Kiitos vastauksista, tulevat tarpeeseen!

Valvoja: Moderaattorit
Sinulla on ilmeisesti kokemusta molemmista? Minä olen ropeltanut sekä Fluvalin että Eheimin kanssa ja molemmista on tullut mukava tuntuma. Hyvin tehtyjä, eivät kumpikaan täydellisiä, mutta järkeviä valintoja kummatkin.-riff- kirjoitti:Eheim 2252. Pesee italialaiset vedenruikkijat 6-0
Mun 2252:ssa ei edes ole imukuppeja, vaan sellaset "telineet" joiden kanssa ei ole valumisvaaraa. Telineet tulee akvan reunaan kiinni, ja suodatin sitten haluamalleen korkeudelle telineeseen (tämä tosin edellyttää kehysakvaariota tai lasilistaa tms mihin telineen saa kiinni). Siinä on myös sellaiset "ruuvit" (sivutuupparitAinut miinuspuoli Eheimin esim. 2248 mallissa, luultavasti sama on myös 2252 mallissa, on se, että suodatin ei meinaa pysyä imukupeillaan kunnolla lasissa kiinni vaan alkaa valumaan.
Tottakai suositteli, sehän on kallein niistä vaihtoehdoistaelluliina kirjoitti:Soitin äsken tonne ruoholahteen ja sieltä sanottiin jotain, että toi Seran F1200, ei ihan kunnolla roskia kerää, ja Viskari suositteli jotain Eheim poverlain...jotain....mut sillä oli sitte hintaaki 89egee ja tol seral 49..
Sera ois kumminkin kukkarolle parempi. Onks sulla saurama(tai jollain muulla) toiminu se Sera hyvin, että lähteekö sillä roskat veestä?
Jep. Eheimin Powerlinen suodattimiin voi ostaa tuollaisen ripustussysteemin lisähintaan. Maksaa mansikoita + alv, mutta pelaa hyvin. Sen jälkeen ei enää tarvitse kiroilla aina pettävien imukuppien kanssa.dth kirjoitti:Mun 2252:ssa ei edes ole imukuppeja, vaan sellaset "telineet" joiden kanssa ei ole valumisvaaraa. Telineet tulee akvan reunaan kiinni, ja suodatin sitten haluamalleen korkeudelle telineeseen (tämä tosin edellyttää kehysakvaariota tai lasilistaa tms mihin telineen saa kiinni).Ainut miinuspuoli Eheimin esim. 2248 mallissa, luultavasti sama on myös 2252 mallissa, on se, että suodatin ei meinaa pysyä imukupeillaan kunnolla lasissa kiinni vaan alkaa valumaan.
Jep. On kokemusta molemmista ja monista muista merkeistä. Fluvalin vanhat suodattimet ovatkin kohtalaisen toimivia. Uudet Fluvalit taas ovat ihan onnettomia, patruunat painuvat toisiaan vasten ja virtaus hidastuu. Niitä saa myös olla uusimassa aivan liian usein. En myöskään pidä siitä, että moottorin akseli on kiinni vain toisesta päästä. Roottori alkaa ajan mittaan pitämään ääntä ja kuluttamaan moottoripesää. Ja ovat tehottomia minun käyttööni molemmat, uudet ja vanhat.saurama kirjoitti:Sinulla on ilmeisesti kokemusta molemmista? Minä olen ropeltanut sekä Fluvalin että Eheimin kanssa ja molemmista on tullut mukava tuntuma. Hyvin tehtyjä, eivät kumpikaan täydellisiä, mutta järkeviä valintoja kummatkin.
Kyllä sisäsuodatin kannattaa tyhjentää joka viikko. Fluvalin ulosvirtausnopeus on suuri koska suutin on niin pieni. Meillä 4+ jaksaa rikkoa 160 cm pitkän altaan pinnan melkein kauttaaltaan. Suosittelen.toivo kirjoitti:Jos kovaa virtausta tarvitset nii minä laittaisin Fluval 4 tai 4+. Pumppausteho mielestäni on jotain 1000 l/h eli aika kova. Ei tarvitse puhistaa useasti