Perhoskirjoahventen kutu

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Maiza
Starting Member
Starting Member

Perhoskirjoahventen kutu

Viesti Kirjoittaja Maiza »

Ostin tuossa viikko takaperin perhoskirjoahven pariskunnan. Olen katsellut että naaras on aika kutu valmiin näköinen, lisäksi rakentelee maapesiä. Ongelma onkin haluton koiras, naaras yrittää ajoittain ahdistella sitä, mutta herra ei ole tietävinään.

Elikkäs, pystynkö minä vaikuttamaan tämän onnelisen perhetapahtuman kulkuun jotenkin? Olen netistä yrittänyt tiedonmuruja etsiskellä, mutta perhostenkudusta ei juuri muuta mainita kuin kutupaikat ja poikasten hoidosta jotain.

Kiitoksia jo etukäteen :)
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Minulla on tällä hetkellä 6 perhosta, ja sellainen tuntuma on että jos koiras ei hyväksy naarasta niin ei hyväksy sitä myöhemminkään. Tuntuu siltä että ne koiraat on just niitä jotka valitsee parinsa tarkemmin.
Nyt minulla on aikaisemmin kaksi kertaa kutenut pari omassa akvassaan, mutta naaras ei enää osoita kutemisen merkkejä. Koiras kyllä hyväksyy naaraan kun ei jahtaa sitä pois ollenkaan. Sinun varmaan kannattaa varmaan hankkia uusi koiras. Nää on vaan minun omia mietelmiä...viisaammat kertokoot lisää :?
Maiza
Starting Member
Starting Member

En raaskisi luopua koiraasta, se on niin hyvä kuntoinen ja komea :D annan heille vielä hetken aikaam, josko yhteinen sävel löytyisi. Vasta viikko sitten pääsivät uuteen kotiin.
seme
Junior Member
Junior Member

Sama vika rahikaisella

Viesti Kirjoittaja seme »

Mulla on sama tilanne. Tuntuu siltä, että naaras kohta raiskaa ton koiraan, joka vaan ui ja syö muinamiehinä. (hmm onkohan olemassa homo kaloja?)
120L:
12 kardinaalitetraa
1 maatiaispartis naaras
1 palettikalaa + poikaset n15 3 cm
Maiza
Starting Member
Starting Member

Kaipa kalatkin voi olla homoja..en tiedä? :mrgreen: Olen itse havainnu jotain lähenemistä perhosissani, syövät yhdessä ja uiskentelevat. Ehkä koiras on vaan ujon sorttinen, tahtoo tutustua ennen intiimi touhuja [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”