Mitä muuta?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Leena
Junior Member
Junior Member

Mitä muuta?

Viesti Kirjoittaja Leena »

Allas on n. viisi vuotta vanha 100l. Vettä vaihdan 50% viikoittain ja puhdistan sisäsuodattimen. Altaassa on hiekkapohja ja
tällä hetkellä siellä uiskentelee
1 hieroglyfipleko (adoptoitu, palaa omistajalleen)
1 partamonni (n.5cm)
3 ottoa
3 kuparimonnista
2 leväbarbia
sekä
1 kääpiöakara (neiti)

En ole tyytyväinen tuohon kalastoon. Sieltä puuttu se jokin..

Mitä muutoksia pitäisi tehdä, että tuonne voisi hommata pieniä ja kilttejä pallokaloja TAI jotain affenia?
Mutta Ihaa sanoi itsekseen: "Kirjoittaminen - hmmm, hmm.
Kyniä ja mitä kaikkea. Ylimainostettua, jos minulta kysytte.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Pois:
-hieroglyfi
-levikset
-kääpiöakara

Tilalle:
-keltakääpiöahvenpariskunta
-2 kuparimonnista
-2 ottoa
-14 neontetraa tms. pieniä, rauhallisia tetroja
Leena
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Leena »

Olen hommannut tuonne kerran kuparimonnisia, mutta noilla kolmella kuparilla on aivan selkeästi joku mafia menossa :?
Viikon kuluttua kun uudet kalat on tulleet altaaseen, ne on löytyny kuolleena pohjalta.

Ja mafia polskuttelee menemään.. 8O siinä on yksi isompi kala ja kaksi hiukan pienempää, jotka tämä pomo ilmeisesti hyväksyy porukkaansa.

Leväbarbit olen ottanu sen vuoksi, koska edellisessä asunnossa akvaarissa oli leväongelma, jonka nuo kalat on posti. Olet oikeassa, leväbarbit on "ylimääräisiä" tuolla kukakohan haluaisi ostaa ne?
Mutta Ihaa sanoi itsekseen: "Kirjoittaminen - hmmm, hmm.
Kyniä ja mitä kaikkea. Ylimainostettua, jos minulta kysytte.
mariann
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mariann »

Voiskohan kyse olla kuparimonnisten kohdalla ennemminki siitä, että uudet monniset ovat stressaantuneet muutosta ja saaneet kenties jonkun tartunnan akvaariokaupasta ja kuolleet siihen (minulla on käynyt näin albiinomonnisten kanssa)? Monniset ovat hyvin rauhallista porukkaa, vaikea kuvitella, että niillä olisi joku mafia siellä.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Leena kirjoitti:Olen hommannut tuonne kerran kuparimonnisia, mutta noilla kolmella kuparilla on aivan selkeästi joku mafia menossa :?
Viikon kuluttua kun uudet kalat on tulleet altaaseen, ne on löytyny kuolleena pohjalta.

Ja mafia polskuttelee menemään.. 8O siinä on yksi isompi kala ja kaksi hiukan pienempää, jotka tämä pomo ilmeisesti hyväksyy porukkaansa.
Naaras (pomo) ja pari koirasta (ne pienemmät) mukana. Odotettavissa munia laseissa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”