Poikasten hengitystiheys
Valvoja: Moderaattorit
- 
				Inia
- Akvaariosisustaja 2005 
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Poikasten hengitystiheys
Kiekkopoikueeni on nyt kuukauden vanha ja minua mietityttää poikasten kova hengitystahti, ne ikään kuin läähättävät jatkuvasti. Onko tämä normaalia? Poikaset vaikuttavat muuten terveiltä, ovat pirteitä ja syövät hyvin. Poikasaltaassa oli nitriittiä muutama viikko sitten parin, kolmen päivän ajan. Ei kai tämä ole vahingoittanut kiduksia? Entä voiko joku loinen aiheuttaa tällaista? Ulkosuodattimen lisäyksen jälkeen nitriittiä ei ole ollut. Vaihdan puolet vedestä joka toinen päivä.

- 
				Inia
- Akvaariosisustaja 2005 
Nyt poikasia on alkanut tippumaan, eilen kuoli 3.  Epäilen kidusloisia, mutta ovatko ne näin tappavia? Kuoleva poikanen saa sätkyjä ja törmäilee seiniin, saattaa keikahtaa nurin ja läähättää koko ajan, vatsa on kuopalla ja kidukset ikään kuin turvoksissa. Nämä kuolleet poikaset ovat olleet normaalin keskikokoisia, ei niitä pienimpiä. Vettä olen vaihtanut joka toinen päivä 50%, pohjaa imuroin pari kertaa päivässä. 
Vesiarvot:
NO3 20
NO2 0
GH 75
KH -10 luokkaa
pH 7 (suunnilleen)
Lämpö 30C, ajattelin nostaa asteen, pari.
Allas 120 litraa, poikasia n. 30.

Vesiarvot:
NO3 20
NO2 0
GH 75
KH -10 luokkaa
pH 7 (suunnilleen)
Lämpö 30C, ajattelin nostaa asteen, pari.
Allas 120 litraa, poikasia n. 30.
- 
				Inia
- Akvaariosisustaja 2005 
Tämä tästä vielä puuttui... aamulla kun heräsin, altaan lämpötila oli noussut 35C:een. Lämmitin lämmitti yhä täysillä ja varmaan parin tunnin kuluttua olisi ollut kalasoppaa tarjolla  

Poikaset vaikuttivat pirteiltä ja samankaltaisilta kuin eilen, onneksi olin lisännyt hapetusta lääkekuurin takia. Voivatko kiekot tosiaan kestää 35C:n lämpötilan vahingoittumatta?

Poikaset vaikuttivat pirteiltä ja samankaltaisilta kuin eilen, onneksi olin lisännyt hapetusta lääkekuurin takia. Voivatko kiekot tosiaan kestää 35C:n lämpötilan vahingoittumatta?
Olisit selvinnyt kidusloisongelmasta ilman lääkkeitäkin kuten huomasit kiekkokalat kestävät vallan mainiosti tuon 35° veden, loiset ei. Reilu nyrkillinen karkeaa merisuolaa/100l akvaariovettä & lämpotila pidetään 33-35° viikon = elävien kidusloisten kuolema, uusia kehittyy kyllä koko ajan mutta elävästä kidusloismassaesiintymästä olisit päässyt eroon. Vedenvaihdoista tulee lämpökäsittelynkin aikana huolehtia normaalisti, ruokinta vähennetään minimiin.Inia kirjoitti:Tämä tästä vielä puuttui... aamulla kun heräsin, altaan lämpötila oli noussut 35C:een. Lämmitin lämmitti yhä täysillä ja varmaan parin tunnin kuluttua olisi ollut kalasoppaa tarjolla
Korkeita lämpötiloja hoitomuotona käytettäessä on otettava altaassa happitilanne kuitenkin huomioon, eli kaikki ylimääräinen ilmastus & mahdollisesti ylimääräinen sisäsuodatin joka kierrättää pintavettä peliin. Valutus-suodatin on tässä asiassa lyömätön kapistus.