Onko ulkoallas liian kylmä pallomahalle?

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sttl
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Onko ulkoallas liian kylmä pallomahalle?

Viesti Kirjoittaja sttl »

Nyt epäilyttää että tuo ulkoallas on liian kylmäpallomahaiselle kultakalalle,
nimittäin se vaan kyhjöttää puunoksan alla,ja jos liikkuu niin ui nopeasti säikkyen,muut uivat normaalisti ja syövätkin.. Jospa se on sittenkin sen verran jalostettu,ettei kestä vedenlämpötilan ollessa alle 19 C. Väriltään ruskea,kaksoispyrstö. Pitäisikö kokeilla vielä viikko,jos tottuisikin..?
Oli jo kerran aimmin ulkona,mutta otin takaisin sisään,vaikka pitkästä totutuksesta huolimatta värjötteli vain piilossa. 2 päivää sitten vein uudestaan ulos,mutta sama tulos.. :|
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Eikös jalostetut kuitenkin tarvitse hieman lämpimämpää vettä? Ja jos sitä kalaa edestakaisin roudailee sisältä ulos ja päinvastoin,niin stressikäyrä on varmasti aika korkeana.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
timetu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja timetu »

Oon samaa mieltä jartzun kanssa. Pidetään ne jalostetut sisällä sinnehän ne on jalostettukin.
*Maalla on mukavaa*
sttl
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sttl »

"Eikös jalostetut kuitenkin tarvitse hieman lämpimämpää vettä? Ja jos sitä kalaa edestakaisin roudailee sisältä ulos ja päinvastoin,niin stressikäyrä on varmasti aika korkeana."

niin no on varmaan parempi sitten että on sisällä..
1900
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja 1900 »

mulla on joskus ollut jalostettuja muotoja ulkoaltaassa. Ovat viihtyneet ja lisääntyneet siellä. Tosin olen vienyt ulos vastakun vedenlämpö ollut n. 20 astetta.

Takaisin sisälle totuttaminen on ollut ongelmalisempaa. Muutama yksilö on kuollut muutaman päivän sisällä takaisin akvaarioon muuton jälkeen.

Noi pallomahat on muuten jalostettu ylhäältäpäin katsottaviksi. Kiinas ei ollut noin 1000-2000 vuotta sitten lasisia akvaarioita vaan saviruukkuja joissa lemmikkikulta kaloja pidettiin. Tästä syystä kaloista jalostettiin pulleita. Myöhemmin tulivat ylöspäin toljottavat ja valtavilla silmä'säkeillä' varustetut muunokset, jotka ovat nykyisin minun mielestäni turhia muunnoksia koska harvemmin enään kultakaloja pidetään saviastioissa :roll: .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”