Typerintä mitä olette kuulleet akvaariosta

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vedetto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vedetto »

Typerintä jota kuulin kaveriltani: "Jos kalojen vesi on liian korkea niin valot pitää sammuttaa ja tiputtaa akvaarioon ISO pala jäitä. Tiiän nää jutut koska oon lukenu akvaariokirjoja ja -lehtiä!"
Ja mä olin siinä että okei..... onko tuo tollo?
Terveisin: Vedetto
Jotu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Jotu »

Kaikkein tyhmin kommentti jonka olen saanut tuli äitini suusta; olimme lähdössä n. 2 viikon lomalle äidin serkulle, Ruotsiin. Sitten kun siinä soittelin kavereille ja yritin löytää sopivaa hoitajaa kaloille siksi aikaa (en omista ajstinta enkä ruokinta-automaattia) niin äitini tokaisi:
"ei me mitää hoitajaa kaloille tarvita, ne on vaan kaloja..."
Olisi tehnyt mieli tinttasta.. [}:)]
|||
kultakala123
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kultakala123 »

Olin kerran eräässä eläinkaupassa, jossa oli samaan aikaan myös eräs nuori poika ostamassa kaloja. Kuulin siinä sitten, kuinka tuo poika kysyi, että onko 60 litran akvaario liian pieni miljoonakaloille ja myyjä alkoi selittämään, että "Ei, oikeastaan se on niille melkein liian iso, ne viihtyisivät
paremmin vaikka 20 litran akvaariossa, mutta jos otat niitä monta, niin kyllä ne siinä 60 litran akvaariossakin pärjää"...
Vihaan teitä kaikkia ja tapan ja rusennan teidän kaikkien päät
lilo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja lilo »

Minua neuvottiin pesemään tuliliskojen jokisora aika-ajoin (siis sora kokonaan akvaariosta pois ja huolellinen pesu vesihanan alla).
Kun ihmettelin, miksi näin pitää tuliliskojen kanssa tehdä, kun kalojenkaan kanssa ei saisi; ettei hävitä bakteerikantaa.
"Ei ne bakteerit sileisiin kiviin (jokisoraan) tartu". 8O
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi. (Lapsen kouluaineesta poimittu)
janecky
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja janecky »

1. "Miks noita akvaarioita pitää olla noin monta kun ne kaikki kalat mahtuis samaan" No jos on kovan viileän veden kaloja ja lämpimän pehmeän niin ei todellakaan

2. "Ainahan niitä kaloja kuolee vedenvaihdossa"

3. "Kauhee homma kun se sora pitää pestä joka kuukaus"

4 "Miksiköhän mun miljoonakalat ei viihdy lehtikalan kanssa, laitan varmaan liian vähän vedenparannusainetta"
"Ostetaan sit rapuja, ja juksataan mummolle ettei meillä ole haavia, niin se ei voi syödä niitä" SANNA 4-v
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Pistä akvaarioon Piltti-purkki täynnä korallirouhetta, niin vesi muuttuu synnyttäville hammaskarpeille sopivaksi. 8O
Save
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Save »

Muistan kun pienenä myin partamonninpoikasia ja sain niistä karkkirahaa. Jossain vaiheeessa monnit eivät enää lisääntyneetkään ja akvaariokauppias arveli, että vesi on liian puhdasta parttiksille. Ne viihtyvät kuulemma parhaiten vedessä, jossa on tavallista akvaariovettä korkeampi bakteeripitoisuus 8O .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”