Eheimin 2252:seen ulkosuodatin ulostulo?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Eheimin 2252:seen ulkosuodatin ulostulo?

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Tota tarvii varmaan vähän selittää.

Eli, näin tossa suodattimen paketissa kuvan että tuohon suodattimeen voi laittaa ulostulon samalla tavalla kuin ulkosuodattimessa. Mulla kun on sellainen ongelma että en voi pitää tuota suodatinta kummallakaan sivuseinällä ilman että mun kasvit taipuis hiekkaan asti. :roll:

Onko kellään kokemusta tällaisesta suodatin projektista?
Tarvitseeko siis vaan hankkia letkua ja sellainen reiällinen kovaa muovia oleva putki?

Tämä korvaisi myöskin toisen ulkosuodattimen tarpeen kun minulla ei sellaiseen ole varaa :|
henene
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henene »

Eli suihkuputkeako tarkoitat?
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

öö... hmm... Joo! Se taitaa olla se sana mitä tarkoitan :mrgreen:
henene
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henene »

en keksi mitään syytä mikset voisi laittaa suihkuputkea suodattimeesi. :D
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

voisiko sellaisen tehdä itse jostain putkesta?

Meillä kun on autotalli täynnä tavaraa ja jotenkin ei oikeen kiinnostaisi maksaa 20 euroa putken palasesta :roll:
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Saat hienon suihkuputken kaupoissa myytävistä kaardemumma-putkiloista, siinä on korkit ja kaikki, vain reijät täytynee porailla itse...
Tai ainakin ennenvanhaan möivät kyseistä maustetta sellaissa. Kardemummaa käytetäään siis esim. leivonnassa. :)

Itselläni on samainen Eheim altaassa ja ulostulon laitoin niin että tanakka mangrovejuurakko peittää suodattimen aukon ja vesivirta hajoaa kantoon.
kendau
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kendau »

Monet akvaarioliikkeet myy metritavarana eri paksuisia letkuja. Osta sellaista sopivan pituinen pätkä, siihen toiseen päähän rakennat tulpan ja teet reiät.
Niki
Junior Member
Junior Member
Viesti:

suihku

Viesti Kirjoittaja Niki »

Mikä estää käyttämästä sähkömiehen asennusputkea. Olis riittävän pitkä tasaiseen virtaukseen kun poraa reikiä sinne sun tänne
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Tosta sähkörin putkesta yritin ensin tuon tehdä mutta siitä nyt ei mitään tullut kun en saanut letkua kiinni putkeen. Tarvis olla sitä leveämpää eheimin letkua eikä tavallista puutarhaletkua ja sitä nyt ei tietenkään ole käsillä :frown:

Tota kaardemumma putkiloa vois kokeilla jos sen sais mahtumaan tohon letkuun. Paitsi että se putki on aika lyhyt niin virtausta tulee aivan mielettömästi.

Mulla on siis ehdottomasti liian lyhyt allas tollaseen. Eniten harmittaa se että tota suodatinta ei saa käännettyä niin kun ite haluaisin kun sen saa imukupeilla kiinni vaan yhdellä tavalla seinään.

voi ärinä purina! [}:)]
Niki
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Letkun sovittaminen

Viesti Kirjoittaja Niki »

Samankokoisten muoviputkien sovittamisessa saattaisi auttaa kuumailmapuhallin ja/tai kiehuvan kuuma vesi, millä toista saa isommaksi ja toista pienemmäksi. Sitten vulkanisoituva teippi on kans kova sana. Sitä myy ainakin autotarvikeliikkeet
ToniR81
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Saahan sen käännettyä. Otat suodattimen osiksi ja ne nurkissa olevat palat lähtee irti, muistaakseni alaspäin vetämällä. Ja tämän jälkeen kasaat osat mieleisessäsi järjestyksessä takaisin ja yllätys yllätys saat suodattimen puhaltamaan suoraan eteenpäin(siis imukupeista katsoen) tai sivulle. Jos tämä siis helpottaa.
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

jaah, no mun täytynee sitten katsoa josko tuon saisi vaihdettua. Tai siis suunnan vaihdettua. En ole mikään tekniikan ihmelapsi joten en ole edes kokeillut tuota vielä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”