Partamonnin kasveilla herkuttelu
Valvoja: Moderaattorit
Partamonnin kasveilla herkuttelu
Elikkäs mun ongelma on 1 vuotias partamonni, joka on nyt saanut päähänsä syödä kasveja, siis melkein kaikki käy. Täl hetkel kokeilussa melalehti, vesirutto ja karvalehti... Mutta saas nähdä kuinka kauan noiki pysyy hyvänä.
En usko että se on nälissään sillä se saa 2xpv levätabletin (seran) ja oon nyt lisänny ruokavalioon myös kurkkua/kesäkurpitsaa joka päiväll. (ennen sai joka toinen päivä).
Elikkäs partiksen omistajille kysymys: mitkä kasvit teidän monnit on jättäneet rauhaan??? Olisi kiva tietää ettei tule kovinkaan montaa kasvien hakureissuu ´, jotka voivat silti päätyä ruokalistalle.
Akvaariossa litroja on 100 ja sen lisäksi siellä uiskentelee 8 mustatetraa ja palettikalapariskunta. Vedenlämpötila on siinä 25 -25c.
En usko että se on nälissään sillä se saa 2xpv levätabletin (seran) ja oon nyt lisänny ruokavalioon myös kurkkua/kesäkurpitsaa joka päiväll. (ennen sai joka toinen päivä).
Elikkäs partiksen omistajille kysymys: mitkä kasvit teidän monnit on jättäneet rauhaan??? Olisi kiva tietää ettei tule kovinkaan montaa kasvien hakureissuu ´, jotka voivat silti päätyä ruokalistalle.
Akvaariossa litroja on 100 ja sen lisäksi siellä uiskentelee 8 mustatetraa ja palettikalapariskunta. Vedenlämpötila on siinä 25 -25c.
Taitaa olla aika yksilöllinen juttu - meillä ei partis imppaa mitään kasvia. Ei edes miekkakasveja. Tosin kurkkua on altaassa yötä päivää. Päivittäin veritoukkaa, pohjatabuja yms.
Luulisi että anubias, vallisneria, jaavansaniainen ja kriinumi nyt ainakin saisi olla ihan rauhassa. Suurin osa fisuista jättää nämä lajikkeet rauhaan joten noita kannattaa kokeilla.
Luulisi että anubias, vallisneria, jaavansaniainen ja kriinumi nyt ainakin saisi olla ihan rauhassa. Suurin osa fisuista jättää nämä lajikkeet rauhaan joten noita kannattaa kokeilla.
Kaikissa altaissani on partamonneja ja monenlaisia kasveja. Eikä kasveja niissä ole koskaan syöty paitsi jättimiekkakasvissa jyystivät vanhemmat lehdet kuluneen näköisiksi. Kesäkurpitsaa saavat kerran viikossa ja pohjatabletteja lähes päivittäin. En tahdo uskoa todeksi juttuja kasveja syövistä partamonneista, tuntuu niin omituiselta!
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
Meillä maatiainen aloitti kasvien jyystämisen miekkakasveista. Sitten se jatkoi melalehtiin ja jättiläisvesitähdikkiin. Nykyään maistelee lähes kaikkea siitä huolimatta että sillä on koko ajan tarjolla kurkkua ja kesäkurpitsaa, plecominejä ja muuta kalanruokaa. Syö ne suurella innolla ja siirtyy kasveihin jälkkärinä.
Rottweiler - probably the best breed in the world
-
- Senior Member
-
- Advanced Member
Meillä partis (maatias-) söi kaikki miekkakasvit. Ja minä typerä ostin uusia, vielä isompia - ja parin yön jälkeen varsia poikki, lehtiä riekaleina & harsoiksi syötynä... Kyllähän nuo kasvit uusia lehtiä kasvattaa, mutta rumia & likaavat vettä nuo syödyt lehdet...
Itselläni ruokinnan lisääntyminen tosin auttoi tilanteeseen (ainakin osittain). Mutta eipä partis sen jälkeen syönyt kyllä levääkään...
Itselläni ruokinnan lisääntyminen tosin auttoi tilanteeseen (ainakin osittain). Mutta eipä partis sen jälkeen syönyt kyllä levääkään...
Minulla kans tuo iso jötikkä syö kurkut, kesäkurpitsat, herneet, pavut, tabut, chipsit, waferit ja isot miekkalehdet. Ei auta vaikka olis koko ajan jotain purtavaa tarjolla. Valitettavasti jotkut partikset vain tykkää niistä liikaa. Siksi olenkin luopumassa omastani, koska se söi multa kaksi upeaa jättisuurta miekkalehteä karseen näköiseksi repaleiseksi tikkukasaksi. Muihin kasveihin se ei koske, koska mulla on erinäinen määrä muitakin vastaavia isolehtisiä rehuja ja pikkulehtisiä myös, ne on saaneet olla rauhassa. Se on sille varmaan vähän kuin suklaanhimo joillekin