Kokemuksia Resun suodattimesta?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
piperita
Junior Member
Junior Member

Kokemuksia Resun suodattimesta?

Viesti Kirjoittaja piperita »

Minulla olisi mahdollista saada Resun magi 380 suodatin... Onko kellään kokemuksia, millaisia ne ovat? Ko. suodattimessa on myös aktiivihiili suodatinaineena, onko se tähdellinen? Aktiivihiili pitäisi ohjeen mukaan vaihtaa joka puhdistuskerran yhteydessä, mistä muutun hiileksi? Vai pitäisikö suosiolla unohtaa koko suodatin? 8O
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Sitä hiiltä ei tosiaan tarvitse siellä käyttää, sehän imisi kasvilannoitteetkin vedestä. Sen tilalle voi laittaa tavallisen suodatinpatruunan. Noissa Resunin suodattimissa suodatuspinta-alaa on tosi vähän muutenkin. Ja ainakin Resun Magi 1000-suodatin piti kovaa ääntä mutta noista pienemmistä en tiedä.
piperita
Junior Member
Junior Member

Kiitoksia

Otin sitten sen suodattimen. Askartelin vanhan suodattimen vaahtomuovipatruunasta sen aktiivihiilen paikalle toisen patruunan. Hyvin tuntuu pelittävän, aikahan sen sitten näyttää, kuinka hyvin se oikeasti toimii.

Mitä ääneen tulee niin tämä on suorastaan yllättävän hiljainen. :o
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

mulla on tuo resun magi 380 se on hiljainen vehje tosin vaihdoin sen koska se oli liaan pieni akvaariooni. :mrgreen:
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Mitä olen jutellut niiden kanssa joilla on ollut resun suodattimia niin sanoivat niiden menevän helposti rikki.

Toivotaan, että tuo sinun kestää.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Onneksi on edes vuoden takuu :mrgreen:
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

mulla oli kans toi suodatin muuten hyvä peli mutta suodatus patruuna/tila on mielestäni liian pieni.tehot kyllä riittää
piperita
Junior Member
Junior Member

Ehkä se sen vuoden kestää... Olisi ollut joka tapauksessa uuden suodattimen hankinta edessä, joten kun iskemättömän ilmaiseksi sain niin mikäs siinä, edes vuodeksi :mrgreen:
Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi.
Anti-hero
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Anti-hero »

Mulla on se 1000 litraa suodattava eikä kyllä minkäänalisia ongelmia, oikeastaan yllätyin kun ajattelin sen kanssa tulevan vaikka mitä ongelmia, mutta ei pidä edes minkäänlaista ääntä ja hyvin suodattaa. Se on kyllä totta että se suodatinpatruunoitten tila ja koko on todella pieni.
helunia
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helunia »

Resun-suodattimista saa rakennettua helposti ainakin mattosuodattimen niiden jatkopalojen ansiosta.

Mä olen törmännyt pariin jumiutuneeseen resunin akselipesään. Ei saatu sitten vasarallakaan auki niitä akselipesiä. Siis sitä pientä kierrekantta, mikä niissä on. No jäi sitten se osa puhdistamatta...
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Mä olen törmännyt pariin jumiutuneeseen resunin akselipesään. Ei saatu sitten vasarallakaan auki niitä akselipesiä. Siis sitä pientä kierrekantta, mikä niissä on. No jäi sitten se osa puhdistamatta...
Itse olen aukaissut kyseisen kannen ruuvimeisseliä apuna käyttäen, meisseli vain poikittain uriin jotka siinä kannessa on ja johan aukeaa yllättävän helpolla. Kannattaa kokeilla. [;)]
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
helunia
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helunia »

Kiitti vinkistä. Pitänee yrittää, jos auttaisi meisseli noihin. Onneksi on joku pikkueheimi varalle, jos sattuu kansi halkeamaan... 8-)
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”