Uudesta kauppapalstakäytännöstä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Itse en selaa, kuin uudet ilmoitukset (eli siis ne, joissa on orassi "lätkä"). Yleensä en noistakaan, kuin otsikot. Jotenkin tuntuu vaan oudolle tämä uusi systeemi. Mutta kai ne viisaammat taas tietävät, mitä tekevät. :roll: :mrgreen:
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

maisu kirjoitti:Miten olisi, jos ensin kokeiltaisi ja sitten vasta haukuttaisi?
Ei onnistu, kaikki muutoshan on ihan takuuvarmasti pahasta ;)

Mutta juu, kyllä minä itse ainakin kiinnostuneena odotan että josko tämä muutos parantaisi kauppapuolen toimintaa. Ei tuo minusta mitenkään kohtuuttomalta kuulosta, vaan vallan hyvältä idealta.
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

nallu80 kirjoitti: Pystyisikö näihin omiin ilmoituksiin saamaan sellaisen jutun, että sen saa itse poistettua ja sitten voisi tehdä uuden ilman, että saa huutoja ja varoituksia? Muuten tämä johtaa siihen, että ihhmiset tekevät samoja ilmoituksia ja saavat jäähyä.
Minäkin toivoisin samaa myös
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

rain- kirjoitti:
maisu kirjoitti:Miten olisi, jos ensin kokeiltaisi ja sitten vasta haukuttaisi?
Ei onnistu, kaikki muutoshan on ihan takuuvarmasti pahasta ;)
.
Vähän repesin. Kannatan kympillä tätä uutta systeemiä. Ja kyllä, minäkin käytän silloin tällöin [}:)] nappia
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

Ja nosto!

Kiitos ylläpito, yksi rasittavimpia puolia palstalla on ollut juurikin kauppapuolen "villilänsi meininki". Yleensä ensimmäinen sivun on voinut skipata kokonaan sen ollessa täynnä "Ja nosto!" -aiheita (hiukan kärjistettyä, tiedän). Parhaimmillaan omaa myyntitopicia on nosteltu useita kertoja päivässä 8O. Onhan se tietysti epäreilua, jos jonkun uusi myynti-ilmoitus menee edelle ja oma ehken maailman superein, ihkuin ja raxuin ilmoitus jää kakkoseksi. Kyllä se ilmoitus sieltä sivulta 5483647386321 löytyy halukkaille ostajille. Joko haulla tai selaamalla, itse ainakin selailen useinkin hyvin pitkälle kauppapalstaa vaikken mitään olisikaan varsinasesti etsimässä.

Topicfloodauksesta sitten isot sanktiot. Mitään varoituksia, kerrasta viikko huilia, nii opitaan säännöt. Muutenkin tuo varoitus periaate on melkoisen kiltti :twisted:. Suorat huilit kehiin vaan.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Tpip kirjoitti:Topicfloodauksesta sitten isot sanktiot. Mitään varoituksia, kerrasta viikko huilia, nii opitaan säännöt. Muutenkin tuo varoitus periaate on melkoisen kiltti :twisted:. Suorat huilit kehiin vaan.
Joo! Ja tohon nimen alle kirjoitetaan isolla ja näkyvästi tää tyyppi floodaa Aqua-Webin kauppaa! :mrgreen: ...Vitsi vitsi, mielestäni aluksi asiaan voisi puuttua kovallakin kädellä. Katotaan nyt miten me opitaan tää uusi käytäntö.
Tpip kirjoitti:Ja nosto!
Varoitus! [;)]
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Heli69
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heli69 »

Mikä sitten on se aikaväli, jolla saa uusia ilmoituksensa?

Esim nyt kun sain altaan kylkiäisenä omenakotiloita pilvin pimein, niin kippaan ne loput sitten suosiolla kaatikselle? Tuskin kukaan enää yli viikon kuluttua ilmoitustani huomaa tai sitten ajattelee, että menneet jo kuitenkin. (Jotkut kun tarjoavat muutamaa omppua ja mulla on niitä edelleen toistasataa, vaikka monelle kelvannutkin.)
:roll:
YV:llä tavoittaa tai heli(ät)styrkka(piste)fi
Varmimmin/nopeiten FB:n kautta yksärillä https://www.facebook.com/heli69
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Heli69 kirjoitti:Esim nyt kun sain altaan kylkiäisenä omenakotiloita pilvin pimein, niin kippaan ne loput sitten suosiolla kaatikselle? Tuskin kukaan enää yli viikon kuluttua ilmoitustani huomaa tai sitten ajattelee, että menneet jo kuitenkin. :roll:
No ensiksi, sitä ilmoitusta voi muokata ja kertoa siinä, että esim. "kotiloita on vielä 4.8.2005 jäljellä yli 100, joten näitä riittää kaikille halukkaille".

Toiseksi, ne jotka katsovat kaikki uudet viestit joka kerta ja otsikko on mielenkiintoinen, niin kyllä ne huomaavat sen ilmoituksen ja tekevät mahdollisen "heräteostoksen" tai jättävät asian mieleen ja selaavat kauppapalstaa tai käyttävät hakua ja etsivät sen ilmoituksen.

Niille, jotka eivät ole kiinnittäneet asiaan huomiota ekalla kerralla, osaavat käyttää hakua ja sen avulla etsiä viikonkin takaisia ilmoituksia kunhan asia tulee ajankohtaiseksi.
mape
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mape »

Häpeäkseni täytyy tunnustaa, etten ollut huomannut tällaista uutta sääntöä [:I] . Kyllähän se oli ilmestynyt joka kauppapalstalle sinne ylös, mutta jotenkin ei vaan osunut silmään. Vasta kun tämän viestiketjun huomasin tänään, niin tajusin koko asian. Tai oikeastaan en ihan tajunnut.
tikkuhirviö kirjoitti:Laskin juuri hintoja ilmoituksessani. Miten kukaan jo aikaisemmin ilmoitukseni lukenut saa tiedon tästä? Vaikka otsikkoon saisi lisätä uuden hinnan, se ei herätä siellä viimeisellä sivulla kenenkään mielenkiintoa. Jos sen sijaan ilmoitus pomppaisi ensimmäiselle sivulle ja mikä tärkeintä lukemattomiin viesteihin, otsikko (ilmoitus) kiinnittäisi paremmin ihmisten huomion
Tämä minuakin kiinnostaisi. Itse ainakaan en lue kuin uudet ilmoitukset, koska niitä on esim. myydään palstalla niin älyttömän paljon. Entäpä jos esim. myyn kaloja pakettina ja sitten haluankin myydä ne erikseen, kuinka toimin? Voinko silloin muokata ilmoitusta ja nostaa sen ylös, vai pitääkö vanha ilmoitus poistaa ja laittaa uusi näistä erikseen myytävistä?

Ai niin, vielä pitää lisätä, että jos etsin tietyn kokoista allasta haku-toiminnolla Myydään-palstalta, niin ainakaan minun koneellani sitä ei löydy, vaikka siellä sellaisia ihan varmasti on myynnissä?
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
SonjaSelena
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Voihan siihen otsikkoon vaikka kirjoittaa, että ''Päivitetty 5.8.'' perään, jos vaikka tulee jotain muutosta, tai muuttaa koko otsikon ''Nyt pakettikalat erikseen! 5.8. alk.''

Minä katson yleensä kuukauden vanhoihin ilmoituksiin asti selaillessani. Voisiko se kuukaus olla sitten sopiva ilmoituksen uusimisaika? Sen pidemmälle en yleensä katso, koska lukittuja aiheita alkaa olla jo niin paljon seassa, tai muuten vaan unohdettuja. Sitten jos hakua käytän, sitten paljon pidemmälle, mutta joskus tulee selattua tuota kauppapalstaa ihan huvikseenkin, vähän niinkuin ikkunaostoksilla. Nojoo, kyllä tulee välillä tehtyä heräteostoja sillä tavalla.
tiger
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tiger »

Yksi mikä minua on harmittanut alusta alkaen on se, että kun pistää lukkoon oman ilmoituksen, niin modet saa ilmoituksen (?) vasta kun laitat vastaa viestin omaan topikkiin samalla lailla kun up- ja sitten se päätyy ekasivulle. Toi on musta tosi turhaa kun eka sivu on lukittuja viestiketjuja täynnä.

Olisikohan mahdollista jotenkin muuten ilmoittaa modeille että tää lukkoon ja että viesti pysyisi siellä takana ja vielä parempi häviäisi samantien koko ketjusta.

Itse en ainakaan kaipaa niitä lukkoviestejä ollenkaan ja sitten varmaan tulisi luettuakin myyntifoorumin muitakin sivuja kuin ensimmäistä 5 kappaletta, kun tietäisi että suurin osa niistä on siis ajankohtaisia ja oikeita ilmoituksia.

muuten olen kyllä ei up viestien kannalla. Muutamassa myyntiviestissäkun on kolmannelle sivulle asti up käskyjä ollut..:( ja tietty niissäkin asiaa mikä ei näy eka ruudussa.

tg
Mja
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mja »

Moni täällä harmittelee etukäteen että miten saa nostettua sitte ku niitä uusia on paljon. Ehkäpä niitä ei enää olekkaan niin paljon niitä uusia, kun ei ole niitä uppeja.

Ja tuota lukittelua en ole tajunnut, että miksi semmosta pitää käyttää kauppapalstalla, mutta nythän se tulee tarpeettomaksi. Kun kerran niihin viesteihin ei voi vastata, ei kai silloin tarvitse lukitakkaan erikseen?

Kannatan jo heti tätä muutosta, vaikka olenkin itse upitellut omiani, mutta se on ollut lähinnä "pakosta", "kun kaikki muutkin niin minäkin".
SonjaSelena
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Sen lukkopynnön voi editoida otsikkoon, silloin näkee jo viestiä avaamatta ja sen kummempia miettimättä, että se on nyt mennyt ja sillä siisti.

Ja jos niitä ei lukita tai muuten ilmoiteta, että se on nyt löytynyt/mennyt tms, niin siinähän vastaa kyselyihin vielä viikkoja jälkeenpäin.
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Damm, ylläpidon julma juoni on paljastunut :o
Jokainen joutuu siis itse pitämään huolta ilmoituksensa paikkansa pitävyydestä tai muuten on spostiloota täynnä turhia viestejä [;)]. Lukot on tosiaan turhia kun voi itse kertoa, mieluiten muokkaamalla otsikkoa, että kyseinen artikkeli ei ole enää myynnissä.

Yanna
Kalastin
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kalastin »

maspe kirjoitti:Tämä vaatii hetken asennekasvatusta, jotta ihmiset viitsivät lukea sen toisen tai kolmannenkin sivun, eivätkä vain vilkaise ensimmäistä sivua.
Haun avulla löytyy suurestakin määrästä ilmoituksia se etsitty ilmoitus, jos vain ilmoitus on tehty hyvin ja asianmukaisesti.
Kyllähän se haku toimii, mutta tämä vaatisi sen, että vanhoja ilmoituksia poistettaisiin automaattisesti eikä asia olisi kokonaan ilmoittajan oman aktiivisuuden varassa. Kaikki ei sitä kuitenkaan muista poistattaa ilmoituksiaan, enkä minä ainakaan edes halua nähdä yli kuukauden vanhoja ilmoituksia, niin suurella todennäköisyydellä ne eivät ole enää voimassa.

Eräällä käyttämälläni foorumilla upittamisessa on kolmen kerran rajoitus, sitten pitää tehdä uusi ilmoitus. Harkitsemisen arvoinen käytäntö sekin.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Pakko nipottaa, mielestäni tämä systeemi ei oikein toimi.. Kauppapalsta on kohta täynnä viestejä samasta artikkelista, kun aihetta ei voi poistaa..

Mitenkäs jos saisi käytännön tuonne, että pystyisi poistamaan kokonaan vanhan ilmoituksensa, mikäli haluaa tehdä uuden... :)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Turkoosi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Turkoosi »

Tämä uusi käytäntöhän on aivan mainio, heti näkee uudet eikä tarvitse miettiä, että mikäs tuo ilmoitus olikana. Hakua käyttäessä tulokset tulevat (käsittääkseni) aikajärjestyksessä, eihän niitä ole mikään pakko katsoa pidemmälle kuin pitää tarpeellisena. Jos otsikosta näkyy että tavara on myyty, sitä ei tarvitse avata. Muutaman seuraavan sivun katsominen ei ole suunnaton vaiva... Ja jos ei ole vaikka viikkoon viestejä katsonut, nykyinen käytäntö on paljon helpompi jos ne viikon ajan ilmoitukset haluaa käydä läpi, kun siellä ei ole näitä viidentoista kerran upituksia eikä kolmenkymmenen vastauksen keskusteluja.

Ai niin, ja nyt näkee jo päävalikosta, onko _oikeasti_ uusia viestejä, kun ne nostot eivät näy siellä uusina.

Älkää ainakaan vanhaan vaihtako takaisin, ettehän? ;)
Järjenkäyttö on sallittua ja joskus jopa suotavaa.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

pleko_88 kirjoitti:Kauppapalsta on kohta täynnä viestejä samasta artikkelista, kun aihetta ei voi poistaa..
Samaa artikkeliahan ei tietenkään voi myydä kuin kerran, miten niitä myynti-ilmoituksia siis voisi tulla useita? 8-) Poistaminen ja saman tuotteen laittaminen uudelleen myyntiin on mielestäni yhtä ärsyttävää kuin tuo "nostelu". Melkein jo meinasin tuon poistamisen sallia, mutta onneksi kerroit mihin sitä olisi voinut käyttää.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Kaizu kirjoitti:
pleko_88 kirjoitti:Kauppapalsta on kohta täynnä viestejä samasta artikkelista, kun aihetta ei voi poistaa..
Samaa artikkeliahan ei tietenkään voi myydä kuin kerran, miten niitä myynti-ilmoituksia siis voisi tulla useita? 8-)
Siten, ettei se mene heti kaupaksi ja uusien viestien takia myynti-ilmoitus katoaa jonnekin historiaa. Koska sitä ei voi nostaa, on tehtävä uusi ilmoitus.

Seuraus on lopulta se, että samasta artikkelista voi olla useampi ilmoitus. Tämän seurauksena syntyy tilanne, ettei myyjä enää muista, kuinka monta ilmoitusta on jättänyt ja viimeisimpään ilmoitukseen voi tulla viesti "myyty", mutta muut jäävät auki tältä osin. Eli syntyy varsin sekava tilanne.

Ihanteellistahan olisi, ettei viestejä olisi kuin yksi, mutta mutta... Jos viesti on jo kuukauden vanha, niin ostajaehdokas kyllä miettii, onko viesti enää edes ajankohtainen.

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=51592
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Kyllä ketuttaa... oma myynti-ilma on kohta sivulla 9.... luuletteko, että joku vielä vaivautuu katselemaan kuukauden vanhoja ilmoja kymmenen sivun takaa... Ei varmana. Eli jos ei täällä saa tavaraa myydyksi parissa päivässä ilmoitus valuu unholaan, ja tavaraa ei saa ikinä myydyksi. Se ettei omaa ilmoitustaan voi UPitella joka päivä on erittäin hyvä, mutta kun ilmoitus on kuukauden vanha ja sivulla 20+, niin mitä sitten? Aihetta ei voi nostaa ajankohtaisten joukkoon, vaan se valuu sinne perukoille vanhentuneiden ja lukittujen aiheiden sekaan, ja uuttakaan ei saa tehdä...
MKL
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MKL »

Tässä kun aikani kuluksi lueskelin tästä vanhojen mutta silti voimassa olevien viestien ongelmasta, niin mieleen tuli ajatus joka ehkä voisi toimiakin, eikä vaatisi ylläpitäjiltäkään paljoa. Vain hieman viitseliäisyyttä (ja näkyvyyttä eli postailua) itse myyjältä.

Jos näyttää siltä, että myynti-ilmoitus lipsahtaa monen sivun taakse, mikä estää laittamasta linkkiä suoraan ao ilmoitukseen tuonne allekirjoitukseen ja samalla pienen vihjeen, että myynnissä olisi? Siis muu kuin mahdollinen tilanpuute, jos linkki on pitkähkö.. Sieltä varmaan suurin osa muistaa sen poistaa kun ei ole enää ajankohtainen? Tämähän ei tule toimimaan, jos on kyseessä vähemmän postaileva immeinen tai sellainen, joka ei muualle kuin tuonne myynti/osto-puolelle kirjoittele, mutta ainakin aktiivisemmat voisivat siitä hyötyä.

Kuulostaako edes jotenkin järkevältä, vai onko minun syytä mennä takaisin nukkumaan? :P
tiger
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tiger »

Mun pointti ei ollut ihan toi tossa lukkopyynnöissä.

Lähinnä tarkoitin että "jo turhat eli myydyt tuote-ilmoitukset" häviäisivät kokonaan välistä. Näin ei olisi turhia ilmoituksia tuolla ja ne voimassa olevat ilmoitukset näkyisivät helposti kaikille.

Sehän on sitten ihan oma moka jos ei ilmoita että tämä on jo myyty. Se ei ollut se pointti.

Näin myös vähenisi tuo up-tarve jo itsessään.
Cory
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Cory »

MKL kirjoitti:Jos näyttää siltä, että myynti-ilmoitus lipsahtaa monen sivun taakse, mikä estää laittamasta linkkiä suoraan ao ilmoitukseen tuonne allekirjoitukseen ja samalla pienen vihjeen, että myynnissä olisi? Siis muu kuin mahdollinen tilanpuute, jos linkki on pitkähkö.. Sieltä varmaan suurin osa muistaa sen poistaa kun ei ole enää ajankohtainen?
Ihan hyvä ajatus. Vastavaa "mainostamista" olen nähnyt eräällä kirjoitusharrastuspalstalla, jossa käyttäjät laittavat siguihinsa linkin omiin tarinoihinsa - tai toistenkin kirjoittamiin tarinoihin, jota haluavat itse suositella. Itse olen kokenut tuon ihan vaan lukijanakin toimivaksi, sillä näin ei tarvitse kahlata palstaa läpi kun etsii saman kirjoittajan uudempia tarinoita.

Meillä sigun pituus on tuo 250 merkkiä ja viestin URLin pituus on alle 50, eli siguun pitäisi mahtua 5 ilmoitusta kerralla. Kokeilen kohta -> jeps toimii. Tietysti on jos haluaa pelkän URLin sijaan kuvailla artikkelia, niin mahtuu vähemmän, mutta silti tuohon siguun mahtuu 2-3 "mainosta". Linkkien laittohan siguun ei ole kiellettyä.
VilleJ kirjoitti:Seuraus on lopulta se, että samasta artikkelista voi olla useampi ilmoitus. Tämän seurauksena syntyy tilanne, ettei myyjä enää muista, kuinka monta ilmoitusta on jättänyt ja viimeisimpään ilmoitukseen voi tulla viesti "myyty", mutta muut jäävät auki tältä osin. Eli syntyy varsin sekava tilanne.
Jos ei muista mitä on itse kirjoittanut, niin sitähän voi tehdä haun laittamalla kirjoittajaksi oman käyttäjätunnuksensa ja rajata haun vaikka osioon Myydään, niin siinähän se vastaus sitten on... Ja samaa voi käyttää moneen muuhunkin, esim. lomalta palattuaan tarkistamaan, että onko viimeksikirjoittamiin omiin juttuihin tullut jotain jatkoa. Konstit on monet sano...
Jokeri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jokeri »

Niin tai näin, niin minä en ainakaan innostunut "uudistuksesta". Olen myymässä isohkoa allasta (840 litraa) ja tällä hetkellä ilmoitukseni löytyy sivulta 9. Kuinka moni kahlaa läpi noita myynti-ilmoja useita sivuja ja viikkoja taaksepäin? Tämä "uudistus" kouraisee mielestäni juuri pahiten niitä henkilöitä, joilla on kaupan hitaasti liikkuvaa tavaraa.

Minun kohdallani ei esim. tuo linkki-idea toimi, koska en kovin aktiivisesti ehdi tällä hetkellä osallistua keskusteluihin.

Kannatan ajatusta Myydään -palstan luokittelusta, jolloin hakeminenkin olisi helpompaa ja ilmoitukset löytyisivät nopeammin. Haku -ominaisuus on kyllä minulle tuttu, mutta minkä avainsanan valitsen ilmoitukseen, jotta ihmiset löytävät juuri minun ilmoitukseni?
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
kendau
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kendau »

Täältäkään ei löydy kannatusta tälle uudelle systeemille. Ilmoitukset on hävinneet jo sivulle x, ja sen kyllä huomaa yhteydenottojen vähyydestäkin. Ennen sai ostettua ja myytyä tavaraa huomattavasti helpommin ja nopsemmin.

Nim. merk. "tahtoo jo vanhan systeemin takas! [}:)] "
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”