Täplä vai kupari?
Valvoja: Moderaattorit
Täplä vai kupari?
Eli minulle myytiin täplämonnisia ja kaikki tuntomerkit täsmäs. Ostin 5x, nyt 3 viikon kuluttua yheltä on alkanu laikut kadota ja se näyttää koko ajan enemmän kuparimonniselta. Kyllä ne kaikki on parvessa. Nyt sillä yhellä näkyy vaan ihan himmeästi laikkuja. Onko se siis kuparimonninen vai outo täplämonninen vai melkein albiino?
Muistelisin, että Rassin monniskirjassa mainittiin ainakin yksi laji, jossa poikaset ovat jollain lailla täplikkäitä ja saavat oikean lajinsamukaisen värityksen vasta myöhemmin.
Minkähän kokoisia nuo monnisesi ovat? Kaupoissahan myydään monesti aika pikkuruisia monnisia. Mulla ei tosin ole minkäänlaista muistikuvaa, että mikä laji oli Rassin kirjassa kyseessä, saati missä vaiheessa tuo värinmuutos tapahtuu. Kandee varmaan lainata kirja kirjastosta ja lukaista huolella läpi.
Minkähän kokoisia nuo monnisesi ovat? Kaupoissahan myydään monesti aika pikkuruisia monnisia. Mulla ei tosin ole minkäänlaista muistikuvaa, että mikä laji oli Rassin kirjassa kyseessä, saati missä vaiheessa tuo värinmuutos tapahtuu. Kandee varmaan lainata kirja kirjastosta ja lukaista huolella läpi.
No tähän hätään sain kuvan isoimmasta 4-6 cm monnisestani, sillä on täplät. Tosi hankala saada kuvia, katsokaa kaukaa niin saatte selvää, meinaa toi mun kamera on 1-10 asteikolta 2. Noista monnisista ei meinaa saada kuvia siksi kun akvassani on runsaasti kasveja ja yleensä ne on kasvipuskissa tai kannon alla. Sillä haaleella on muuten samanlaiset kuin tällä mutta ne on oikeestaan tosi haaleita sinivihreitä, outoa

-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Hmm... Mitä tuosta kuvasta nyt tolkkua otti
, niin ensi silmäyksellä muistutti enemmän täplämonnista. Ei noilla väri juurikaan pitäisi vaihdella, olen molempia kasvatellut ja kuta kuinkin "oman värisiänsä" ovat olleet ihan poikasesta asti, siitä lähtien kun värin pysyy erottamaan (monnisten kohdalla aika pian). Ja 3-4-senttiset ovat jo ihan myyntikokoisia eli eipä näiden pitäisi mitään muuntautumistemppuja tässäkään iässä tehdä.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)