Valvoja: Moderaattorit
Meillä tulee hanasta jotain 7.5 vettä ja sähkönjohtavuus n.450mS, vesi pehmenee seuraavalla tavalla: Otan kaapista esille 5 kpl 16l vesiastiaa, hurautan auton käyntiin ja ajelen Ruottin puolella kaverin luo ja täytän vesiastiat. Seuraavaksi ajelen samaa reittiä takaisin kotio.Thomas kirjoitti:Wautsi wau!
Onneksi olkoon!
Saako kysyä, kun mielenkiinto heräsi, että miten pehmennät vettä? Käänteisosmoosi, hartsit vai jotain muuta? Minkälaista vettä teillä tulee normaalisti hanasta? Olen yhtälailla kuullut että seeprat pärjäävät mainiosti kovassa vedessä ja aika korkeassa pH:ssakin.
Kerro samalla myös hieman muista akvaariosi olosuhteista. Lämpötila, pH, suodatustapa, koko, ruokavalio jne. Mulla on samanlainen proggis menossa. Voisin ottaa hieman vinkkejä vastaan![]()
Joo tuo ukko joka kuti jo ennestään minulla olleen akan kanssa tuli Ruotsista, tai itse asiassa se ei tullut vaan se haettiin + 2 akkaa, aikaa hakuun meni 37 tuntia ja 3200 kilometriä joten ei ollut helpon takana nämä 3 poikastaJohn D kirjoitti:Kusetusta, ei nuo ole seeproja, raidat puuttuu![]()
Eikun lykkyä tykö oikeasti, hatunnoston korkeutta lisää, kun tiedossa on mikä vaiva vanhempien hankinnassa oli ja miten patu mm. huolehtii veden pehmentämisestä![]()
Eipä taitais moni ruveta
Huh!Otan kaapista esille 5 kpl 16l vesiastiaa, hurautan auton käyntiin ja ajelen Ruottin puolella kaverin luo ja täytän vesiastiat. Seuraavaksi ajelen samaa reittiä takaisin kotio.
Seuraavaksi vaihdankin vettä no joo Haaparannalla hanasta vesi n 6.5 ja sähkönjohtavuus n. 70mS