Mistä tetrasta tykkäät?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu

Tetra, joka sinua kiinnostaa on...?

neontetra
95
10%
kardinaalitetra
131
13%
rubiinitetra
47
5%
kerritetra
35
4%
keisaritetra
45
5%
sitruunatetra
61
6%
timanttitetra
64
7%
kongontetra
50
5%
puna-aavetetra
21
2%
musta-aavetetra
47
5%
mustatetra
57
6%
intiaaninsulka
82
8%
lyhtytetra
7
1%
kirsikkatetra
28
3%
ruusutetra
23
2%
mustaneontetra
30
3%
joku muu?
156
16%
 
Ääniä yhteensä: 979

VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Olen varsin ihastunut kultatetroihin, joita löysin Kurjesta talvella, nyt sain niitä lisää.
Kauniisti hohtavia ja solakansievän muotoisia, mutta jokseenkin arkoja ja nirsoja.

Kuva
Raaka-Arska
Member
Member
Viestit: 373
Liittynyt: 18:48, 15.06.2004
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Raaka-Arska »

Itse en tetroista pahemmin välitä vaikka altaaseeni niitä on siirretty toisesta altaasta munarosvouden takia. Mutta ainuita hienoja tetroja on mielestäni levytetrat.
Sarkka
Member
Member
Viestit: 489
Liittynyt: 09:47, 08.04.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sarkka »

Mä hain tänään viisi kardinaalia, joten ääni heille. :D
Viehättynyt näyttävään ulkomuotoon, varsinkin isommassa laumassa näyttävät kerrassaan upeilta. Saa nähdä miten selviävät nämä pioneerit. Tarkoitus on ottaa kymmenkunta lisää, jos merkit ovat suotuisat.
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
Jario
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:13, 27.03.2005
Paikkakunta: Vantaa~Tikkurila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jario »

äänestin mustatetroja koska ne ovat kauniita parvessa ja eloisia
monnamari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 45
Liittynyt: 08:50, 19.01.2004

Viesti Kirjoittaja monnamari »

Keisaritetra ehdottomasti kauniin värityksensä ansiosta! Voi jos saisin vielä joskus parven keisareita..
Tigeri
Member
Member
Viestit: 432
Liittynyt: 20:02, 03.04.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tigeri »

Kuparitetroille menee minun ääneni. Upean näköisiä ja mukavan eloisia pikku veijareita. Näitä minulla on 88 litraisessani 12 kpl...eikä siellä sitten muita kaloja olekkaan :)
Turkoosi
Member
Member
Viestit: 327
Liittynyt: 18:42, 09.10.2004
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turkoosi »

Minultakin ääni intiaaninsulille, ehkäpä siitä syystä että ovat toistaiseksi ainoita tetrojani. ;) Odotin niiden olevan melko vaatimattoman näköisiä, mutta isossa altaassa ja 14 kalan parvessa joka kasvaa 20 kalaan kunhan saan 6 muuta haavittua toisesta altaasta, ovat itse asiassa aika upean näköisiäkin, kyljet hehkuvat ja pyrstö loistaa oranssina. Kiekkorakeiden ja surviaisen syöttäminen tuntuu tuovan värit kivasti esille, verrattuna aikaisempaan hiutaledieettiin. :)
Järjenkäyttö on sallittua ja joskus jopa suotavaa.
Apollona
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 09:12, 06.05.2005
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Apollona »

Minusta nuo kaikki oli ihan ok..valitsin kumminkin kardinaalitetran. Eikö se sovi ihan aloittelijoillekin? Kertoisitteko myös noista Ph- arvoista ja veden lämpötilasta mitkä olisi syytä huomioida jos ottaa kyseisiä kaloja..?? Ajattelin ottaa parven noita ja sitten joitakin kaloja jotka sopivat samaa akvaa.. :)
Hellervo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 12:43, 07.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellervo »

Altaassani uiskentelee kardinaalitetroja ja kulmatetroja isot parvet.

Nyt jos ostaisin tetroja, ostaisin ehdottomasti punasuppusuita tai muita samaan ryhmään kuuluvia kaloja. Näin ensimmäisen kerran niitä elävinä ja olivat aivan ihastuttavia ja ennen kaikkea sopivat mun "turvelaatikkoon" :mrgreen:
Inneremont
Senior Member
Senior Member
Viestit: 608
Liittynyt: 11:48, 24.09.2004
Paikkakunta: Helsinki, HAS/Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Kardinaali! Huomioni on kohdistunut lähes kokonaan Rio Negron biotooppiin ja kardinaalitetra on olennainen osa tätä aluetta.
Biotooppiharrastaja
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Apollona kirjoitti:Eikö se sovi ihan aloittelijoillekin?
Sopiihan se.
Apollona kirjoitti:Kertoisitteko myös noista Ph- arvoista ja veden lämpötilasta mitkä olisi syytä huomioida jos ottaa kyseisiä kaloja..??
Hapan, pehmeä ja n. 24-28 asteinen vesi on varsin kelpoa. Tykkää turveuutteen lisästä. Ruokavalioon kannattaa sisällyttää eläviä/pakastekuivattuja öttiäisiä kuten torvimatoja, survaria jne.
Viihtyy parhaiten isossa parvessa ja on edukseen hiukan hämärässä valaistuksessa.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
fisu87
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 11:35, 24.04.2005

Viesti Kirjoittaja fisu87 »

Kolumbiantetra/safiiritetra on äänen ehdottomasti ansainnut. Todella kaunis ja uskomattoman värikäs, ei mikään herkkähipiäinen ja kuteekin vielä suhteellisen helposti. Pärjää monenlaisten kalojen kanssa. Kertakaikkiaan täydellinen fisu mun makuuni.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

mustatetrat veivät sydämmeni jo joskus ala-asteen aikoina ja nyt kun laitettiin avokin kanssa muutama purkki pystyyn niin pakkohan noita veikeitä, eläväisiä mini-piraijoita sinne oli saada.... :mrgreen:
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Soija
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 17:57, 15.04.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Soija »

Kardinaalitetra
Koska meillä on niitä "tokka" :D
Chili
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 16:31, 18.08.2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Chili »

Ääni sitruunatetralle, koska se on viimeisin hankintani ja olen kyllä positiivisesti yllättynyt. Kauniita ja persoonallisia eivätkä ollenkaan tylsiä kuten etukäteen kuvittelin. Toisessa akvaariossa ui kauniissa parvessa punapäätetroja, nekin olisivat äänen ansainneet. Eivät kuitenkaan ihan niin mielenkiintoisia kuin sitruunat, jotka ovat herättäneet koko akvaarion eloon.

Kupareita ja neoneja on myös aikanaan ollut, viehättäviä ja eloisia hekin. Kunhan tuo isoin akvaario vaihtuu vielä isommaksi :mrgreen: niin punapäät saa seurakseen timanttitetroja, niistä olen haaveillut.
Julizu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 18:18, 14.06.2005
Paikkakunta: Palokka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Julizu »

Kardinaalitetrastahan minä...Ja onhan neontetratkin kivoi. Nooh,kaikki tetrat on oikeastaan kivoja ja omalla tavallaan symppiksiä :mrgreen:
Julia,2 marsua,kilpikonna ja ehkä akvaario
llFiSull
Member
Member
Viestit: 396
Liittynyt: 10:07, 15.06.2005
Paikkakunta: Mikkeli

Moi!

Viesti Kirjoittaja llFiSull »

Ite tykkään tosi monista tetroista, mut musta-aavetetrat on musta kauniita.. kuin myös rubiinitetrat ja intiaanisulat.. (äänestin silti vain musta-aavetetraa..:))
llFiSull
Member
Member
Viestit: 396
Liittynyt: 10:07, 15.06.2005
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja llFiSull »

minkäs näkönen se kirsikkatetra on, kun ei kuvaa meinaa netistä löytyy..?
Betula
Member
Member
Viestit: 405
Liittynyt: 17:44, 25.01.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Betula »

"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
UIS
Junior Member
Junior Member
Viestit: 56
Liittynyt: 10:18, 27.06.2005

Viesti Kirjoittaja UIS »

Kardinaalitetra on mielestäni ihanin! Upean värinen, ihana parvessa, yksinkertaisesti antaa eloa värillään akvaarioon! :D
-Anze-
Junior Member
Junior Member
Viestit: 81
Liittynyt: 20:43, 27.11.2004
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura Ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Anze- »

Altaissani uiskentelee sinitetraa, mustatetraa, mustaneontetraa ja rubiinitetroja mutta kyllä mielenkiintoisin noista on sinitetra.
-Rentoudu ja anna hermojesi levätä. Anna itsellesi aikaa olla ajattelematta mitään!-

Altaat 1550l & 820l Malawi & 126l Juwel & 45l
Delen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 15:29, 04.02.2005

Viesti Kirjoittaja Delen »

Rubiineja äänestin. Kylkiviiva ja silmänpäälliset hohtavat älyttömän kirkkaasti valaistuksessa ja varjossakin. Rauhallisia ovat, tosin erittäin ahneita. Omat rubiinini ovat ensimmäisenä kiilaamassa muita ruoka-aikana, mutta ovat muuten rauhallisia.
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1473
Liittynyt: 17:43, 21.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja wantukka »

äänestin timanttitetraa. Kardinaalejakin akvaariossani on, mutta ehkä kuitenkin enemmän välitän timanteista.
sammari
Junior Member
Junior Member
Viestit: 145
Liittynyt: 22:23, 05.07.2005
Paikkakunta: Satakunta/Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja sammari »

Meillä on muutaman kuukauden ollut puna-aavetetroja 10 klp parvi. Kivoja ovat, voi kun olis tilaa edes yrittää kudettaa niitä... Onko kellään niistä kasvatuskokemuksia?
BusinessAngel
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 14:18, 16.07.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja BusinessAngel »

Mulla oli tetroja ekassa akvaariossa sillon, ku vasta alotin akvaarioharrastuksen. En ikinä saanu selville, mitä tetroja ne oli. Saatiin ne pikkuveljen kaverilta silleen aika yllättäen eikä se sitten tienny niitten tarkkaa lajia. Ajattelin vaan, et ne on albiinoja, ku ne oli aika samanvärisiä, ku albiinomonniset. Kai ne sit oli albiinoja, vai mitä mieltä ootte? Mä tykkäsin niistä kyllä. Ne oli tosi vilkkaita ja varsinki se yks kala (mulla oli tosi pieni parvi) oli tosi ärhäkkä. Se tuli aina ekana syömään ja oikeen ahmi kaiken. Jonkin verran se hätyytteli muita pois. Oi niitä aikoja... [;)]
Lukittu

Palaa sivulle “Tetrat”