Olen vihdoin saanut jalustan akvalle ja hiekan pestyä, tässä hiljalleen lisäilen vettä akvaan.
Luin järvij:n sivuilta kypsytysohjeet - ja jopa ymmärsin lukemani.
Sain kuitenkin akvan mukana kaupasta aineita, jotka kuulema ovat hyödyllisiä ja tarpeellisia kypsytyksessä. Mukaan tuli siis Tetran AquaSafea 3x30 ml pussit, sekä pullollinen (125 ml) Waterlifen BacterLifea (bakteeriviljelmä?).
Voinka/kannattaako minun nyt hivauttaa akvaan jompaa kumpaa/molempia aineita? Ja mitä niiden lisäksi? Multaymppi kukkapurkista? Ammoniumia apteekista? Tai kalanruokaa (minulla on TetraMin Cripsejä ja TetraMin hiutaleita)?
Minä oon ihan sekaisin noiden litkujen kanssa!
Lisäksi: vesitestejäkin hankin.
Ph oli tasan 7.
GH ja KH testitkin tein, mutta en tiedä ymmärsinkö tuloksia oikein. KH testissä ei ollut kuin ranskan, saksan, italian ja hollanninkieliset ohjeet, jotain siistä saksasta ymmärsin, liekö oikein.
GH testin ohjeet taas oli suomeksi, mutta en tiedä tulkitsinko testiä oikein. Se on siis Tetran tippatesti. Kun lisäsin viiteen milliin vettä yhden tipan pullosta, väri muuttui hieman kellertäväksi; ohjeessa kuitenkin puhuttiin punaisesta ja vihreästä. Vihreää vesi oli kuuden tipan jälkeen. Mitähän tuosta nyt sitten pitäis ymmärtää?
KH testissä vesi muuttui vaalean keltaiseksi yhden tipan jälkeen.
Ota niistä sitten selvää.
On tämä akvan perustaminen tällaiselle blondille melko monimutkaista puuhaa....