Jauhantaa räkmixistä ja juustokuusta

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Jauhantaa räkmixistä ja juustokuusta

Viesti Kirjoittaja samara »

Splitattu täältä: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?p=3638769

Eikos tän keskustelun pointti ollut että sitä sieltä saa!!
Ehkä on muitakin mun lisäksi joka noita sopia ei jaksa alkaa keitteleen... :mrgreen:

Vaikka se helppoa/halpaa onkin
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

ParratonMonni kirjoitti:jos ostaa kaupasta jonkun muun tekemää ties milloin valmistettua räkmixiä.
Eiköhän ne nyt sentään valmistuspäivän siihen laita ;)
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

samara kirjoitti:Ehkä on muitakin mun lisäksi joka noita sopia ei jaksa alkaa keitteleen... :mrgreen:
Missä vaiheessa räkmiksiä keitetään? :roll:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Niin no niin no... [;)] just siksi voinkin sitä ostaa...
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

VilleJ kirjoitti:
ParratonMonni kirjoitti:jos ostaa kaupasta jonkun muun tekemää ties milloin valmistettua räkmixiä.
Jep, vaan mistäs voit olla varma että se pitää paikkansa? [;)]
Ehkä on muitakin mun lisäksi joka noita sopia ei jaksa alkaa keitteleen...
Totta. Räkmixin hurautus tehosekoittimella ei tunnu miltään hommalta "lämmin kotiruoka kerran päivässä koko perheelle" - ihmiselle. Ja aineksien hankkiminenkin voi olla rasite jos eivät nuo räkmixin aineet kuulu muutenkin jääkaapin/pakastimen tavallisiin ruokiin.
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Sarkka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sarkka »

Kun mun koirakin kerran barffaa*, niin mikseipä sitten kalasenikin. :P Ajattelin nyt viimein tuota räkmixiä kokeilla, kun ei fisuille aina viitsisi hiutale- ym. tehdasvalmisteisia ruokiakaan syötellä. Kaikki muut tarvikkeet löytyy kotoa paitsi liivate.

* barf= koiran ruokkiminen raakaravinnolla (luut, liha, kala sekä kasvikset)
... tämä selitys siltä varalta etteivät kaikki akvaharrastajat ehkä tunne kyseistä termiä... :mrgreen:
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Missä vaiheessa ja miksi se katkarapu pitäisi alunperin sulattaa? Sulaneenahan se vain litsaantuu tehosekoittimessa eikä mene siististi silpuksi.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Minä jauhan ne käsikäyttöisellä lihamyllyllä kun ovat osittain sulaneita eli vielä jäässä, mutta suhteellisen pehmeitä. Samoin pakasteherneet osin sulaneina.
Liivatteenkin lisään vain lämpimänä. Koko annos ei kovin lämpimäksi pääse ennenkuin on taas jääkaapissa jähmettymässä.

Tehosekoitin ei siis ole lainkaan tuossa käytössä täällä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Eikö nuo kaikki pakasteesta otettavat ainekset kannattaisi käyttää jäisinä? Ainakaan yleisesti ottaen pakastetut ruoka-aineet eivät liiemmin parane jos ne välillä sulatetaan.

Itse olen aina laittanut suoraan jäisenä jauhelihanmyllyyn. Ainut haittapuoli on, että näpit jäätyy kun jäistä massaa sekoittelee käsin.
/jari
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

ParratonMonni kirjoitti:
VilleJ kirjoitti:
Jep, vaan mistäs voit olla varma että se pitää paikkansa? [;)]
Miten uskallat ostaa kaupasta vaikka Valion maitolitran tai Portin jauhelihapaketin? Kun se valmistajahan on voinut laittaa pakkauspäiväksi ihan minkä tahansa päivän vain sen takia, että on sattunut huvittamaan. :roll:

No mutta, sitten itse asiaan. Eli, kuten Samara jo mainitsi, alkuperäisen viestini pointti oli nimenomaan siinä, että nyt sitä räkmixiä saa JKL:n Faunattaresta (by the way, saa muuten Myyrmannistakin). Hinta oli muistaakseni siinä 3 €/pakkaus (joka oli n. 250 grammainen levy).

Se aloitusviestini olikin vähän niin kuin "tiedoksi saatettakoon" (mutta olisihan se pitänyt arvata, että tällä palstalla tuollaisestakin aiheesta saadaan todella negatiivinen :roll:). Jos joku haluaa tehdä itse räkmixinsä, minun puolesta tehköön. Mutta jos joku toinen haluaa sen ostaa valmiina, sekin käy minulle oikein hyvin. Ja luulisi, että kävisi teille muillekin, vai? [;)] En minäkään sitä valmista osta, vaan teen itse. :mrgreen:
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Tallulah kirjoitti:Miten uskallat ostaa kaupasta vaikka Valion maitolitran tai Portin jauhelihapaketin? Kun se valmistajahan on voinut laittaa pakkauspäiväksi ihan minkä tahansa päivän vain sen takia, että on sattunut huvittamaan.
No, ei voi laittaa ihan mitä huvittaa. Niissä tarkat määräykset ja valmistajan oman kontrollin vuoksi, ne on aika tarkkaan määrätty. Joissakin tapauksissa jopa niin tarkkaan, että tuotekoodista näkee, onko paketti ollut hihnan ensimmäinen, viimeinen tai jotain siltä väliltä - esim. jos paketti on jostain syystä vajaa ja otat yhteyttä valmistajaan. Valmistaja pystyy koodin avulla kertomaan, missä on mahdollisesti menty metsään.

Ett kyllä niihin pakkausmerkintöihin voi luottaa. Eriasia voiko tukkuportaan ja kaupan säilytystapohin luottaa, eli ettei siinä ole tapahtunut mitään mokaan "Oho, jäi pariksi tunniksi tuonne varastoon lämpimään.."
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Tallulah kirjoitti: Miten uskallat ostaa kaupasta vaikka Valion maitolitran tai Portin jauhelihapaketin? Kun se valmistajahan on voinut laittaa pakkauspäiväksi ihan minkä tahansa päivän vain sen takia, että on sattunut huvittamaan. :roll:
Noh, ehkäpä Valiolla on pakkausmerkinnöissään HIEMAN tarkempi seuranta, kuin jollain räkmixin valmistajalla. Ja toisaalta, kuinka voi olla varma logistiikkaketjusta tässä tapauksessa (kaan)?
Ja luulisi, että kävisi teille muillekin, vai?
Onko joku jotain muuta esittänyt :o ?
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
samara
Senior Member
Senior Member

Voi Ristus..miten te aina jaksatte vääntää? 8O

Eipäs ja juupas ja kerran vielä eipäs..
tepy
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tepy »

samara kirjoitti:Voi Ristus..miten te aina jaksatte vääntää? 8O

Hee... eihän tällä palstalla jaksaisi muuten joka päivä roikkua, jos ei jotain väittelyä voisi seurata joka kerran!

Mutta ihan asiasta, itse olen aina saanut Jkl:n Faunattaresta ihan laadukasta tavaraa ja asiantuntevaa palvelua. Tuntuvat tietävän ihan kohtuullisesti akvaariopuolesta. Karanteenitkin näyttävät pelaavan: jos näyttää ongelmia olevan, niin allas menee heti karanteeniin (pituudesta en kyllä tiedä :?). Tältä pohjalta luulisin räkmixinkin olevan ihan käyttökelpoista, vaikka en sitä ostakaan. Tiedä sitten mistä sitä hankkivat. Halvemmaksi tulee itse tehtynä, kuin hakea Jyväskylästä asti...
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

tepy kirjoitti:

Hee... eihän tällä palstalla jaksaisi muuten joka päivä roikkua, jos ei jotain väittelyä voisi seurata joka kerran!
Jeps, nämä väittelythän ovat elämän suola (jos olisi köyhä elämä, onneksi ei ole)! [;)] :mrgreen: Päätän tämän täältä tähän. [;)]
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Kuu on muutes juustoa! Turha väittää vastaan, ettei tule eipäs-juupas-väittelyltä.

Eiköhän moni näistä eipäs-juupas-väittelyistä perustu siihen, että heitetään lonkalta väitteitä, joiden todenperäisyydestä ei ole hajuakaan tai ei tiedä asiasta sen tarkempaa - yhtään mitään. Mielestäni on ihan paikallaan korjata väärät käsitykset, kun sellaisen näkee. Muutoinhan keskustelussa ei ole mitään järkeä.
Mari P
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mari P »

VilleJ kirjoitti:Kuu on muutes juustoa! Turha väittää vastaan, ettei tule eipäs-juupas-väittelyltä.
Oot kuule Ville väärässä! Kuu on kuttaperkkaa :mrgreen:
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja rsy »

Tais mennä nyt Jyskälän Faunattaren myynninedistämiskampanja pikkuisen kiville tämän threadin myötä... 8-)
-=Rami=-

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”