Fluval 204

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Flame
Junior Member
Junior Member

Fluval 204

Viesti Kirjoittaja Flame »

Elikkä otsikon mukainen ulkosuodatin löytyy täältä 180L akvaariosta. mutta ongelmaksi on mudostunut nämä korit suodattimen sisällä. laitoin sitten kaikki kuvan mukaan sinne ja suodattimen pörisemään. No sielläpä sattumoisin on ollut koko akvaarion toiminnan ajan aktiivihiili suodatus. Onko tästä jotain haittaa? entäpä miten kalat reagoivat jos poistan ne sieltä nytten? Akvaarion on ollut keväästä lähtien pörisemässä.
Mitenkäs tuon vaahtomuovin kanssa sitä on neljä kapeaa levyä kiinni sellaisessa muovi telineessä joka tulee näiden korien viereen, olen huuhdelut ne vedellä joka kerta kun pesen putsarin. Elikkä kuukauden välein. Pitääkö niitä uusia samalla tavalla kuin sisä putsarin filtterit?
Mitä laitan siihen keskimmääiseen tyhjään koriin jossa nykyään aktiivihiilitä.

Olen aiheesta joskus aikaisemmin kysellyt täällä mutta silloin sain vain linkin vvalmistajan sivuille :( Nytten toivoisin sellaisilta henkilöiltä joilla on kyseinen suodatin niin neuvoja... Koska akvaariossa ei menesty oikeen mikään kasvi ja ajattelin jos suodattimessa on vikaa... (arvaus)

Kiitos jo etukäteen :)
Flame
Junior Member
Junior Member

Eikö kenelläkään todella ole kyseistä suodatinta?

ja kun sain tuon valmistajan nettisivun, olen onnettoman huono akvaario englanti sanastossa :cry:
Tappis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tappis »

Meillä löytyy samanlainen suodatin, mutta olen hiukka huono neuvomaan kun ukko hoitaa suodattimen. Koeta hakua, muistaakseni on ollu aikaisemmin puhetta tästä samaisesta suodattimesta *fluval 204*. Ota nyt kuitenkin se aktiivihiili sieltä pois. Se aktiivihiili on kerää pöpöt pois ja jos sitä turhanpäiten pitää siellä, se kerää myös kaikki hyödyllisetkin pöpöt pois! Laittasin sulle linkin, mutta mun Atk-taidot taitaa olla yhtä hyvät kun sun enkun taito. Onnea hakuun!
Flame
Junior Member
Junior Member

Kiitos vastauksesta, hiilet lähtee heti pois :)
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toivo »

MEillä on fluval 204 siihe imu letkun päähän kannattaa ''sorvata'' jonkinlainen
esisuodatin , puhistus väli pitenee.
Flame
Junior Member
Junior Member

Meillä se imuletkun pää on sen verran ylempänä hiekasta että ei siihen oikeen tule mitään roskia. Ja onhan siinä kumminkin se pieni ritilä ja se pallo jonka merkitystä en tiedä :roll:. Tarpeellinen ilmeisesti :P

Sellainen pikku kymysys vielä: riittääkö suodatus teho kun on tuo ulkoputsari ja sitten ajattelin sisäsuodattimeksi jotain sellaista mikä kierrättää sen 400L/h. Merkistä en vielä tiedä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”