Mitä synnyttäviä hammaskarppeja teiltä löytyy?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Jaani kirjoitti:
Holzig kirjoitti:Mikkosedästä tuli eilen ylpeä isä mollimammalle.
Sinäkin olet sortunut synnyttäviin... eväkkäisiin :mrgreen: Kuinkas niin pääsi käymään?
Synnyttäväkalasyndrooma tuntuu ainakin itselläni menevän muutaman vuoden cykleissä. Joskus pärjää ilman vuosiakin, mutta sitten taas täytyy ottaa joku laji. Onhan noita siis tullut pidettyä muutamaa lajia jo ennenkin.

Tällä kertaa vuoroon pääsi molli. Ostin sen pari viikkoa sitten Turun Akvaariosta. Allas jossa molli on on 14 litrainen, lämpöä 28°C ja pH 7.8. Hieman olen lisäillyt aquaduria. Poikasia putkahti...ööh...yhtäaikaa olen nähnyt 7, mutta varmaan niitä siis jokunen enemmänkin siellä.. Jahka poikaset kasvavat vähän niin pääsevät sitten mammansa kanssa johonkin tilavampaan systeemiin, jonka ehkä muutan miedoksi murtovedeksi tai sitten ei. Saa nähdä.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
janna
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja janna »

Meillä ei ole tällä hetkellä kuin miljoonakaloja, mutta saattaapi platyjakin ilmestyä jossain tulevaisuudessa...
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Meillä löytyy platyja, sunburst, västäräkki, mikkihiiri ja tuksedoja.
"I'll rise but I refuse to shine"
Hatzizi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hatzizi »

Minulta löytyy iki-ihania miljoonakaloja. ikävä kyllä vain kolme kappaletta 1 uros ja 2 naarasta. Perheen lisäystä odottelen kovasti :D
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

Hatzizi kirjoitti:miljoonakaloja. 1 uros ja...
Kaloista puhuttaessa koiras.
Hatzizi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hatzizi »

Joo kiitti korjauksesta holzig :P
Mulla on siis 1 koiras ja 2 naarasta, pitäisikö hankkia yksi koiras lisää ku naaraat vaan riitelee koko ajan... Luulen että johtuu koiraasta
"kuka on kolmas pyörä" :mrgreen:
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

Tasaparit mielestäni huonompi vaihtoehto. Parempi, että koiraalla on useampi naaras.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

Holzig kirjoitti:Poikasia putkahti...ööh...yhtäaikaa olen nähnyt 7, mutta varmaan niitä siis jokunen enemmänkin siellä..
Lopulliseksi luvuksi tuli mollimamman ensisynnytykselle 10 poikasta, joista yksi kuoli. Edellispäivänä putkautti toisen poikueensa ja näitä uusia poikasia näytti vielä tänään aamulla ( = klo 12 jälk. ) uiskentelevan tasan 30 kipaletta.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minulla on tällä hetkellä platyja, miekkapyrstöjä ja kyttyräkaloja. Läheltä olevina mainittakoon myös punapyrstötokat.

Näiden lisäksi minulla on ollut miljoonakaloja, erilaisia molleja (lähinnä sphenopseja, mutta joku latipinna- tai veliferaristeytymäkin), kirjoplatyja sekä perhostokia.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

Milliksiä, mustamolleja ja miekkapyrstöjä :D
adaina
Member
Member

Viesti Kirjoittaja adaina »

Poecilia sp. endlersejä, poikasia kasapäin...
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Mulla on platyja kahdessa altaassa uiskentelemassa..
Vedetto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vedetto »

Minulla on tuhansia platyjä (ja lisää tulee.. huhuh..)
Terveisin: Vedetto
salmix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salmix »

Ihan perussynnytäjiä eli miljoonakaloja löytyy täältä [;)] Platyja on joskus ollut, mutta en muista niistä mitään. Olin niin pieni, enkä vielä niin innostunut akvaarioista. Onneksi asiat ovat muuttuneet [;)]
*Vaimoni on tullut hulluksi. Hän on alkanut kasvattaa kaloja altaassa, eikä nykyään enää muusta puhukkaan.*

Ote kirjasta Sinuhe Egyptiläinen
Kovu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kovu »

Akvassani on vuosien aikana vieraillut mustamolleja, platyja, miekkapyrstöjä sekä miljoonakaloja. Meidän perhe on ollut aina hiukan heikkona noihin söpöihin, värikkäisiin ja puolipirteisiin synnyttäviin.

Mustamolleista jäänyt huonoinmat muistot. Olivat ylijalostettuja, sairastelevia ja kuolivat melko pian. Lisääntyiväthän ne toki, mutta kun olivat niin sairastelevia, että kokoajan sai olla karantteenaamassa. Olivat myös rumia jos vertaa nykyisiin miljoonakaloihini, mutta tämäkin on taas makuasia.

Platyja harkitsin hankkivani taas muutaman vuoden tauon jälkeen, mutta kun miljoonakalat olivat värikkäämpiä ja mielenkiintoisempia seurattavia, joten nykyään akvassani uiskentelee milis parvi.

Alunperin miliksiäkin hankittiin satalitraseeni yksi sininen koiras ja kolme harmahkoa naarasta. Sitten otin kaverilta hoiviini punaisen koiraan. Sitten hankin sillekkin kaksi omaa akkaa, etteivät naaraat rasitu liikaa kahdesta koiraasta. Ukot kuolivat melkolailla pian kumpainenkin, mutta naaraat pyöräyttelivät uutta sukupolvea akvaani. Nykyään noista naaraista enää kolme on elossa, poikasia on sellainen 40 kappaleinen lauma. Värit ovat ukkopoikasilla erittäin komeat ja tytöt ovat pulleita *ylpeä äiti*

Akvastani löytyy myös yksi miekkapyrstö/platy sekoitteinen koiras, jonka otin kaveriltani sen punaisen miljoonakala koiraan mukana. Sille en seuralaisia aijo hankkiakkaan, ellen toista allasta saa hankittua, jossa se voisi perustaa perheen. Myyn varmaankin jollekkin tutulle eteenpäin jos joku miekkapyrstö koiraan haluaa. Komean punainen on ja pitkä musta miekka löytyy.
maximoves
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maximoves »

No miljoonakaloja täälläkin. Poikasista on tulossa oikeita kaunokaisia. Olen käyttänyt leopardipilkullista (keltaisella pohjalla mustia pilkkuja) koirasta ja samanväristä jälkikasvua on tullut eli useampikin koiras syntyi samalla värityksellä varustettuna.

Olen myös koittanut jalostaa sinistä väriä, ensimmäiset sinihuntupyrstöisen koiraan ja sinipyrstöisen naaraan jälkeläiset ovat kohta sen kokoisia, että väriä rupeaa näkymään, sinertää kivasti naaraatkin. Ovat jonkun viikon kuluttua myyntikokoisia.
Ratsastan auringonlaskuun....

http://community.webshots.com/user/maximove
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Jos miljoonakaloja täällä olisi, ne olisivat ehdottomasti jotain luonnonmuotoa. [;)]
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
kalatus
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kalatus »

Minulla on ollut plätyjä.
Nyt on miljoonakaloja.
63l ja 300litranen akva;)
se on 2v saavutus;=)
Menkää mun profiiliin ja kattokaa kuva mun mieles paras kala on:MUSTAPLEKO!
jyrza
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jyrza »

Platyja, Miljoonakaloja, Mustamolleja ja miekkapyrstö...
suski-84
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja suski-84 »

Ekassa akvassa tuli kokeiltua: platyja (micky mouseja, punasia, puna-mustia, kelta-mustia, kultasia),
miljoonakaloja, mustia molleja ja miekkapystöjä(monen värisiä oli niitäkin).

Nykyään on enää oma-kasvattamia oransseja miekkapyrstöjä :D
Nuuskapoju
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Nuuskapoju »

Meillä on miekkapyrstöjä. Tekisi mieli vaihtaa ne pois johonkin toisiin kaloihin, mutta ei ole aikaa/rahaa/vanhemmat ei anna.
Älä ota sitä vakavasti
supernova_85
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja supernova_85 »

Ekassa akvaariossa oli miljoonakaloja ja platyja. Hyvin tekivät poikasia. Parasta oli, että ne miljoonakalat olivat jotain tosi vähän jalostettua muotoa, sain ne kaverilta, jolla oli ollut akvaario varmaan kymmenen vuotiaasta asti. Kyllä mä erityisesti platyista tykkään, ihanan värisiä ne oranssit. Ehkä niitä sitten joskus taas homma, tiedä tuota. Pitäisi ekaksi laittaa se akvaario ja vasta sitten haaveilla kalat kasaan...:D
aurora
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja aurora »

Meillä molleja, miljoonakaloja, platyjä ja miekkapyrstö. Pari päivää sitten bongasin 2 platy-vauvaa :)
Yliblaze
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Yliblaze »

Tällä hetkellä miekkapyrstöjä ja mustamolleja. Miljoonakaloja oli, mutta vein ne eläinkauppaan. Tykkäsin niistä kovasti mutta lisääntyivät aivan liikaa :(
Tauros
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tauros »

Minulla on vain platyja, mutta otan aika varmasti myös miljoonakaloja ystävältäni. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”