Jokin vesiherne?
Valvoja: Moderaattorit
Jokin vesiherne?
Riccian seassa kasvaa paljon pientä rihmamaista kasvia, jolla näyttää olevan pienenpieniä pyyntirakkuloita. Onkohan tuo kenties joku vesiherne? Tässä kuva jossa ricciaa ja niitä rihmamaisia rakennelmia: http://groups.msn.com/sani313/hiilidiok ... hotoID=241
-
- Junior Member
Mulle kävi joskus yli 10 vuotta sitten niin että kun yritin kasvattaa taistelukaloja siitä ei tullu yhtään mitään. Kalat kuti, poikaset kuoriutu ja minä aina innoissani odotin että jos tällä kertaa onnistuisi. Kaikkia konsteja yritin mutta aina poikaset hävisi. Kukaan ei osannut neuvoa enkä siis itsekkään silloin vielä tiennyt vesiherneestä mitään. Sitä oli akvaario täynnä ja olin vaan tyytyväinen hyvään kasvuun. Asia sitten selvisi vasta monta poikuetta menetettyäni yhdestä lehtikirjoituksesta.
Tiedoksi siis aloittelijoillekin, tuo vesiherne syö kalanpoikasia ja käyttää ne ravinnokseen!
Tiedoksi siis aloittelijoillekin, tuo vesiherne syö kalanpoikasia ja käyttää ne ravinnokseen!
-
- Advanced Member
-
- Junior Member
Niin, sitä juuri tarkoitin tolla viestillä että niitä on erilajeja, kuulemma kymmeniä. Ne mulla kasvaneet oli siis reilusti karvalehden kokoisiakin. Olen ymmärtänyt että kaikille kuitenkin tulee pyyntirakkuloita.
Jossain vanhassa akvaariolehdessä oli muistaakseni kuvakin jossa rihmakalan poikasen silmät vielä erottui pyyntirakkulan sisältä. Ällöä!
Jossain vanhassa akvaariolehdessä oli muistaakseni kuvakin jossa rihmakalan poikasen silmät vielä erottui pyyntirakkulan sisältä. Ällöä!
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Voi ei. Minulla on myös ricciassani tuota vesihernettä. Voihan vinkeli, mut täytyy varmaan myydä riccia kokonaan pois jos aion ikinä nähdä piikkisilmien poikasia..ja ricciamättääni oli niin kaunis... 

Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
myy mulle!
myy mulle kirjoplanty!
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Jaa-a. Raaskinko kuitenkaan myydä? Pitäisikö vai eikö pitäisi?
Toisaalta jos sattuvat kutemaan tuohon pöteikköön niin huono juttu, mutta toisaalta taas varjostaa mukavasti akvaarion aukeita alueita luoden piikkisilmille suojaa.
Enkä tiedä mikä muu pintakasvi tuohon tilalle sopisi, ei vesihyasintti eikä pistia, kumpikaan ei menesty. Mitään ihan pikkukasvia kuten salviniaa en halua. Konnanputki voisi olla hyvä mutta sitten kun se kasvaa valon ulkopuolelle, ei ole enää kaunis.
Oliskos dionella vaikka vaihdossa konnanputkea?
Toisaalta jos sattuvat kutemaan tuohon pöteikköön niin huono juttu, mutta toisaalta taas varjostaa mukavasti akvaarion aukeita alueita luoden piikkisilmille suojaa.
Enkä tiedä mikä muu pintakasvi tuohon tilalle sopisi, ei vesihyasintti eikä pistia, kumpikaan ei menesty. Mitään ihan pikkukasvia kuten salviniaa en halua. Konnanputki voisi olla hyvä mutta sitten kun se kasvaa valon ulkopuolelle, ei ole enää kaunis.
Oliskos dionella vaikka vaihdossa konnanputkea?

Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/