Karkkilan norsujen ekseemavisva avannossa (HUUMORIVAROITUS!)

Minulla ainakin on sellainen käsitys, ettei linjaa ainakaan höllennettäisi. Ennemminkin siihen toiseen suuntaan sitten.
Naanu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Tuli muuten mieleen, että jos noita suuren maailman akvaariofoorumeita modet hoitelisivat yhtä hyvin kuin täällä, siellä voisi melkein oppia vaikka englantia!
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

seia kirjoitti:Niin tosiaan, tulipa mieleen että ehkä ei ole syytä huoleen moderointilinjan kovuuden suhteen jos siitä hermostuvat ne, joiden järjen mukaan on tolkullista kostoksi kiusata kaloja tahallaan ja tulla vielä hihkumaan siitä että ähäkutti, näin tein...
Älä huoli, ei tässä siitä voi olla kyse koska:
miranelda kirjoitti:En mä niitä kaloja teidän kiusalla osta... Turha luullakaan...
Dixi et animam levavi.
Lukittu

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”