Kierteisten postitus
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Kierteisten postitus
Nyt olisi vinkit ja kokemukset tarpeen. Minulla on todella paljon kierteisiä altaassani ja olenkin niitä lahjoittanut pois. Olen saanut kyselyjä, että postitanko. On täytynyt kertoa, etten. Nyt halaisinkin yrittää tuota postitusta. Miten ne pitäisi pakata jos ne lähetetään?
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
-
- Junior Member
hyvin ovat kestäviä otuksia! omani sain äskettäin postin kautta,heti seuraavana päivänä lähetyksestä tulivat. lähettäjä oli pakannut ne piltti purkkiin ja kun avasin paketin niin sieltä tipahti pöydälle lasinsiruja ja kotilot
,eli en suosittele lasipurkkia! kaikesta huolimatta kaikki säilyivät hengissä 

Hyvin, ainakin ne mitä minulle on tullut.
Kaverille menneet kotilot (postitorvi-, kierteissarvi- ja suipposarvikotiloita) selviytyivät jopa hitaan postinkulun aiheuttamasta viiden päivän matkasta, mutta olivat samassa pussissa kasvien kanssa, ehkä sekin vaikutti asiaan. Kannattaa tietysti olla sellainen kuori, että eivät survoudu postiluukusta työntäessä.

Järjenkäyttö on sallittua ja joskus jopa suotavaa.
-
- Junior Member
Pari kolme senttiä paksu pahvikuori. Kolmessa sentissä menee kirjeen raja, eli sitä ei saa ylittää eikä kuori saa pullistua, jos haluaa kirjemaksulla päästä. Kirjakerhojen pahvikuoret ovat ihan hyviä, kunhan ovat normaalikokoisia, isot taitavat mennä muilta mitoiltaan yli kirjene sallittujen mittojen, sitten taas hinta hyppää ylös.
Järjenkäyttö on sallittua ja joskus jopa suotavaa.
-
- Junior Member
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Minä olen postitellut kierteisiä paljon. Laitan ne aina minigrip- tai vastaavaan- pussiin, kosteaa talouspaperia ja pari pikku oksaa jotain kasvia (usein liuskavesisaniaista)sinne sekaan, ja sitten vain sanomalehteä hieman ympärille ja kirjekuoreen, mieluiten sellaiseen paksumpaan. Ei kannata laittaa vettä vetenä ollenkaan, talouspaperin kosteus ja kasvin suoja riittävät.
Aina ovat kierteiset menneet perille hengissä, eli ihan toimiva tapa.
Aina ovat kierteiset menneet perille hengissä, eli ihan toimiva tapa.

Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Minä ryökäle liiskasin kierteiset kun niitä postittelin. Kymmenen kuorta meni ehjänä perille mutta yksi oli liiskaantunut. Vieläkin harmittaa koko juttu kun vastaanottaja sai liiskoja kierteisiä, ei kiva ollenkaan
Tips; kannattaa teipata minigrip pussin suu, ei pääse vuotamaan.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Tips; kannattaa teipata minigrip pussin suu, ei pääse vuotamaan.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Itse olen postitellut kierteisiä seuraavaan tyyliin: Kierteiset pienen muovipussin pohjalle, perään muutama kasvinoksa sekä himpun verran vettä ( tosiaankin vain ihan vähäsen, ehkä n. 1/10 desistä). Sitten pussiin ilmaa samaan tyyliin kuin kalankuljetuspusseissa, niin että hiukan pullistuu. Solmulla kiinni, jonka jälkeen koko komeuden ympäri harmaata ilmastointiteippiä, siten että teippi peittää pussin tarkalleen.
Oman käsitykseni mukaan paketti kestää näin jonkin verran painoa ja rajumpaakin käsittelyä.
Kokoa paketilla on ollut tässä vaiheessa reilun pelikorttipakan verran, ehkä tosin hieman pulleampana.
Lopuksi olen laittanut paketin kuplamuovikirjekuoreen, ja lähettänyt eteenpäin.
Olen lähettänyt arviolta noin kahdellekymmenelle ihmiselle kierteisiä tuohon tyyliin, ja vain kerran on tullut palautetta että kierteiset olisivat liiskaantuneet matkalla.
Oman käsitykseni mukaan paketti kestää näin jonkin verran painoa ja rajumpaakin käsittelyä.
Kokoa paketilla on ollut tässä vaiheessa reilun pelikorttipakan verran, ehkä tosin hieman pulleampana.
Lopuksi olen laittanut paketin kuplamuovikirjekuoreen, ja lähettänyt eteenpäin.
Olen lähettänyt arviolta noin kahdellekymmenelle ihmiselle kierteisiä tuohon tyyliin, ja vain kerran on tullut palautetta että kierteiset olisivat liiskaantuneet matkalla.
Life is what happens to you while you're busy making other plans -John Lennon-
Kotilot on aika mielenkiintosia selviytyjiä...siskoni joskus tyhjensi altaansa missä oli touhukotiloita ja laittoi märät hiekat pussiin ja pussin talvel parvekkeelle siellä oli kevääseen asti (oli vielä pakkasta) sitten systeri otti pussin uudelleen käyttöön ja pesun kautta laittoi hiekat altaaseen ja vettä perään ei mitään kasveja eikä kaloja ja seuraavana päivänä hiearaisi kerran silmiä kun akvaariossa paineli monia touhuja..