![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kestääkö jalusta?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Kestääkö jalusta?
Vuosi ilman akvaariota on ollut ahdistava, ja nyt kun kesän kurssit on loppumaisillaan ja olisi aikaa enemmän touhuta kotona niin tulipa mieleen että voisin hankkia akvaarion! Ajattelin ainakin ensteksi ihan pikkasta jotain 50-litrasta. Sille olisi oikein edustava paikkakin lipaston päällä mutta vähän arveluttaa kestääkö tuo. Kyseessä ei ole mikään ihan hapero pilipalilipasto mutta silti... Olen itse suunnilleen samanpainoinen kun mahdollinen tuleva akvaarioni ja kokeilin tovin istua siinä lipaston päällä, mutta jos se kestää vartin niin ei se ole tae että se kestää vuosia.
Millaisille jalustoille olette uskaltaneet akvaarioita, tollasia pieniä sijoittaa? Ei millään huvittaisi ostaa erillistä jalustaa noin pienelle akvaariolle... eikä toisaalta kerätä lasinsiruja lattialta...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itse hankin toukokuussa 63 l akvaarion aika tukevan oloisen melamiinilipaston päälle, aikani istuin ja heiluin siinä päällä ja se oli ihna kiltisti. Pari viikkoa akvaarion täyttämisen jälkeen huomasin lipaston olevan notkolla...
No, nyt elän toivossa, että jos hankin siihen akvaarion ja lipaston väliin tukevan levyn, parisenttisen vaikka, uskallan taas täyttää sen ja nukkua yöni rauhassa. Notkoutumisen jälkeen vähensin vesimäärän puoleen, se näyttää auttaneen, mutta kun en suunnitellut puolitäytettyä akvaa. 
Riittäähän se levy tukevoittamaan, jookos?

Riittäähän se levy tukevoittamaan, jookos?

Järjenkäyttö on sallittua ja joskus jopa suotavaa.