Isompi allas haaveena
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Isompi allas haaveena
Eli tahtoisin sellaisen 300-400 litraisen sitten joskus. Itse ole lähinnä hoidellut tuollaista noin satalitraista, joten kysymyksiä on.
Tuon kokoiseenhan pitää olla ulkosuodatin, mikä malli olisi hyvä, paljonko pitää löytyä tehoa?
Entäs montako ja minkä wattista lamppua pitäisi olla, että kasveille riittää tarpeeksi valoa?
Paljonko tehoa täytyy löytyä lämmittimestä?
jne.
Kaikki tieto tarpeen!
Tuon kokoiseenhan pitää olla ulkosuodatin, mikä malli olisi hyvä, paljonko pitää löytyä tehoa?
Entäs montako ja minkä wattista lamppua pitäisi olla, että kasveille riittää tarpeeksi valoa?
Paljonko tehoa täytyy löytyä lämmittimestä?
jne.
Kaikki tieto tarpeen!
-
- Junior Member
Tuola mun "Kummanko ostaisin"- jutussani on aika paljon suodattimista nyt juteltu, sieltä voisit saada jotain pientä vinkkiä. Mulle on tosin tulossa noin 200litranen allas eli suuremman tarttisit kaikin puolin. Kannattaa ottaa vähintään 2:n putken valaisin, toinen putki kasvivaloa ja toinen päivänvaloa, vaikka.
Lycka till!
Lycka till!
Minun 400 litraiseni tekniikka on tälläinen:
Eheim 2227 märkä/kuiva suodatin
Päädyn kokoinen mattosuodatin + Eheim Compact 1000
Eheim 2252 sisäsuodatin
3 x 58w loisteputket
2 x 250w Jäger lämmittimet
Allas on vasta kypsymässä kiekkoja varten, joten valotehosta en osaa sanoa vielä ja se onkin pienoinen huolen aiheeni. Suodatin tehon uskoisin olevan kuitenkin kohdallaan.
Eheim 2227 märkä/kuiva suodatin
Päädyn kokoinen mattosuodatin + Eheim Compact 1000
Eheim 2252 sisäsuodatin
3 x 58w loisteputket
2 x 250w Jäger lämmittimet
Allas on vasta kypsymässä kiekkoja varten, joten valotehosta en osaa sanoa vielä ja se onkin pienoinen huolen aiheeni. Suodatin tehon uskoisin olevan kuitenkin kohdallaan.
-
- Junior Member
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Isompi allas haaveena
Miksi pitää olla ulkosuodatin?Akvaariofani kirjoitti:Tuon kokoiseenhan pitää olla ulkosuodatin, mikä malli olisi hyvä, paljonko pitää löytyä tehoa?

Meille on tulossa ulkomitoiltaan 407 litrainen allas. Tarkoitus on laittaa - ja vielä pärjätäkin
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan muita vakuuttuneiksi
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ja voihan sinne aina mattosuodattimen kyhätä, joka onkin aivan oivallinen suodatin ja tehokaskin.. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
Miksi et ??? Sehän on aivan loistava roskankerääjä ulkosuodatinten rinnalle.wantukka kirjoitti:niin.. En minäkään missään nimessä laittaisi sisäsuodatinta tuon kokoiseen akvaarioon.
Isomman akvan hankinnassa suosittelen seuraamaan esim. tämän foorumin myyntipalstaa. Itse ostin 400 litraisen tekniikkoineen (3 suodatinta, 2 lämmitintä, valaisin, ilmapumppu) sekä jalustoineen 250 Egellä! Ei uusi, mutta perhanan hyvä ja halpa. Pikku fiksauksen jälkeen 100% olohuonekelpoinen.
Pasi