Itikan poikasia kaloille

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
monni78
Starting Member
Starting Member

Itikan poikasia kaloille

Viesti Kirjoittaja monni78 »

Onko riski saada jokin tauti akvaarioon, jos kerää luonnosta itikan poikasia kalojen ruuaksi?
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: itikan poikasia kaloille?

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

monni78 kirjoitti:Onko riski saada joku tauti akvaarioon, jos kerää luonnosta itikan poikasia kalojen ruuaksi?
Hyttysentuokkaa ja sulkasääskeä saa nyt haavittua lammista akvaarioon ihan elävänäkin ruokana, mikäli siinä lammessa ei ole kaloja.. ( mahdollinen loisvaara) Kalallisesta lammesta otettuja voi syöttää hyvin mielin, kunhan on ensin pakastanut ne.. [;)]
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Puhtaista, kalattomista lämpäreistä saa hyvää toukkaa.
Itse olen pakastanut öttiäiset tai huuhdellut haaviin kaadetun satsin kunnolla(Useamman kerran) raanavedellä ja pulauttanut suoraan altaaseen. Ei ole tauteja näkynyt, ainakaan vielä.
kalaneiti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kalaneiti »

Ehkä tyhmä kysymys, mutta mistä ihmeestä mä tunnistan hyttysentoukat jos niitä lähden jostain pyydystämään? 8O
Kaunis Ameebamutantti, Loputtoman Arktinen Navigoija ja Emeritusprofessori sekä Ihailtavan Taidokas Iskunvaimenninkauppias
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Ne oleskelee yleensä veden pinnassa, ovat sellaisia pitkulaisia ja sitten niillä on sellainen "piikki" ojossa vedenpinnassa (niiden hengitysputki). Jos sattuu sohaisemaan vettä, niin sätkivät pohjaan päin.

Saikohan tuosta nyt mitään selvää? :|
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Meneppäs googleen jalaita kuvahakuun hyttynen,itikka tai hyttysen-,itikantoukka. 8-)
wantukka
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja wantukka »

meillä ilmestyy aina saaviin itikan toukkia. Taidampa pakastaa niitä ja viskaista aina pari kappaletta tuonne akvaarioon.
kalaneiti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kalaneiti »

Kuoleeko ne varmasti pakkasessa, ettei sitten hetkenpäästä ole kämppä täynnä itikoita? 8O
Kaunis Ameebamutantti, Loputtoman Arktinen Navigoija ja Emeritusprofessori sekä Ihailtavan Taidokas Iskunvaimenninkauppias
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Kun laittaa kerralla vaan sitämukaa minkä kalat ehtii syödä, niin itikan pistoilta säästyy. Itse humauttelein viime kesänä hiukka liikaa kerralla ja perhe valitteli itikoista, minä en niitä itikoita huomannut 8-) . Muuten meillä ei niitä olekkaan kuin näin "itseaiheutettuina" :mrgreen: . Yksi piste kaupunki asumiselle!
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”