Kalasto 300 litraiseen?
Valvoja: Moderaattorit
Kalasto 300 litraiseen?
Olen saamassa 300 litraisen akvaarion ( pituuttaa 120 cm). Haluaisin jotain helppohoitoisia lajeja. Mitä itse sinne minulle ehdottaisit…?
Vesiarvot:
ph 6.8
gh 8
kh 8
Mustatetrat ja Keltabarbit kiinnostaisivat, mutta käyvätkö vesiarvoihin..?
Mitä itse ottaisit?
Vesiarvot:
ph 6.8
gh 8
kh 8
Mustatetrat ja Keltabarbit kiinnostaisivat, mutta käyvätkö vesiarvoihin..?
Mitä itse ottaisit?
Re: Kalasto 300 litraiseen?
Itse en laittaisi mustatetroja samaan akvaarioon keltabarbien kanssa sillä keltabarbit saattaisivat nyppiä mustatetrojen pyrstöjä. Tietoa Mustatetrasta ja keltabarbista.J34nn3 kirjoitti: Mustatetrat ja Keltabarbit kiinnostaisivat, mutta käyvätkö vesiarvoihin..?
Mitä itse ottaisit?
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Keltabarbeista saisit kyllä näyttävän parven, niitä voisi laittaa vaikka 10-12 kipaletta ja se on jo kiva porukka. Pohjalle porukka monnisia....*jos minä saisin päättää...
*
Keltabarbien seuraksi käy monenlainen kala, joka viihtyy viileähkössä vedessä ja ei ole turhan arka.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Keltabarbien seuraksi käy monenlainen kala, joka viihtyy viileähkössä vedessä ja ei ole turhan arka.
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
Tässä sinulle lista joistakin barbeista ja niiden vaatimista olosuhteista. Suosittelen sinua selaamaan sitä ja valittuasi mieluisat lajit, voisit kysellä sitten uudelleen sopivuutta ja mahdollisien muiden kalojen esim. monnien hankintaa.J34nn3 kirjoitti:Mitkä kalat sitten tuon keltabarbin kanssa sopisi?
-
- Senior Member
"saattaa nyppiä"-pätee liki kaikkiin barbikaloihin.
Myöskään huntueväisistä en heti muista yhtään, joka erityisesti arvostaisi viileää vettä ja muilta vesiarvoiltaan passaisi keltisten kaveriksi.
Joka tapauksessa keltabarbin kaveriksi sopii esimerkiksi monenlaiset tetrat, neonsateenkaarikala....Löytyyhän noita vaikka mitä, mieltymysten mukaan

Myöskään huntueväisistä en heti muista yhtään, joka erityisesti arvostaisi viileää vettä ja muilta vesiarvoiltaan passaisi keltisten kaveriksi.
Joka tapauksessa keltabarbin kaveriksi sopii esimerkiksi monenlaiset tetrat, neonsateenkaarikala....Löytyyhän noita vaikka mitä, mieltymysten mukaan

-
- Katalysaattori
- Viesti:
Minä saattaisin laittaa eloisia kirsikkabarbeja, parvisidonnaisia kiilakylkiä (kunnollinen parvi), luikeroisia piikkisilmiä tai touhukkaita kuparimonnisia sekä pari partista (naaraita) tai parven katinkultamonneja 
Iiputin ehdottamasta neonsateenkaarikalastakin olisi kiva lähteä liikkeelle.

Iiputin ehdottamasta neonsateenkaarikalastakin olisi kiva lähteä liikkeelle.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
- Member
-
- Senior Member
Purppurasattareiden vaatimukset:pH 7,0–8,5. Lämpötila 22–24 °C, keskikova tai kova vesi (dH 10–25).
Millaista vettä hanastasi tulee? Nuo kun tuosta emäksisen puoleisesta vedestä pitävät ja ihan pehmeään eivät käy....Voi mennä läträämiseksi.
Edelleen ehdotan harkitsemaan sitä neonsateenkaarikalaa, joka vesivaatimuksiltaan on erilainen kuin purppurasattari, jää pienemmäksikin. Sen vesivaatimukset: pH 6,5–7,5. Lämpötila 22–28 °C, mieluiten pehmeähkö vesi (dH alle 15).
Millaista vettä hanastasi tulee? Nuo kun tuosta emäksisen puoleisesta vedestä pitävät ja ihan pehmeään eivät käy....Voi mennä läträämiseksi.
Edelleen ehdotan harkitsemaan sitä neonsateenkaarikalaa, joka vesivaatimuksiltaan on erilainen kuin purppurasattari, jää pienemmäksikin. Sen vesivaatimukset: pH 6,5–7,5. Lämpötila 22–28 °C, mieluiten pehmeähkö vesi (dH alle 15).

-
- Senior Member
Tuo teidän vetenne on pehmeähköä, ihan tarkkoja rajoja en muista, mutta ainakin passaisi mainiosti neonsattarille.
Ehdottakaa nyt joku muukin jotain
En nyt muista kuka, mutta joku kehui neonsateenkaarikalan ja keltabarbin allastoveruutta erinomaiseksi, *miettii päänsä puhki*, saisit kaksi kärpästä yhdellä iskulla....Haulla voisi löytyä.
Ehdottakaa nyt joku muukin jotain

En nyt muista kuka, mutta joku kehui neonsateenkaarikalan ja keltabarbin allastoveruutta erinomaiseksi, *miettii päänsä puhki*, saisit kaksi kärpästä yhdellä iskulla....Haulla voisi löytyä.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Minusta parvi upeita neonsateenkaarikaloja, parvi reippaita kuparimonnisia ja muutama ahkera tyttelipartis kuulostaa varsin kivalta kalastolta 300 litraiseen pyttyyn. Kunnolliset parvet ovat näyttäviä ja toki myös kalojenkin mieleen 

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Itse ottaisin pohjalle haarniskamonneja ja levän poistajiksi muutaman partamonnin. Sitten joksikin erikoiseksi kalaksi ottaisin jonkun plekon.
Pinnalle ottaisin lehtikalapariskunnan ja joitakin tetroja paitsi ei neontetraa tai kardinaalitetraa koska se on lehtikalan luonnollista ruokaa. Tottakai tämä kuullostaa perinteiseltä kalastolta mutta se on ainaskin helppo hoitoinen.
Pinnalle ottaisin lehtikalapariskunnan ja joitakin tetroja paitsi ei neontetraa tai kardinaalitetraa koska se on lehtikalan luonnollista ruokaa. Tottakai tämä kuullostaa perinteiseltä kalastolta mutta se on ainaskin helppo hoitoinen.