Isokriinumin lyhentäminen

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hauki
Junior Member
Junior Member

Isokriinumin lyhentäminen

Viesti Kirjoittaja Hauki »

Eli voiko tuota vähän lyhennellä, kun alkaa olemaan vähän turhan pitkä. Tekee mukavan "padon" tuohon keskelle allasta ja toisessa päädyssä ei paljon pinta liiku.
helunia
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helunia »

Varsinaisesta kriinumista ei ole kokemusta, mutta vallisneriasta kylläkin (jättiläis- sellaisesta). Leikkaan nimittäin liiat / vaurioituneet varret viistosti, joten eivät näytä aivan saksituilta. Lehti ei kyllä kasva siitä enää, mutta näyttää siistimmältä.
Näin:

lll\
llllll\
llllllll\
llllllllll\
llllllllllll\
lllllllllllllll
lllllllllllllll
lllllllllllllll

Sitten voit tietysti yrittää muuttaa altaasi virtausta siihen malliin, ettei patoa synny keskelle. Aikoinaan mulla meni vallisneria suoraan toiseen päähän asti ja kaartui sieltä etulasia pitkin takaisin suodattimen virrassa.
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
Save
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Save »

Minä olen kriinumeja (kurttu- ja isokriinumia) lyhentänyt saksilla enkä ole huomannut kasvin tästä kärsineen.
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Olen myös viime aikoina joutunut lyhentämään isokriinumia saksilla kun on lehdet menny niin sotkuun, paikka missä kriinumi on on hankala koska siinä on ristivirtaus mutta kun muuten voi hyvin siinä, en raaskisi mennä siirtämään. Päädyin sitten saksimaan lehtiä ja ei siitä ainakaan haittaa näyttänyt olevan. [;)]
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”