Orpo neontetra

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
TiiHa
Starting Member
Starting Member

Orpo neontetra

Viesti Kirjoittaja TiiHa »

Ostin tuttavaltani 45 l altaan viikonloppuna, säälistä [}:)] Se oli niin likainen ja liejuinen, että meinasin oksentaa. Kaloina oli 2 parttista ja YKSI neontetra. Putsasin altaan, sisustin uudelleen, otin vanhaa vettä ja vanhan likaisen suodattimen sekä osan likaista soraa. Nyt olen tehnyt usean vedenvaihdon, vesiarvot ok, pH 7,2. Mutta se tetraparka 4 ekaa päivää nyhjötti täristen nurkassa värittömänä, nyt on värit palanneet, mutta vain kerran olen nähnyt sen syövän muutaman palasen. Onko parempi lopettaa tetra vai siirtää se isompaan altaaseen 10 mustatetran ja 10 Hyphessobrycon coppelandin kanssa? Sopeutuuko toisen lajin parveen? Entäs parttikset? Voiko noin pienessä edes pitää moisia, no ei ainakaan 2 [}:)] Tosin ovat elelleet näin jo toista vuotta. Nyt vain puhtaimmissa oloissa. En ole vielä uskaltanut tehdä siirtoja, kun en ollut varma mitä tauteja kaloissa on.
Älkää siskot murehtiko ikääntymistänne. Ne on munat kun pilaantuu,ei kanat!
kanto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kanto »

Kuinka iso toinen altaasi on? Jos se on iso siirrä tetra sinne. Mutta partamonnit kasvavat liian isoiksi sinne eikä niitä voi pitää alle 100l akvaariossa ja kaksi tarvitsevat vähintään 180l. Pienempää allasta voisit pitää karanteeni altaana. Kaloja siinä ei oikein voi pitää kuin esim. taistelukalaa tai muutamaa todella pientä tetraa, esim. neontetraa.
TiiHa
Starting Member
Starting Member

Se toinen allas on 200 l ja siinä on jo yksi parttis ja noiden 20 tetran lisäksi 5 ujoa Kuparimonnista (Perun vihreitä).En kyllä siirrä parttiksia tuohon isoon altaaseen,koska kohta niitä voi olla tuhottomasti.Yritän vaikka etsiä sijaiskodin tuttavien altaista..sääli olisi ottaa ne hengiltä.Tosin en tiedä nauttivatko nytkään elämästään.
Neontetran siirrän,katsotaan kotiutuuko.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Hyvin voisit pitää siinä 45 litraisessa pientä parvea neontetroja. Vai mitä ajattelit tehdä sillä pienellä pytyllä?
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
TiiHa
Starting Member
Starting Member

Pytty on tyttäreni 10v huoneessa ja hän haluaa: sammakoita,kotiloita,tuliliskoja,taistelukalan,heinäsirkkoja 8O ,kilpikonnan...lista on loputon ja valinta vaikea,tyttärellä siis ja sirkat ja konnat on jo teilattu,mutta minä itse ajattelin poikasallasta.Voi olla ,että siihen on pakko jotain ottaa,kunhan saan parttikset pois.
Tyttärelläni on mielikuvitusta ja halua hoidella vähä jos mitä elukoita.Kesä meni sammakoita kudusta kasvatellessa ja perhosentoukkia keräillessä.Kerran kotiin tullessani meillä oli 158 kastematoa ja 52 jotain vesikotiloa :mrgreen: [}:)] En tiennyt itkeä vai nauraa.Sammakoita tuli 42, mutta kaikki karkasi :mrgreen: .
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Miten olisi "prinsessakotilot" (= värikkäät omenakotilot pomacea bridgesii)?
Meillä kohta 7 veen tytön huoneessa on pytty, jossa on värikkäitä omenakotiloita ja katkarapuja. Ja tytär on oikein tyytyväinen noihin kauniisiin koteloihin, ja niiden puuhiin. Samoin katkaravut (red cherry ja green) ovat aika suihkijiä, kun ovat altaassa, joissa ei ole muuta kuin pohjakaloja-> ei riskiä joutua ruokalistalle.
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”