Uskomatonta, 1 ½ vuoden odotuksen jälkeen ja pitäisi olla kutupari. Aikomus on hankkia lisää mutta se vaatii vähän muutoksia akvaarion kokoonpanossa.
Kysymys kuuluu: Kannattaisi varmaan olla reikätautilääke kaapissa, nimittäin eikös se ole karmeinta mitä voi tapahtua.
Ostin sitten akvaariokaupasta kiekoille kaikki herkut eli 7 eri ruokalajia (olivat muuten tottuneet syömään hiutaleista mixeihin ja tietty surviaiset...
Mutta tietenkin unohdin kysyä sieltä, reikätautilääkettä eli onko sitä
akvaariokaupoissa ja mikä hinta?
Akvaario on 500 litraa ja kuinkahan pitkälle pötkii sillä lääkkeellä...?
Nimimerkki: Pessimisti ei pety koskaan (eli ainakin varaudun pahimpaan)
Ensimmäiset kaksi kiekkoa... Reikätautivaara?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Jos katastrofiteorialla lähtee liikkeelle, reikätauti on vain yksi väijyvistä peikoista kiekkoilussa. Loiset ovat toinen ja lista pienistä mahdollisista inhimillisistä erehdyksistä (kuten esim. lämmittimen unohtaminen tms.) saavat kyllä varmasti jo yöunet menemään.
Itse en kannata lääkekaapin ylläpitoa, mutta jos asuu jossain vaikeiden kulkuyhteyksien päässä, ymmärrän tällaisen varautumisen. Merisuolaa varaisin kuitenkin kaappiin
Kiekkoilussa vesiarvojen ylläpito yhdistettynä oikeanlaiseen ravintoon ovat niitä tärkeimpiä. Itsekin olen vielä aloittelija kiekkoilijana, mutta olen huomannut, että eivät ne kiekot nyt niin mahdottoman vaikeita ole pitää.
Ja sairauksiahan lääkitään vasta sitten kun oikea diagnoosi on saatu tehtyä. Jos sinulla ei ole tietoa mahdollisesta reikätaudin kulkeutumisesta altaaseesi, voit mielestäni nukkua yösi ihan rauhassa vaikka lääkkeet jäivätkin kauppaan.
Itse en kannata lääkekaapin ylläpitoa, mutta jos asuu jossain vaikeiden kulkuyhteyksien päässä, ymmärrän tällaisen varautumisen. Merisuolaa varaisin kuitenkin kaappiin
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kiekkoilussa vesiarvojen ylläpito yhdistettynä oikeanlaiseen ravintoon ovat niitä tärkeimpiä. Itsekin olen vielä aloittelija kiekkoilijana, mutta olen huomannut, että eivät ne kiekot nyt niin mahdottoman vaikeita ole pitää.
Ja sairauksiahan lääkitään vasta sitten kun oikea diagnoosi on saatu tehtyä. Jos sinulla ei ole tietoa mahdollisesta reikätaudin kulkeutumisesta altaaseesi, voit mielestäni nukkua yösi ihan rauhassa vaikka lääkkeet jäivätkin kauppaan.