Katinkultien määrä

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Aquatoid
Junior Member
Junior Member

Katinkultien määrä

Viesti Kirjoittaja Aquatoid »

Niin, allas on nyt käynnissä ja kansoitettu, mutta katinkultien määrä on alkanut mietityttää. Siis lähinnä harvennusmielessä.

Faunattaren sivuilla ainakin lukee etteivät nuo varsinaisia parvikaloja ole, pitävät vaan kaltaistensa seurasta. Minulla on niitä 8 150x70 kokoisella pohjalla, ja tuntuvat ruoka-aikaan kerääntyvän aina samalle alueelle nahistelemaan yhdestä tabletista, vaikka siinä lähellä ja kauempanakin olisi jyrsittävää tarjolla :frown:

Kaiken huipuksi ne aina tuntuvat heittävän sen tabletin brasilian kääpiöruohon sekaan ja hyökkäävät sitten itse perään pöllyttämään rikkaruohot pohjasta irti. Tätä menoa ei ruohomatto ole koskaan edes likimain mattomainen.

Ei hyvä, ei näin. Ajattelin josko voisi puolet pudottaa pois monnien parvesta. Ehkäpä pohjaterrori sillä hellittäisi? :|
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Inia »

Ihan hyvin voit vähentää monnit puoleen nykyisestä. esim. 2-3 katinkullan porukkakin on hyvä, eivät välttämättä kaipaa valtaisaa parvea.
nallu80
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Kattarit viihtyvät paremmin parvessa. Itsellä oli aluksi 4 katinkultamonnia. Nämä olivat todella apaattisia. Kun hankin 2 lisää, niin johan ne ovat liikkeessä koko ajan.
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
HillaR
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja HillaR »

Luulisin, että riippuu paljon yksilöistä. Kaksi vilkasta yksilöä voi tulla ihan hyvin toimeen kaksistaan, mutta ujommat kaipaavat monta lajitoveria...
Semmonen 4-5 luulisi riittävän.
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Inia »

Minulla on sekä kahden kattarin allas että 20 kattarin allas (paljon poikasia) ja kummassakin touhutaan innokkaasti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”