Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
löysin kivijärven kivijärvestä tällaisia kiviä, mitä ne ovat kivi1kivi2
Sekä yksi kala jonka nimen kyllä tiedän uiskentelee akvaariossani mutta mikä se teidän mielestä on kala.
Joo kala on kyllä mutu. (kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!)
Mutta entä kivet, ne näyttävät hieman laavakiviltä mutta löytyykö niitä suomesta? (siis luonnosta ) Isäni arveli sitä järvi-tai jokimalmiksi mutta onkohan tämä sitä. Arvauksia kehiin .
Näyttävät jo valmiiksi ruosteisilta, joten ruostuvat varmasti akvaariossa lisää. Kasvit kyllä kaipaavat rautaa, mutta kalat eivät, enkä suosittele noita akvaarioon laittamaan.
Ihan mielenkiinnosta, mistä päin Kivijärven kivijärveä nuo olet löytänyt, itse en muista lapseni moisiin törmänneeni.
Joo nuo löytyi kivijärvestä läheltä vietsaarta kivijärvestä, kun snorklasin siellä. Onko rauta siis miten myrkyllistä kaloille? haittaako tuo jos kivet ruostuvat? kivijärvestä niitä löytyi vaikka kuinka paljon.
Noista kivistä ei oikein mitenkään voi sanoa mitä kaikkea niistä liukenee ja millaisia määriä. En itse ainakaan uskaltaisi laittaa akvaarioon, enkä suosittele ketään muutakaan kokeilemaan. Mielenkiintoisen näköisiä ovat kyllä, mutta ennemmin pitäisin vaikka kirjahyllyssä.
Ystäväni käytti tuollaisia ruosteisia kiviä miekkakasvien juurella lannoitteena (hiekkaan upotettuna siis). Mahtanee levät innostua jos ne saavat rauhassa liueta veteen
Pitänee varmaan testata murskata kiveä ja laittaa hiekan alle lannoitteeksi niin näkee paraneeko kasvin kasvu. Ajattelin että käyvät akvaarioon joten tyhmänä keräsin niitä puolet isosta, mustasta jätesäkistä.
Niin ja mutu on sitten parvikala, hengaa sellaisissa muutamasatapäisissä parvissa...
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Joo ja mulla on sellanen kymmenenpäinen parvi...
Oikeastaan otin nämä akvaarioon vain nähdäkseni millaisia ne on.
Voi olla että päästän ne joskus takaisin järveen.