Hankin vastikään käytetyn 175L akvaarion (95*44*42) Ohjeita on viikonpäivät aamusta iltaan (opiskelijan syysloma) kahlattu innokkaasti netin syövereistä ja altaan kypsytys alkaa huomenna. Altaan mukana ei tullut suodatinta ja ostinkin Tetratecin sisäsuodattimen (1000), jonka rinnalle varmaankin värkkään jossain vaiheessa mattosuodattimen kun sellaista on kerran kovasti kehuttu. Kokeilen kuitenkin ensin jos pärjäilen pelkällä sisäsuodattimella.
Kalastoakin olen kerinnut jo pähkäilemään ja aikeissa on laittaa seuraavat fisut:
- kardinaalitetra, 15kpl (tai neon-)
- intiaaninsulka, 10kpl
- partis, 1kpl
- leopardimonninen, 6-8kpl
- ruostekirjoahven, 2 tai 4kpl
(- kierteis-sarvikotiloita) paljonkohan noita pitäis ostaa?
Kuulostaako hyvältä? Kalaston kerkiää tässä miettimään vielä moneen kertaan ja muutenkin ostan fisut varmaankin parissa erässä, jolloin miettimisaikaa on vieläkin enemmän. Tekeekö partis yksin selvän levistä vai sopisiko joukkoon joku muu levänsyöjä vielä?
Fisut on ymmärtääkseni kaikki E-amerikkalaisia ja varmaankin kasvit kannattaisi hankkia samoilta seuduilta. Kasvit on mulle täysi mysteeri, joten ehdotuksia kaipaisin sen osalta.
Olen luullakseni sisäistänyt veden arvojen tarkkailun merkityksen ja olen ostanut testereitä. Mietin kuitenkin että kannattaako niitä vedenparannus-aineita kuitenkin käyttää "vamuuden vuoksi" vaikka joka toisella vedenvaihtokerralla. Jos niitä käyttää, voiko lorauttaa pullon suusta suoraan akvaarioon? (vedenvaihtoa varten on hankittu letku)
Intoa riittää niin paljon, ettei housut tahdo jalassa pysyä

- Antti