Erakkorapuja?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rapufani
Starting Member
Starting Member

Erakkorapuja?

Viesti Kirjoittaja Rapufani »

Niin, elikkäs kertokaa kaikki tietämisen arvoinen näistä pikku otuksista.
Tiedän kyllä, että ne kantavat kotilonkuorta selässään, mutta millaisen terraarion/akvaarion sellainen otus tarvitsee? Mitä se syö? Onko helppokin lemmikki? Olen kuullut, etteivät erakkoravut tarvitse vettä terraarioonsa ollenkaan... ( tuota en kyllä usko, ellei joku erakkoravun omistaja väitä niin... :roll: )

Olen nähkääs suunnitellut erakkoravun hankkimista, mutta eihän sitä voi hankkia, jos ei tiedä siitä mitään... :mrgreen:
Wiljami
Junior Member
Junior Member

moo

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Nyt riippuu siitä että minkälaista erkkiä olet haluamassa. Kun on semmoisia jotka elävät jokseenkin pelkästään maalla ja semmoisia jotka elelee pelkästään vedessä.. Jos tuommoista vedessä elävää haluat joutuu sille perustamaan merivesiakvaarion (käsittääkseni niitä ei elä makeanveden alueilla.) ohjeita läytyy tuolta meri- ja murtovesi osiosta ylempää.

Jos taas haluat semmoisen maalla elävän niin varaudu perehtymään huolella niiden hoitoon koska ovat suhteellisen vaativia omien kokemusten perusteella. GooGlella etsittynä sana hermit crab tuo valtavasti lontoon kielistä tietoa jota sitten pitää lähteä seuolomaan.

... ja kyllä kaikka erkit tarvii vettä.. tosin noille maalla eläville riittää muutama vesikuppi joissa erillaisia vesiä, suolavesia astia ja makean veden astia jossa on kalkkia seassa.
Älä hätäile!
Save
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Save »

Olen itsekin vakavasti harkinnut erakkorapujen hankkimista.
Jos maalla eläviä hamuat, ainakin Espoon Matinkylän Faunattaressa näitä on näkynyt ja jos ei satu juuri nyt olemaan, niitä voi tilata.

Tosiaan, googlella löytyy tietoa ja erakkorapu-foorumeita. Maalla elävistä tiedän sen verran, että tosiaan vaativat suolaisen ja makean veden astiat ja lajikumppaneita. Eläväthän nämä luonnossakin porukassa. Itse olen kaavaillut sellaista n. 50 (leveys)X 35-40 cm (korkeus)x 100-120 cm mittaista terraariota jossa olisi 4-5 rapua.

Minulla on yksi erakkorapujen hoitoa koskeva lehtinen mutta en viitsi siteerata sitä sillä en usko, että se on ihan paras lähde kertomaan näiden otusten hoidosta. Tätä lehtistä myydään kuitenkin Faunattarissa ja siinä on ihan basic-juttuja. Kannattaa ehkä lukea näitä sivuja: http://www.hermit-crabs.com/
http://www.crabstreetjournal.com/

-Satu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”