Taistelukalojen lisääntyminen
Valvoja: Moderaattorit
Taistelukalojen lisääntyminen
Voisiko joku kertoa kokemuksiaan taistelukalojen kutemisesta? Uros ja naaras nyt olleet kutualtaassa kaksi vuorokautta ja kuplapesää on puhalleltu ja naaras on kutuasussa. Kuinkahan kauan yleensä noissa lemmenleikeissä voi mennä ja koska voi odottaa tuloksia???? 

PORSAS
Itse kudetin n. 3 viikkoa sitten Crowntail-pariskuntaa. Viikon jouduin odottamaan ennen kuin mitään kuplapesän alkujakaan edes näkyi. Naaras oli koko ajan kuturaidoissa. Lopulta kuplapesä ilmestyi ja 8 päivän odotuksen jälkeen oli munia pesässä. Koiras jäi vahtimaan munia, kun minä jouduin lähtemään kesälomamatkalle. Akvaario jäi oman onnensa nojaan ( ruokkijan olin kyllä tilannut ). Nyt n. kahden viikon päästä tuosta, tulin kotiin ja yllätys, yllätys, siellä uiskenteli n. 8 kpl, 1 cm mittaisia pikkutaistoja. Heti ruokaa pyttyyn, koiras pois ja tässä sitä ollaan.
Uskoisin, että n. pari päivää kuplapesän ilmestymisestä voi alkaa kutupuuhat. Tai voihan siinä jopa viikkokin mennä...
.

Uskoisin, että n. pari päivää kuplapesän ilmestymisestä voi alkaa kutupuuhat. Tai voihan siinä jopa viikkokin mennä...

Lopettanut a-webissä käynnin. Hyvinhyvinhyvin harvoin satunnaisesti vierailen.
Jep, kyllä ne siitä kutevat, syötät oikein herkkuja niin innostuvat. Itselläni pääsivät taistot yllättämään kun seura-altaasta äsken pongasin ainakin kahden kokoisia poikasia, mitään kuplapesiä en ole missään vaiheessa huomannut. Hyvin ovat poikaset selvinneet ja nopeasti kasvaneet kun on tuo kasvien karsinta jäänyt vähän retuperälle...