Merivesiputki makeanvedenakvaarioon.
Valvoja: Moderaattorit
Merivesiputki makeanvedenakvaarioon.
Tarkoituksena olisi saada vähän kylmempi valaistus. Valaisin on kaksiputkinen ja toiseen tulisi päivänvaloputki. Onnistuukohan tämä vai näyttääkö huonolle? Kertokaahan pitääkö paikkaansa, että punasävyinen valo kasvattaa kasvien pituutta ja sinisävyinen leveyttä. Itselläni 100litrasessa ongelmana juuri se, että kasvit peittävät veden pinnan ja matalat kasvit saavat siten vähemmän valoa. Siinä mielessä sinisävyinen valaistus olisi hyvä. Nyt akvaariossani on joku päivänvaloputki ja kasviputki enkä pidä yhdistelmästä.
Don't be a crab. Eat one.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Mulla on makeanveden altaassa yhtenä loisteputkena neljästä Sylvanian Coralstar meriputki, sopii hyvin illalla viimeiseksi päällä olevaksi lampuksi ennen valojen sammutusta. Hyvin on ainakin meillä siniputken alla vallis ja jaavansammal tuuheentuneet ja levinneet, välillä vähä liikaakin 

-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Ei siitä liian merellistä saaepeli2 kirjoitti:Epäilyttää vähän kun on vain kaksi putkea. Saattaa tulla liian "merellinen" vaikutelma
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mulla oli aiemmin vain kaksi loisteputkea joista toinen oli tuo coralstar, miellytti mun silmää ihan mutta makuasioitahan nuo..

-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-