Mikä monninen? (lajintunnistus)
Valvoja: Moderaattorit
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Mikä monninen? (lajintunnistus)
Hei!
Minulla on 10 yksilön parvi monnisia. Ostin ne naamiomonnisina, vaan totuus onkin toisenlainen. Naamiomonnisella ei ole evissä pilkkuja. Minun yksilöilläni on. Osalle on tullut tässä muutaman kuukauden aikana myös ensimmäisen selkäruodon tummennus (ostaessa oli parilla). Ja vielä lisään tuon ruumiin ja vien täplityksestä sen, että koko ruumis on tiheästi täplittynyt. Joten mikähän laji mahtaisi olla kyseessä, kun kyseessä ei ole C. atropersonatus? Kuvaa en valitettavasti pysty ottamaan.
Minulla on 10 yksilön parvi monnisia. Ostin ne naamiomonnisina, vaan totuus onkin toisenlainen. Naamiomonnisella ei ole evissä pilkkuja. Minun yksilöilläni on. Osalle on tullut tässä muutaman kuukauden aikana myös ensimmäisen selkäruodon tummennus (ostaessa oli parilla). Ja vielä lisään tuon ruumiin ja vien täplityksestä sen, että koko ruumis on tiheästi täplittynyt. Joten mikähän laji mahtaisi olla kyseessä, kun kyseessä ei ole C. atropersonatus? Kuvaa en valitettavasti pysty ottamaan.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viesti:
Punamonninen ei sovi. Selkäevässä on sillä liikaa mustaa kuin tällä. Punamonnisella on pienet pisteet, kun taas tällä on paljon paksummat pisteet.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viesti:
Kiitos, Teho. Tuota sivua olinkin katsonut jo aikaisemmin. Äkkivilkaisulta valtaosa näyttää kyllä naamiomonnisilta, mutta kaikki ovat täplikkäitä eviltään. Parilla ovat täplät kuin punamonnisella. Joka tapauksessa nuo täplät ovat paksumpia kuin kuin Tehon osoittamalla sivulla. Sitten menen millian osoittamille sivuille ja raportoin sitten.
Voisivatkohan nämä monniseni olla joitakin hybridejä?
Voisivatkohan nämä monniseni olla joitakin hybridejä?
-
JukkaV
- Advanced Member

- Viesti:
Valtaosaan ei käy sihtimonninenkaan (Corydoras kanei), vaikka lähellä ollaankin. Näillä minun kaveruksillani on nimittäin humattavasti isommat täplät kehossaan. Pari ehkä saattaa olla sihtimonnisia.
Millian osoittamassa sivussa ei ollut edustajaa näkyvillä. Muutama sinne päin oleva, mutta ei täydellistä osumaa. Kiitos kuitenkin.
Muokkaus: ei käy sihtimonninenkaan. Kukahan lainaisi digikameraansa?
Millian osoittamassa sivussa ei ollut edustajaa näkyvillä. Muutama sinne päin oleva, mutta ei täydellistä osumaa. Kiitos kuitenkin.
Muokkaus: ei käy sihtimonninenkaan. Kukahan lainaisi digikameraansa?