Minulla on yksi Linnunratapleko, mutta se ei syö.
Se on kuitenkin ollut hereillä (eli ei kuollut) jo kuukauden vaikka se ei syökkään. Miten se vielä hengittää vaikka näin on?
Olisiko se voinut syödä kasveja?
Linnunratapleko
Valvoja: Moderaattorit
-
-Taistelukala-
- Starting Member

Linnunratapleko
Pulputuksin: -Taistelukala-
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Se ei tarkoita, että pleko ei syö, jos se ei syö silloin kun katselet akvaariota.
Huoli pois, jos pleko vaan näyttää terveeltä eikä vatsa lommota.
nm. omistanut enkeliplekon viime keväästä enkä ole kertaakaan nähnyt sen syövän mitään (kaikilla niillä n. 10 kerralla, kun olen koko kalan edes nähnyt). Pötsistä päätellen sapuskaa on kuitenkin saatu. Toinen enkelipleko, joka on ollut vähemmän aikaa talossa, tulee kyllä ihan innolla sapuskan ääreen.
Huoli pois, jos pleko vaan näyttää terveeltä eikä vatsa lommota.
nm. omistanut enkeliplekon viime keväästä enkä ole kertaakaan nähnyt sen syövän mitään (kaikilla niillä n. 10 kerralla, kun olen koko kalan edes nähnyt). Pötsistä päätellen sapuskaa on kuitenkin saatu. Toinen enkelipleko, joka on ollut vähemmän aikaa talossa, tulee kyllä ihan innolla sapuskan ääreen.
-
Inia
- Akvaariosisustaja 2005

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Linnunrataplekot, kuten useimmat muutkin plekot ovat yöaktiivisia ja touhuavat ympäri allasta yön pimeydessä. Ruokaa kannattaa antaa plekolle juuri ennen valojen sammumista, tai sammumisen jälkeen, että se saa syödäkseen. Voit laittaa altaaseen himmeän iltavalon, jonka valaistuksessa plekosi saattaa rohkaistua liikkumaan ja syömään, jolloin voit seurata sen toimia. Iltavaloksi sopii esim. pienitehoinen hehkulamppu joka valaisee jotain altaan osaa. Voit antaa plekolle myös pakasteruokia, ellet ole niitä kokeillut. Jotkut luonnosta pyydystetyt plekot saattavat kummastella tablettiruokia ja syövät mieluummin erityyppisiä pakasteita.