Akvaario makuuhuoneessa?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Akvaario makuuhuoneessa?

Viesti Kirjoittaja Teho »

Nälkä kasvaa syödessä. Joku 500-litrainen olisi haaveissa, mutta tilanpuute esti alunperinkin hankkimasta isompaa kuin 240 litraa. Äsken kävin mitan kanssa kämpää läpi: olohuone ei käy, kuten ei myöskään eteinen(jossa 240 ligger) No huomasinpa että makkariin mahtuu 120cm leveän sängyn ja tietokoneen seuraksi enintään 190cm pitkä allas, kuitenkin ottaisin ennemmin 180cm pitkän.

-Mitä luulette? Onko hölmöä juntata puolen kuution vesivarasto korvan juureen? :mrgreen:
Toivottavasti se lirinä ei ala kushettamaan. 8O
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Chuna
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Chuna »

Mulla on makkarissa melkein sängynpäädyssä kiinni akvaario, kylläkin huomattavasti pienempi kuin tuo puoli kuutiota. Eipä se muuten juuri häiritse, mutta jos nukahtaminen on muutenkin tiukalla ja altaasta kuuluu lirinää ja ropinaa, niin silloin kyllä tulee mietittyä, että mikä pakko se oli juuri tuohon tunkea. :mrgreen: Eräänkin kerran alkoi ilmeisesti lämmitin resonoimaan kansilasien kanssa keskellä yötä ja mä sain hirveän sätkyn. Puoliunessa ensimmäinen ajatus oli, että mitä jos se räjähtää. :roll: Jos on kovin herkkäuninen, niin en kyllä suosittele. Toisaalta, jos tuon kokoinen allas päättää syystä tai toisesta hajota keskellä yötä, niin huomaapa sen ainakin nopeasti...
Tosi ystävyys ei jäädy pakkasessa.
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Mulla on käytännössä makkarissa mun molemmat akvaariot. Mua ei ole solina/veden lirinä koskaan haitannut. Suorastaan ihana nukahtaa suodattimien ja ilmastimien aiheuttamaan hurinaan. Siitä syystä kaikki muksutki aina nukkuu mun huoneessa [;)]

Käytännössä ainoa asia mitä tarvii muistaa jos makkariin hankkii akvaarion on se että huoneen kosteus nousee
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Mulla on omassa huoneessani ihan pään vieressä akvaarion toinen pääty. Allas on siis seinän vieressä ja sänky siinä poikittain vieressä.

Altaassa on öisin ilmastin päällä ja ilmastin on juuri siinä päädyssä, mikä on sänkyni vieressä. Kyllähän se aikamoista älämölöä pitää, mutta ei se minua haittaa. Minä olen tottunut siihen ja nukun yöni hyvin.

Joskus herään keskellä yötä kun jalustasta tai jostain kuuluu joku naks, tai sitten se onkin seinä tai katto kun sen äänen päästää..silloin tulee kyllä mieleen et ei kai vaan se ollut tuo allas kun piti sitä ääntä. 8O
Anti-hero
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Anti-hero »

Mulla on kanssa omassa huoneessani toi kolmensadanliran allas. Eipä se muuten ole häirinny ja tosi kiva sitä on esim sängystä seurata. Kerran tosin toi vanha ulkosuodattin alko pitämään ihan kaameaa meteliä. Silloin oli lievästi sanoen vaikea nukkua mutta onneksi siihenkin tottui. Onneksi olen jo hankkinut uuden ulkosuodattimen.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Mulla on kaks aika pientä allasta makkarissa
kun hommasin isompaan ulkosuodattimen alussa lorina, joka tuli kun ilmaa oli mennyt suodattimeen haittasi ja suunnilleen ääneen uhkailin, että jos ei porina lopu niin mä sammutan toosan. Enää ei lorina oikeastaan haittaa.
Eikä nukkuessa ääniä kuule ainoastaan ennen nukkumista. [;)]
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Minua ei ne äänet haittaa. Tämänhetkinen akva on noin 4 metrin päässä sängystä, välissä vain oviaukko.

Voi olla että ensi syksynä tuossa telkkari nro 2:sen paikalla pyörii luonto-ohjelma á la Aasia.
totoro
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja totoro »

Minulla sattuu olemaan 2 akvaariota (73 ja 184 litraa) n. 8 neliön makuuhuoneessa, joten pelkään aika usein, että iskä alkaa valittamaan homevaurioista (joita ei vielä onneksi ole tullut).. :roll:
Teho
Advanced Member
Advanced Member

homevauriot? Onneksi lattiat, katto ja seinät kiveä.
TeePapu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeePapu »

Mulla on 500-litrainen samassa huoneessa kun nukun. Toisinaan meinaa valvottaa tuo lirinä, mutta yleensä vain sillon kun on itse laiminlyönyt haihtuvan veden korvaamisen uudella. Kiva on katsella kalojen heräämistä aamulla kun itsekään ei vielä kulje täysillä.
Rottweiler - probably the best breed in the world
Teho
Advanced Member
Advanced Member

tämä selvä, hommaan vuoden sisään vähintään 170cm pitkän pytyn. Pitäisi leväbarbienkin jo mahtua.

Suodattimiksi pieni ruutta, ulos Dolphin 700c ja joku toinen. (Öhöm)
osteoporoosi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja osteoporoosi »

Itsellä neljä allasta makuuhuoneessa tällä hetkellä, litroja yhteensä n.750. Onneksi kohta lähdössä pienin allas myyntiin.. Alan olla jo hieman vainoharhainen mahdollisten homevaurioden takia, tuuletankin käytännössä koko ajan.
Dolphinista sen verran että oma c-700 rutisee ainakin mahdottomasti vaikka putsaankin kohtuullisen usein, elämöi vaikkei korissa ilmaa olisikaan.
Teho
Advanced Member
Advanced Member

luukato, mun delffiinin rutinaa ei kuulu, koska se on kaapissa. Ei se taida muutenkaan rutista.

-Rutinasta puheen ollen: Kerran päräytin ihan hurjan pierun akvan edessä, jolloin kuparimonniset pelästyi ja ui kauemmas. :mrgreen: -söpöä, eikö? :mrgreen:
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Tosi söpöä... :roll: :mrgreen: Tuli toinen huvittava juttu mieleen: Iskä tuli akvaarion eteen ja yskäisi, kalat säikähit ja hiekka pöllysi. :mrgreen: [;)]
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Kyllä se akvaario siellä makkarissakin pärjää, meillä metrin-puolentoista päässä sängystä on 317-litran Pleko-allas ja jokunen suodatin siis. Taannoin tuli myös 108-litrainen parilla pöristimellä samaan huoneeseen. Pahinta ääntä pitää ison altaan mattosuodatin Eheim Compact (ilmeisesti).

Olen todella herkkäuninen ja joskus on vaikea alkaa nukkumaan suodatinten pöristessä ja Rihmakalojen loiskuttaessa pintaa.. Parina yönä ollaan herätty siinä pelossa että kala on pompannut ulos altaasta, mutta ne vain onneksi polskivat sisäpuolella. Kaikkeen tottuu kyllä..
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

Kun asuin vielä kotona (äidin ja isän luona siis) minulla oli akvaario kiinni sängynpäädyssä. Totuin siihen pulputukseen ja lorinaan niin, että kun muutin oman katon alle ja akvaario sijoitettiin olohuoneeseen, en osannut enään nukkua. Jotenkin vaan oli liian hiljaista. Ratkaisin tilanteen nerokkaasti sijoittamalla makuuhuoneeseen viininkäymispullon pulputtamaan. :mrgreen:

Nykyään makuuhuoneessa on loistokääpiöiden satalitrainen kutuboksi ja hyvin tuntuu uni maittavan. :D
SonjaSelena
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Meilläkin on 240-litrainen ja 63-litrainen makkarissa ja pojan huoneessa heti sängyn vieressä yksi 63-litrainen, eikä kellään ole ollut vielä mitään valittamista :D Paitsi silloin, kun saisi nukkua pitkään ja herää siihen ((talviaikaan pimeällä)) kun akvaarion valot räpsähtävät päälle... :mrgreen:
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Mie en varmaan osaisi edes nukkua ilman akvaariota :D No, välillä alkaa häiritsemään tuon avoimen altaan lorina, jos vedenpinta pääsee liian alas, mutta sehän on äkkiä hoidettu ongelma. Tällä hetkellä "makuuhuoneessa" on käynnissä kaksi allasta, mutta pohdin tässä uusjärjestystä kun jään yksi tähän kämppään. Silloin tuleva makkarini jää ainakin toistaiseksi ilman allasta, mutta pitäähän sitä jättää tilaa jos viidennen pöntön vielä hankkisi :mrgreen:
JustinSan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JustinSan »

Mulla on kolme akvaariota joka suunnalla alle puolentoista metrin etäisyydellä sängystäni ;)
Ihmettelenkin, että mihin ihmeen lirinöihin ja lorinoihin ihmiset viittaa, mulla on ainakin kaikki akvaariot aivan täysin äänettömiä 8-)
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
murmeliotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

mullakin molemmat akvat huoneessani, missä nukun. Isompi on aivan sängyn päässä ja pienempi huoneen toisella puolella. Ensin kyllä suodattimen surina vähän häiritsi, mutta nyt en enää huomioi sitä :)
arr
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

Itse nukuin aikoinani parisen vuotta 500-litraisen vieressä, ja vesi lorisi, suodattimet hurisivat ja kolisivat, mutta ei se pahemmin unta häirinnyt.

Oli altaan vieressä nukkumisesta vieläpä se hyöty, että jos epäili lorinan kuuluvan akvan ulkopuolelle valuvasta vedestä suodattimen suihkuputkesta tulevan sijaan, niin saattoi vaan kesken unien kokeilla kädellä tosiasiassa kuivaa lattiaa sängyn vierestä mielenrauhan varmistamiseksi. Lisäksi akvan läheisestä sijainnista johtuen suodatinjohtojen takia kansilaseissa olleita pienenpieniä reikiä pakoreitteinään käyttäneiden leväbarbien lattialla suoritettuihin räpistelyihin heräsi hyvin, ja kalat saivat pitää henkensä itsetuhoisesta yöllisestä käytöksestään huolimatta. 8-)
"It's an addiction and it can't be fixed"
Zuwih
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

Kaks alle satalitrasta makkarissa, eikä tähän mennessä oo häirinnyt kuin ilmakuplia tuottavat laitteet... :roll:
iiputti
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja iiputti »

Ei ihan sängyn vieressä ole allasta, mutta kolmen metrin päässä on kaksi allasta, eivätkä häiritse yhtään nukkumista (ehkäpä siksi, että mastiffi nukkuu altaiden ja sängyn välissä ja kuorsaa kuin kivipora...). Altaiden tasainen hurina nukuttaa hyvin, etenkin lapsia.
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
tellie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tellie »

Minulla on kaksi allasta kosketusetäysyydellä nukkumapaikastani levitettävästä sohvasta (levitettynä), tällä hetkellä vielä kolmas väliaikainen kahden metrin päässä "sängyn"laidasta. Ei kyllä hurinat ja lorinat häiritse, nukuttavat vaan ja peittävät mukavasti naapurien aikaiset (lue: ennen kello yhtä päivällä) tapahtuvat suihkussakäynnit. Ei niistä purkeista kyllä ihmeempää ääntä lähde.
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

No eipä munkaan akvaariosta mitään kummallisia ääniä lähde, suodatin on ihan äänetön (saa välillä tarkistaa että se kanssa toimii kun on niin hiljanen :roll: ) mutta kyllä tuo ilmastin aika surinaa pitää. Aamulla herään, kun valot menee päälle ja kun ilmastin menee pois päältä (tulee liian hiljaista ja herään siihen) Ja korvissa soi kummasti, kun koko yön on sitä kuplien aiheuttamaa ääntä kuunnellut.. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”