Aquaristikshop.com-tilaus kestää

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SonjaSelena
Member
Member
Viestit: 428
Liittynyt: 23:42, 21.10.2004
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Me peruimme oman tilauksemme, kun useista kyselyistä huolimatta eivät vastanneet edes siihen, viipyykö tilaus siksi, että jotain tuotetta puuttuu...
Olivat ne kuitenkin luottotililtä laskuttaneet jo aikoja sitten tilauksen, mutta trustedshopsille ((vai miten se nyt kirjoitettiinkaan)) vastasivat, että eivät ole laskuttaneet... :roll: Saas nähdä, saako niitä rahoja takaisin.
Sitten vaan seuraavaa nettikauppaa kokeilemaan.
Yrittäkää ymmärtää yli-innokkuutta, jotkut meistä elävät hukattuja vuosiaan.
ronsu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 205
Liittynyt: 15:10, 31.01.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ronsu »

SonjaSelena kirjoitti:Olivat ne kuitenkin luottotililtä laskuttaneet jo aikoja sitten tilauksen, mutta trustedshopsille ((vai miten se nyt kirjoitettiinkaan)) vastasivat, että eivät ole laskuttaneet... :roll: Saas nähdä, saako niitä rahoja takaisin.
Sitten vaan seuraavaa nettikauppaa kokeilemaan.
Minuakin aikoinaan laskutettiin, eikä tavaraa ole tähän päivään mennessä näkynyt. TrustedShoppiin valittaminen ei yksistään auttanut rahojen takaisin saamisessa, mutta A-shoppiin kirjoittaani sähköpostiin "lipsahtanut" maininta "...otherwise I will contact the local authorities" tepsi tehokkaasti! :twisted: Tuosta tapauksesta lähtien olen käyttänyt luotettavampien verkkokauppojen palveluita.
Tikruliini93
Junior Member
Junior Member
Viestit: 203
Liittynyt: 11:36, 01.12.2004
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Tikruliini93 »

Olen koko keskustelun käynyt läpi ja pari osoitetta löytänyt mistä voi tilata akvakamaa.Voisiko joku listata minulle kaikki tietämänsä nettikaupat josta voi tilata halvalla akvaariotavaraa.Tuhannet kiitokset sille joka vaivautuu! :mrgreen:
Lahjoitetaan tummaleväpleko Joutsenossa. Kiire! Ota yhteyttä yv:nä
Mandinka
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 15:34, 24.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Minä olen nyt 5 kertaa tilannut tuolta tavaraa, luotolla ja ilman ja kaikki olen saanut enemmän tai vähemmän nopeasti. Minä en pidä 3 viikon odottelua vielä kovinkaan pitkänä aikana kun näköjään jo siihen menee viikko, että paketti sieltä lähdettyään saapuu kotimaahan.

Tätä keskustelua kun on lukenut, niin tulee mieleen, että lienenkö käyttänyt onneni loppuun. Taidan vaihtaa firmaa ihan varmuuden vuoksi, heh.
"Mä luin jostain..."
ToniR81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 20:41, 20.08.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Monet valittelevat noista nettikaupoista, odottelee tavaroita viikkoja, jos ei jopa kuukausia... Ja yllätys yllätys, tavaraa puuttu. Toisinaan on laskutettu toisinaan ei.
Jotenkin jää vähän sellainen hassu maku suuhun tuosta toiminnasta.
Miksi ei sitten osta kotimaasta samoja tuotteita? Ehkä ne maksaa vähän enemmän mutta yleensä saa tavaran saman tein mukaan. Jos ostat suodattimen yms et ole pulassa jos se hajoaa. Nimittäin saksasta ostettua pumppua on vaikea saada suomalaisen kaupan kautta takuuhuoltoon. Mikäli taas ostat pumpun suomesta on mahdollista saada jopa vastaava laite tilalle huollon ajaksi.
Ja kun toisaalta pitää sen mielessä että mitä enemmän porukka tilaa ulkomailta sen vähemmän ne ostaa kotimaasta, otetaan kauhuskenaario: Tilataankin kaikki tavaramme ulkomailta, mistä liikkeestä sitten kysytään apua? Mistä tehdään heräteostokset? Onko kiva tilata kalat saksasta näkemättä edes niitä ennen kuin ne on jo maksanut?
Ymmärrän tietenkin jos tilataan jotain tuotteita mitä ei ehkä suomesta saa tai on todella huono saatavuus.
Mielestäni kuitenkin nuo lähi liikkeet on niin paljon kivempia että kyllä mä niille sitä rahaa vähän lahjoitan. Ja kun muutamankin kerran käy samassa liikkeessä saa sieltä yleensä jotain alennuksia. Ja jos vaikka joku pumppu maksaa saksassa 150€ ja kotimaassa on hintalappu 250€, tingit siitä pois sen 30€ ja vähennät 4 viikon odotuksen tuoman tuskan ja postikulut vielä niin ei kovin kaukana olla tuosta saksan hinnasta...

Tämä toki vain taas minun mielipiteeni... Ja vaikka tuolla puhuttiinkin saksasta sillä tarkoitettiin yleensä kaikki ulkomaalaisia nettikauppoja.
SonjaSelena
Member
Member
Viestit: 428
Liittynyt: 23:42, 21.10.2004
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Joillakin on enemmän varaa hukata aikaa kuin rahaa. Sen takia. Joidenkin elämä voi olla siitä satasesta kiinni. Tai jopa kympistä joinakin kuukausina.
Yrittäkää ymmärtää yli-innokkuutta, jotkut meistä elävät hukattuja vuosiaan.
Tikruliini93
Junior Member
Junior Member
Viestit: 203
Liittynyt: 11:36, 01.12.2004
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Tikruliini93 »

Eikä kenelläkään olisi listata minulle kaikkia tietämänsä(tai edes joitakin)nettikauppoja
Lahjoitetaan tummaleväpleko Joutsenossa. Kiire! Ota yhteyttä yv:nä
ToniR81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 20:41, 20.08.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

En väitä etteikö itselläni olis talous tiukilla(avovaimo kodinhoidon tuella ja yksi 1.5v tyttölapsi kotona). Mutta mielummin ostan silti suomesta. Jos se on siitä muutamasta kympistä kiinni niin ostan sen tuotteen ensi kuussa tai seuraavasta tilistä ja saan sen monien kokemusten mukaan vieläkin nopeammin kuin tilaamalla. En välttämättä ymmärrä miksi pitää harrastaa jos siihen ei ole varaa, tai miksi ei harrasta jotain halvempaa mihin rahat riittä.
Skroik
Senior Member
Senior Member
Viestit: 678
Liittynyt: 02:37, 26.09.2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Tikruliini93 kirjoitti:Eikä kenelläkään olisi listata minulle kaikkia tietämänsä(tai edes joitakin)nettikauppoja
Aqua-webin linkkejä kannattaa hyödyntää, siellähän niitä on paljon valmiiksi listattuna.
Tikruliini93
Junior Member
Junior Member
Viestit: 203
Liittynyt: 11:36, 01.12.2004
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Tikruliini93 »

Kiitoksia!
Lahjoitetaan tummaleväpleko Joutsenossa. Kiire! Ota yhteyttä yv:nä
KalamiesJukka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 59
Liittynyt: 10:20, 19.01.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KalamiesJukka »

Itse olen tilannut pari kertaa aquaristic.net:stä ja tilaukset ovat saapuneet alle kahdessa viikossa. Mitään ei ole puuttunut ja kaikki on sujunut mallikkaasti.

Kannattanee varmaan vaihtaa puljua, jos on jämähtänyt akvaristikshoppiin.
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Täällä yksi a-shoppiin jämähtänyt. Tein tilauksen lauantaina ja tänä aamuna tuli viesti shopista, että paketti on lähtenyt Suomeen. Viikon verran on paketti yleensä postissa kotiin seilannut, joten tällä toimitusnopeudella en vieläkään näe syytä vaihtaa puljua :)
KalamiesJukka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 59
Liittynyt: 10:20, 19.01.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KalamiesJukka »

Eli ts. molemmat saavat sekä hyvää että huonoa palautetta. Minulla ei ole a-shopista kokemuksia, joten en voi mennä sanomaan mitään. Aika hankalaa mennä valitsemaan...
fisunen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 21:27, 03.08.2004

Viesti Kirjoittaja fisunen »

Itsekin tänään laitoin ensimmäisen tilauksen A-shoppiin. Tilasin eheimin sisäsuodattimen ja vähän muuta pikku roinaa, saas nähdä milloin alkaa tavaraa tippua...
fisunen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 21:27, 03.08.2004

Viesti Kirjoittaja fisunen »

Noniin, tosissaan 31.03.2005 laitoin tilauksen ja eilen näkyi order statuksessa "delivered". Laitoin vielä A-shoppiin kyselynä että kuinka kauan yleensä kestää, kunnes paketti saapuu Suomeen ja vastaus oli n. 1 viikko. Tähän mennessä on positiivisia mielikuvia ko. firmasta. Saas nähdä kun paketti tulee... [;)]
Rousku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 08:32, 13.12.2004

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miten pieniä tilauksia tuolta yleensä kannattaa tilata, jotta tulee edulliseksi kun ottaa postimaksut huomioon?
fisunen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 21:27, 03.08.2004

Viesti Kirjoittaja fisunen »

Itse tilasin aquaball 2212 -suodattimen ja muutaman vaahtomuoviosan 2234:sen ja 2212:seen (eli kokonaispaino ei kauheasti ole). Postituskulut oli 9,90 euroa. 3 kg:n saakka postituskulut ovat 9,90 ja sitten nousee...
fisunen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 21:27, 03.08.2004

Viesti Kirjoittaja fisunen »

Vain hyvää sanottavaa Aquaristikshopin toiminnasta. Tilauksen siis jätin 31.03.2005, paketti lähti Saksasta kohti Suomea 08.04.2005 ja eilen (13.04.2005) hain paketin postista. Kaikki tilaamani tavarat tulivat ja suodatin (aquaball 2212) toimii ;)
Aeuk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 90
Liittynyt: 18:44, 04.01.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aeuk »

Pakko laittaa tänne kommenttina; siis mulla on kaikki kokemukset olleet ihan ok / hyviä Aquaristicshopista, mutta nyt tuli kyllä ennätyspositiivinen kokemus.

Tein tilauksen 27.5.2005 aamuyöllä klo 2 tienoilla ( :roll: ) ja nyt äsken tuli sähköpostilla ilmoitus, että paketti on lähtenyt matkaan! Eli kesti aika lailla ~24 tuntia tilauksen jättämisestä paketin postittamiseen. Tilaus sisälsi Eheimin ulkosuodattimen, KDA:n kasvitonget/pihdit ja Tetra Plecomin 500 tabun purkin. Saa nyt nähdä sitten tuleeko kaikki nuo kolme tuotetta (laitoin tilaustietoihin, että suodatin ja tabut on tärkeitä, mutta että jos KDA:n härpäke puuttuu niin saa jättää pois). Itse asiassa tilauksen tärkein osa oli ruokatablettipurkki, mutta pitihän sitä jotain muutakin tilata samalla ... kuten Eheimin 2224 Professional "special edition" tarjoushintaan .. :mrgreen:
Karpalokarhu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 20:04, 10.10.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo, Tapiola

Pelkkiä myönteisiä kokemuksia Aquaristikshopista

Viesti Kirjoittaja Karpalokarhu »

Seurattuani keskustelua Aquaristic Shopista täytyy minunkin osallistua tämän sopan hämmentämiseen.

Olen tilannut paljon erilaista tavaraa Aquaristic Shopista sekä Visalla että alussa myös postiennakolla.

Tavara on saapunut 11-13 päivässä tilaamisesta. Joskus harmikseni tavaraa on jäänyt toimittamatta toimitusvaikeuksien vuoksi. Ainoa miinus onkin se, että jos jotain tilattua eivät ole voineetkaan toimittaa, he eivät ole tarjonneet mahdollisuutta vaihtaa tilattua jonkin toisen valmistajan vastaavaaan tavaraan. Omien kokemuksieni valossa kauppa on kuitenkin luotettava.

Olen tilannut myös kaupasta "http://www.interaquaristik.de/". Tavaravalikoima on tosi hyvä, toimitusmaksut korkeammat kuin Aguaristic Shopilla, mutta tavara kannetaankin suoraan kotiin!!

Uuden asiakkaan luottotiedot he tuntuvat tutkivan ilmeisen huolella. Visalla ensimmäistä kertaa maksaessani lähettivät tavaran vasta saatuaan vahvistuksen luottokorttiyhtiöltäni (kesti liki 2 viikkoa). Itse toimitus suorastaan kiisi.

Vanhoille asiakkaille toimitukset luvataan lähettää pikavauhtia ... Tuntuu olevan hyvä kauppa kiireisille...


Kari
Akvaario -onni vai oma risti kannettavana?
Aeuk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 90
Liittynyt: 18:44, 04.01.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aeuk »

Tuli muuten tuo yllä mainitsemani tilaus eilen. Se oli se hyvä uutinen.

Huono uutinen onkin se, että Eheim 2224 vuotaa. Jotain 5-6 tuntia eilen purkasin ja kokosin ja tarkistin ja värkkäsin ja ja ... aina sama lopputulos; tihkuu vettä takanurkasta. Kokeilin myös hieman vähentää massojen määrää, eipä se siitäkään kiinni ollut. Letkuliitännöissä ei ole mitään vikaa, eikä myöskään hanoista valu vettä sinne moottorikammion yläosaan. Ihan kuin tiiviste tms vika olisi, mutta silmämääräisesti katsottuna tiivisteetkin näyttävät hyvältä - ja kai ne nyt hyvältä pitääkin näyttää upouudessa laitteessa? Vaikuttaa epäilyttävästi "maanantaikappaleelta" tuo suodatin, mutta ei voi mitään.

Odottelen tässä, että mitä vastaavat aquaristicshopista sähköpostiini jonka myöhään viime yönä laitoin sinne. Takuuhan tuossa on 2 vuotta ja palautusoikeus 2 viikkoa, että ei sen puoleen hätää. Pitää vaan odotella mitä kommentoivat, kun eipä ole aiemmin tarvinnut mitään palauttaa sinne Saksaan päen. Mutta eiköhän se tästä.

Onko kellään kokemuksia palautuksista? Jos on, niin miten on sujunut?

EDIT: Tjaa-a ... taas purkasin tuota laitetta ja painelin "päätiivistettä" sormilla, kävin läpi (sen joka moottorikammion ja suodatinpöntön välissä) ja näyttäisi että vuoto väheni merkittävästi - ensin näytti jopa, että vuoto lakkasi kokonaan. Pitää vielä tarkistaa ja värkätä tuon tiivisteen kanssa, jos se onkin vain siitä kiinni.

EDIT2: Eipä se paljon auttanut loppujen lopuksi. Tuli käytettyä moottorikammion tiivistettä irti useampaan kertaan, käänneltyä ja "eri päin" kokeiltua, vuotoa on enemmän tai vähemmän. Tietty vois esittää AS:n suuntaan, että lähettäisivät vain tuon tiivisteen, mutta jos se sitten ei olekaan vain siitä kiinni niin ... No, pitää kattoa mitä tekee.
d78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 209
Liittynyt: 19:32, 28.02.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja d78 »

Heräsipä mieleeni kysymyksiä:

1. Onko jollain jokin ollut rikki perille saapuessaan(Muita kuin ed. suodatintapaus)?
2. Mitä tällöin teit ja mitä kautta otit yhteyttä?
3. Te joita oli veloitettu mutta tavara oli toimittamatta. Keneen otitte yhteyttä?
4. Eikö suurilla merkeillä ole Suomessakin huoltoedustus, esim. Eheim? Näillehän voi suoraan lähettää viallisen tuotteen eikä suinkaan akvaarioliikkeen kautta.
5. Onko jollain tiedossa esim. monimetallivalaisinmerkkiä jolla olisi huoltoedustus Suomessa? Muita kuin Lival.

Nimimerkillä: Aioin Ostaa Kaikki Kilkkeet Sieltä
Therapy is expensive. Popping bubble plastic is cheap. You choose.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Änkeänpä minäkin mukaan keskusteluun, vaikka vasta olen tekemässä ensimmäistä tilaustani: aquaristik.netissä kaikki tuotteet, joita tilasin, olivat selkeästi kalliimpia. Siispä aion nyt testata tuon parjatun Aquaristikshopin.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2661
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Koss »

Aquaristikshop myönsi vuoden vaihteessa että heillä on ollut ongelmia lähetyksissä. Nyt kuitenkin palvelu toimii ja olen ainakin itse saanut paketit ajoissa.
Aeuk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 90
Liittynyt: 18:44, 04.01.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aeuk »

Tuli vastaus Aquaristicshopista tuohon 2224-ongelmaan liittyen - pahoittelivat kovasti ongelmia, ja pyysivät lähettämään takaisin. Ja on kuulemma täysin mahdollista vaihtaa vaikka kokonaan eri suodatinmalliin, jos niin haluaa.

Ei muuta ku paketoimaan ... jos vaikka ehtis tänään postiin viskaamaan vielä :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”