Ole hyvä!Minni kirjoitti:Kiitos vain jo näin etukäteen kasveista.
voisitko Höntti neuvoa mulle ihan kädestä pitäen sen hiilarisysteemin teon. Ottaisin tarvittavat vermeet tapaamiseen mukaan ja yhdessä värkättäis. Saisivat samalla muut mallia, miten se tehdään. Kerrotko vielä mitä tarvikkeita siihen tarvitaan.
Eikö kukaan kommentoinut mun ostoksia, vai ettekö uskaltaneetIhan reilusti vain, vaikka lunta tupaan. Kyllä mä kestän!
Hiilarisydeemistä: Poraat (tai puukolla lävistät) noin läpimitaltaan puolen sentin aukon, mielellään pyöreän (se voi olla hiukka pienenpikin, riippuen putken läpimitasta mutta ainakin eläintarvikkeen silikooniputki on jotain sellaista (se vihreä).sitten mittailet siitä putkesta riittävän pätkän (niin että se yltää tulevasta pullon paikasta akvaarion reunalle. Jos pullo tulee altaan päälle ei takaiskuventtiiliä tarteta mutta jos alle niin siihen reunan kohdalle se venttiili. No, sitten se putki pitää tökätä siitä poratusta korkista läpi ja tiivistää reilulla sinitarralla. sitten sinne pulloon puoli desiä sokrua ja hiivaa pikku nokare. Ja vettä litra. Liivatteen kanssa en alkas sotkemaan. Levittimestä kerron seuraavassa jaksossa.
(voin toki näyttää tapaamisessa miten se käytännössä onnistuu, mutta pientä esimakua)