Taistohaaremi + pitkä, kapea kasviakvaario

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
akvaholisti
Starting Member
Starting Member

Taistohaaremi + pitkä, kapea kasviakvaario

Viesti Kirjoittaja akvaholisti »

Ihan näin ensiksi: nää sivustot on ihan hirveen vaaralliset :mrgreen: nää addiktoi ihmisen kuin ihmisen ja saa sen suunnittelemaan kaikkea hullua... Mutta suuri kiitos tälle sivustolle, sen ylläpitäjille ja kaikille, jotka niin halukkaasti jakavat tietoaan!

Mutta sitten ihan asiaa. Mietin tässä, että voisin ton 220 litraseni seuraksi ihan itse rakentaa semmosen 100x30x30, tai jotain sinne päin, kokosen kasvialtaan. Oisko jotain perusohjeita (suomeksi kiitos :D ) miten akvaarion vois itse rakentaa? Tämöseen altaaseen ei varmaan tarttis mitään ekstra paksuja lasejakaan...

Siis tosiaan ihan nyt kasvien kasvatteluun sen ensin suunnittelin, mutta nyt rupesin miettimään että voisko sinnä ottaa taistelukalahaaremin. Piilopaikoista nyt ei ainakaan ois pulaa, kun päätarkoituksena kerran olis kasvatella kasveja. Ja muutenkin millasta suodatusta/ muuta tekniikkaa tällasen haaveen perustaminen vaatis? Voisko akvaarion jättää peittämättä ja käyttää kohdevalaisimia, niin pintakasveillakin ois tilaa?
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Tyttöporukka taistoja voisi olla aika mukava näky tuommoisessa rehualtaassa. Vaan entäs levänsyöjät?

Itse en kyllä allasta rakentaisi - teettäminen on meikäläisen heiniä ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Re: Taistohaaremi + pitkä, kapea kasviakvaario

Viesti Kirjoittaja paul »

akvaholisti kirjoitti: Mutta sitten ihan asiaa. Mietin tässä, että voisin ton 220 litraseni seuraksi ihan itse rakentaa semmosen 100x30x30, tai jotain sinne päin, kokosen kasvialtaan. Oisko jotain perusohjeita (suomeksi kiitos :D ) miten akvaarion vois itse rakentaa? Tämöseen altaaseen ei varmaan tarttis mitään ekstra paksuja lasejakaan...
Netistä löytyy hakemalla ja täällä forumillakin on niitä aina välillä kerrottu ja jos on kirjasto lähellä niin kannattaa etsiä vaikka Markku Varjon - elävä akvaario niin siellä on suomeksi perusohjeet
Siis tosiaan ihan nyt kasvien kasvatteluun sen ensin suunnittelin, mutta nyt rupesin miettimään että voisko sinnä ottaa taistelukalahaaremin. Piilopaikoista nyt ei ainakaan ois pulaa, kun päätarkoituksena kerran olis kasvatella kasveja. Ja muutenkin millasta suodatusta/ muuta tekniikkaa tällasen haaveen perustaminen vaatis? Voisko akvaarion jättää peittämättä ja käyttää kohdevalaisimia, niin pintakasveillakin ois tilaa?
Kyllä tuonne voi laittaa ihan hyvin taistohaaremin ja kannattaa lisäksi laittaa vaikka partis pitämään leviä loitolla.

Lämmitin - ehdoton taistojen takia, suodatin - ihan sisäinen käy ja valaisin - loisteputki-, elohopea- tai monimetallivalaisin

Ja kyllä voi jättää kannen pois, mutta se lisää veden haihtumista
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
akvaholisti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja akvaholisti »

Okei, kiitos! Nyt täytyy vain suunnata kirjastoon päin, kun koulukiireet sen sallivat [;)] Ei se veden haihtuminenkaan nyt olis mikään ongelma sillä ainahan sitä saa lisääsinne, he he
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”