http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit ... 98930.html
Ja huom; kyseessä ei ole mikään tenavamesta, vaan tuolla asiasta väittelevät ihan aikuiset ihmiset -ihme kyllä.
Valvoja: Moderaattorit

Olen sitä mieltä että kun kerran on kaloja hankkinut, niin pitäisi hoitaa ne HYVIN ja pitää sen aikaa kunnes kuolee. Vai onko akvaario ja kalat tosiaan sellainen lemmikki, mikä hankitaan ajattelematta asiaa ja laitetaan pois jos nyt ei sattumoisin kiinnostakkaan enää.depeche kirjoitti:Tuolla kun on joidenkin mielestä kaloille kodinvaihto (stressi ja ikävä edellistä omistajaansa kohtaan) kovempi kohtalo kuin elää paikassa jossa niistä ei oikeasti enää välitetä, ja hoitokin hiukan huonolla tolalla (kuten aloittaja itse myönsi).

Samaa mieltä minäkin. MUTTA, homma ei vain valitettavasti mene kaikkien eläintenomistajien kohdalla niinkuin kaikki toivoisivat. Ja nyt kun tilanne kerran on se, että omistajaa eivät nämä kalat enää kiinnosta -on mielestäni kaloille parempi mennä paikkaan jossa ne todella ovat haluttuja, ja jossa niitä hoidetaan hyvin.nikita kirjoitti:Olen sitä mieltä että kun kerran on kaloja hankkinut, niin pitäisi hoitaa ne HYVIN ja pitää sen aikaa kunnes kuolee. Vai onko akvaario ja kalat tosiaan sellainen lemmikki, mikä hankitaan ajattelematta asiaa ja laitetaan pois jos nyt ei sattumoisin kiinnostakkaan enää.
Valitettavasti, kun kohdetta ei voi halia, kohde ei pidä ääntä eikä kohde itke, niin se on tavara, joka voidaan tarvittaessa korvata.nikita kirjoitti:Olen sitä mieltä että kun kerran on kaloja hankkinut, niin pitäisi hoitaa ne HYVIN ja pitää sen aikaa kunnes kuolee. Vai onko akvaario ja kalat tosiaan sellainen lemmikki, mikä hankitaan ajattelematta asiaa ja laitetaan pois jos nyt ei sattumoisin kiinnostakkaan enää.

Sitä mä just tarkotin... Eivät oo perehtyneet asiaan, vaan laukovat vaan jotain omia mielipiteitään. Niin se yleensä menee.VilleJ kirjoitti:Kannattaa varmaan laittaa merkille se, että ko. palsta on enemmänkin koiraihmisille suunnattuBusinessAngel kirjoitti:Kyllä huomaa, että tuolla ei ehkä oo ihan asiantuntevaa porukkaa tai siis ei edes akvaarionharrastajia.