Mä olen juuri tässä palailemassa vanhan akvaarioharrastuksen pariin (pidin pari vuotta taukoa, mutta akvaariokärpänen puraisi taas, niin on pakko saada uus allas uuteen kämppään.. huoh!)
No, ensiksi halusin ison altaan. Kävin katselemassa liikkeissä eri akvaariopaketteja ja päätin, että on pakko saada ainakin 250 litranen allas, mut sit päädyinkin siihen, että otan ainakin 320 litrasen, kun se olis just sopivan kokoinen mun uuteen asuntoon.. Paikka oli siis jo valmiina katsottu.
Tietenkin kuumeisena aloin harkitsemaan erilaisia kalastovaihtoehtoja, mutta huomasin, että mua kiinnostaa vähän kaikki.. Apua!
No ajattelinpa sitten hieman eettisempää kalastoa ja haluaisin siis altaaseeni ainakin näitä:
-1 tai 2 partamonnia
-jonkun erikoisemman plekon (aitotäpläpleko kiinnostais, tai linnunratapleko.. Joo ja luin faunattaren sivuilla, että aitotäpläplekolle riittää 300 litranen allas, ja muutkin on väittäny niin..)
-parven tetroja (mitä?)
-ehkä kaksi lehtikalaa tai jotain muita kirjoahvenia, sais olla näyttäviä!)
-vaihtoehtoisesti kirjoahventen tilalle jotain rihmakaloja
-ääh tää on niin vaikeeta..
-ai niin ja 4 tai 5 leväbarbia, ehkä..
Tai hei, mulla on idea! Keksi SINÄ minulle kalasto! Ehkä saan uusia ideoita kun SINÄ autat minua.. Muista myös jotenkin perustella ehdotuksesi ja kerro, miksi ehdottamasi kalasto olisi niin upea! Ja palkintona SINULLE on paljon hyvää mieltä ja iloa!
Siis kirjoitelkaa ja jakakaa mielipiteitänne sydänveri valuen! MOI!