Mahtuisikohan vielä?
Valvoja: Moderaattorit
Mahtuisikohan vielä?
Heips,
Minulla on 100 l allas jossa asustaa 6 piikkisilmää, 11 pikkumonnista ja 3 korurihmakalaa. Vaikka mistä kulmasta akvaariota katselee ja kaloja noin määrällisesti on paljon? niin kyllä kovin tyhjältä näyttää. Jotakin siis tuntuu puuttuvan.
Mahtuisikohan tuonne vielä jotain, joku "väripilkku" tai kaksi. Ajattelin paria kääpiörihmakaloja tai hunajarihmakaloja. Terrorisoivatko ne pieniä korurihmoja?
Minulla on 100 l allas jossa asustaa 6 piikkisilmää, 11 pikkumonnista ja 3 korurihmakalaa. Vaikka mistä kulmasta akvaariota katselee ja kaloja noin määrällisesti on paljon? niin kyllä kovin tyhjältä näyttää. Jotakin siis tuntuu puuttuvan.
Mahtuisikohan tuonne vielä jotain, joku "väripilkku" tai kaksi. Ajattelin paria kääpiörihmakaloja tai hunajarihmakaloja. Terrorisoivatko ne pieniä korurihmoja?
Miksi ei voisi laittaa? Korut ovat sen verran arahkoja että jonkun vilkkaan parven lisääminen ei tunnu hyvältä. Ja nyt kaloja on siis yht. 20 kpl ja jos sinne vielä parven lisää niin alkaa olla ruuhkaa. Pöheikköjä altaassani riittää, joten ajattelin etteivät rihmakalat toisiaan häiritse.
Olen vielä niin noviisi näissä fisu asioissa että kaipaan kommentteja asiasta ennenkuin marssin ostoksille.
Olen vielä niin noviisi näissä fisu asioissa että kaipaan kommentteja asiasta ennenkuin marssin ostoksille.
Minäkin olen kuullut että ei kahta labyrintti kalastoa samaan akvaan, ainakaan noin pieneen. Itsellä kokemusta taistisuroksesta ja hunajarihma pariskunnasta, taistis ei antanut hetken rauhaa hunajille. Ja siitä minua kyllä varoiteltiinkin (oston jälkeen, oma tyhmyys). Voihan toki olla että jollain meneekin ilman ongelmia, mutta...
Ja eikös arat kalat yleensä tule paremmin esille, kun ympärillä on vilkas tetraparvi?
Ja eikös arat kalat yleensä tule paremmin esille, kun ympärillä on vilkas tetraparvi?
-
crisse_83
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Vastaan kumminkin vielä vaikka "ongelma" ratkennut.
Siksi ehdotin ennemmin parvea koska sinulta sinulla oli tilaa kalaston koosta huolimatta keski,- ja pintavedessä. Ja toinen syy miksi teilasin ajatuksen lisätä toinen laji rihmiksiä oli juurikin tuo jo mainittu, ettei miellellään pieneen altaaseen kahta eri lajia, ovat oikeasti sen verran äksyä kansaa.
Mutta kuten jo sanottiin; hyvä valinta nuo hankkimasi.
Siksi ehdotin ennemmin parvea koska sinulta sinulla oli tilaa kalaston koosta huolimatta keski,- ja pintavedessä. Ja toinen syy miksi teilasin ajatuksen lisätä toinen laji rihmiksiä oli juurikin tuo jo mainittu, ettei miellellään pieneen altaaseen kahta eri lajia, ovat oikeasti sen verran äksyä kansaa.
Mutta kuten jo sanottiin; hyvä valinta nuo hankkimasi.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)