stuffeli kirjoitti:Minä käyn hyvin kovaa kaupaa!!
Minut tunnetaan virkeitten ja värikkäiten ja hyvänluonteisten kalojen kasvattajana!
Haluun sen myös pysyvän niin.En voi antaa kaloja joka on esim: epä sikiöitä.Laki kieltää sen miljoonakalojen kohdalla!'
Toiseksi: luulen jos suku alkaa laajentua niin ne taas omien sukulaistensakaa tekee poikasia ja sitten taas ne tekee ja niin pois päin.Ehän sellanen käy päinssä!!
Mieti nyt mikä suku vika siitä alkaa kasvaa!!

Toivottavasti viestisi on provo?
Minutkin tunnetaan virkeiden ja värikkäiden miljoonakalojen kasvattajana. Kalani ovat myös normaaleita jalostusmuotoja sitkeämpiä, sillä olen kasvattanut kantani huolella, rakkaudella ja hyvää geeniperimää vaalimalla, eli risteyttämällä jalostusmuotoja ja luonnonmuotoja. Tällä jalostuksella olen saanut aikaan äärimmäisen hyvän kannan, johon asiakkaani ovat olleet äärettömän tyytyväisiä.
Huolellisella jalostuksella ja hyvällä hoidolla olen ainakin minä välttynyt kaikenmaailman epäsikiöiltä ja "ei-toivotuilta" poikasilta milliskannassani. Uskoisin, että tämä olisi mahdollista myös sinun kohdallasi. Sitä paitsi, jos kerta viljelet miljoonakaloja, niin eihän "sukurutsauksen" riski ole kovin suuri: ethän sinä itse suinkaan voi pitää kaikkia viljelemiäsi kaloja. Miljoonakalojen poikueet kun ovat niin suuria.
Jos taas pidät kaikki poikaset itse (tai annat niistä vaan muutamia pois), ei sinua voi nimittää silloin viljeliäksi. Minusta kalojen viljeliä on sellainen henkilö, joka huolella kasvattaa kaloja ja toimittaa sitten poikaset muidenkin iloksi (eli esim. kauppaan myyntiin). Viljelijällä tulee olla selkeitä tavoitteita tulevien poikasten laadusta (eli viljelijän tulee panostaa huolella "vanhempien" valintaan, poikasten tulee olla riittävän näyttäviä ja kestäviä, jne.) ja samalla hänellä tulee olla myös "kaupallisia tavoitteita" (eli poikasten tulisi olla niin laadukkaita ja huolella kasvatettuja, että niitä voi levittää myös muille). Mutta viljelyn tulee aina tapahtua kalojen ehdoilla!
Itse koen onnistuneeni viljelijänä, sillä minulla on jopa kolmen akvaarioliikkeen kanssa sopimukset synnyttävien hammaskarppien (miljoonakalat, platyt, mollit, miekkapyrstöt), partamonnien, sekä monnisten (kuparimonniset ja kääpiömonniset) toimittamisesta kyseisiin kauppoihin (korvauksen saan tavarana, koska alv:sta kuittia en voi kirjoittaa koska minulla ei virallisesti ole omaa "firmaa"). Lisäksi minulla on myös laaja yksityisasiakkaiden verkosto.
Parhaimmillaan minulla on ollut altaita 13kpl, mutta nyt niitä on "vain" 4-6 käytössä (muutto aluillaan, niin altaiden määrä nyt vähän vaihtelee, uuteen kämppään päästyäni altaiden määrä ja litrakoot tulee kasvamaan reilusti *jes*).
Eli poikaset pois (esim. kauppoihin, tms.) tai eri sukupuolet eri altaisiin, sillä siitä selvii paljon kivuttomammin, kuin kaloja tappamalla. Näin minun mielestäni.