Hiivatepullon teko
Valvoja: Moderaattorit
Hiivatepullon teko
Tulipa vaan mieleen kun itselläni on ajankohtaisena hiillidioksidin lisäyksen aloittaminen itse tehdyillä hiivatepulloilla,
että toimisiko siinä 1,5 litran limupullon korkkina sellainen kuminen korkki, jota käytetään esim. mehupullojen tiiviiseen sulkemiseen (siis kun itse keitetään mehua).
Keskelle vaan pieni pisto jollakin terävällä esineellä ja letku survomalla läpi.
että toimisiko siinä 1,5 litran limupullon korkkina sellainen kuminen korkki, jota käytetään esim. mehupullojen tiiviiseen sulkemiseen (siis kun itse keitetään mehua).
Keskelle vaan pieni pisto jollakin terävällä esineellä ja letku survomalla läpi.
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ei se oikein toimi. On vaikea tehdä siihen sellaista reikää, että tulisi ihan tiivis. Voit tietysti kokeilla. Testaa tiiviys niin, että puhallat hiilaripullon letkuun. Jos kuuluu pihinään korkin tiivisteistä, olet epäonnistunut.
Silikoni ei sitten oikein tartu kumiseen korkkiin, tai ehkä vähän, mutta koska kumi joustaa, lähtee silikoni helposti irti. Suosittelen limupullon omaa korkkia askartelun kohteeksi.
Yksi versio limupullon korkista...
...ja toinenkin
Silikoni ei sitten oikein tartu kumiseen korkkiin, tai ehkä vähän, mutta koska kumi joustaa, lähtee silikoni helposti irti. Suosittelen limupullon omaa korkkia askartelun kohteeksi.
Yksi versio limupullon korkista...
...ja toinenkin
Mies joskus käytti limppapullossa simaa
ja silloin iski sellaisen käymispönikkään tarkoitetun korkin kiinni pulloon. Korkki siis kuminen jossa oli kiinni vesilukko, tulee normaalisti sen käymispöntön kannessa olevaan reikään kiinni. Vaikea selittää kun ei tiedä oikeita termejä... Mutta korkki siis sopi sellaisenaan limppapulloon, ilman tiivisteitä. Toimisiko tuollainen? Laittaisi vaan vesilukon tilalle letkua...
En siis ole asiaa tutkinut ollenkaan, tuli vaan mieleen.
En siis ole asiaa tutkinut ollenkaan, tuli vaan mieleen.
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Jälleen kerran kokeilemalla selviävä kysymys. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Sima- tai viinipönikän ei tarvitsekaan olla ihan täysin tiiviitä ja sitten toisaalta vastus on pienempi, jos siellä on vain pikkuinen vesilukko vastassa. Parin millilitran syrjäyttäminen ei vaadi niin paljon voimaa kuin vaikkapa parin sadan litran.aninna kirjoitti:^voi kun sääli. Jännä miten se sitten sen siman kanssa toimi... Mä testaan vielä itsekin, jos vaikka kehitän siihen sitten jonkun systeemin.
kumikorkki
Minulla on toiminut hyvin taas tuo kumikorkki