Eheim 2217

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Catja
Starting Member
Starting Member

Eheim 2217

Viesti Kirjoittaja Catja »

Millä saan kyseisen mallin käyntiin?En saa sitä vetämään vettä sisään... :roll:
Suodattimen sisällä on kyllä vettä mutta ei onnistu nyt sen kanssa yhteistyö!
Hermot menee mokoman vempaimen kanssa [}:)]
Voisiko joku tekniikan ihme valaista minua? 8O
nosegoblin
Member
Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja nosegoblin »

Juuri pistin eilen oman pumppuni käyntiin seuraavalla menetelmällä:
1. Suodatinsäiliö tyhjäksi vedestä eli vain massat sisällä.
2. Imuletku paikalleen akvaarioon veden alle.
3. Pistä ämpäri tai jokin muu astia valmiiksi viereen ja pistä töpseli seinään.
4. "Ulostuloletku" suuhun ja imet kuin viimeistä päivää kunnes vesi alkaa selvästi kiertämään imuletkussa ja suodatinsäiliössä. Imeminen kannattaa/pitää tehdä alempana kuin missa imuletku sijaitsee.
5. Kun vesi alkaa kiertämään koneen sisällä, pidä ulostulon päätä ämpärissä niin kauan kunnes se alkaa pumppaamaan kunnolla vettä läpi ja sitten nosta letkun pää takaisin altaaseen.
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Itselläni oli joskus joku eheimin vanhempi ulkosuodatin, mallia en muista, mutta sain sen (useimmiten) käyntiin seuraavalla tekniikalla: pönttö täyteen vettä, samoin sisääntuloletku. sitten ulostuloletku lattialla olevaan ämpäriin, sormi sisääntuloletkun päähän ja akvaan. Kun sisäänottoletku vedessä, härveli käyntiin ja sormi pois. Tässä vaiheessa myös ulostuloletkun hana auki. (ollut siis kiinni, ettei pönttö pääse tyhjenemään) Kamala prosessi aina, mutta näin sen sai toimimaan :D
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Catja
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Catja »

Kiitos vinkeistä!! :D Yritän saada mokoman vekottimen yhteistyöhön kanssani... :)
Mulla on siinä samassa pintaimuri yhdistetty ja joka kerran kun vaihdan vettä ja en muista "imuria" työntää veden rajan alapuolelle niin sitten käy juuri näin että joko suodatin lopettaa imemisen tai sitten "imuri",ja alkaa taistelu [}:)] niiden laitteiden kanssa!
Joskus saan ne kummatkin toimimaan tuurilla :roll: (todennäköisesti)!!.Ja toisinaan ei auta mikään taikasana niiden kanssa... 8O
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”