Wardleyn PH-testin värikartta hukassa

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
Terppa64
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Wardleyn PH-testin värikartta hukassa

Viesti Kirjoittaja Terppa64 »

Eli olisiko jollakulla ystävällisellä sielulla tuon testin värikarttaa ja mahdollisuus skannata ja lähettää se mulle sähköpostilla, että saisi edes viitteellisen kuvan siitä, mihin päin ollaan menossa. Vedenvaihdon jälkeen PH putosi molemmissa akvoissa (olisiko jokakeväinen ilmiö :? eli sulamisvedet) ja nyt olen sitten nostamassa tuota, mutta kun se värikartan pentele on joutunut johonkin eri paikkaan kuin minä 8-) ja liuskatesti antaa arvon, mikä ei ole ainakaan sen mukaan mitattavissa. Tuo tippatestikin näyttää ihan keltaista, eli happamia ollaan.
Dreeverit

"Lääketieteellisesti ihminen ei ole vielä kuollut, jos hän vielä liikkuu."
Sassi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Tuo skannaamalla lähetetty värikartta antaa sitten todennäköisesti todellakin vain viitteellistä tietoa, jos sekä lähettäjällä että vastaanottajalla ei ole vehkeet (näyttö jne) kalibroitu samaan suuntaan...
Olisi varmaan parempi jos saisit jonkun ystävällisen sielun lähettämään ko kartan ihan paperi muodossa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”