Isoin rahamäärä kalasta?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Seeprarihmakalat.
Kalleimmat kalat, mitkä olen ostanut, olivat 2 seeprarihmakalaa. Vuosi oli 2001 kun ostin ne ja niiden kappalehinta oli 42 markkaa, eli ne 2 kalaa maksoivat yhteensä 84 markkaa. Euroissa se tekisi siis reilut 14 euroa.
Hetki tulee ja nyt jo on että kuolleet saavat kuulla Jumalan Pojan äänen ja jotka sen kuulevat ne saavat elää
Plekoista köyhtyy, etenkin jos ne ei pysy hengissä
. Kallein on ollut "snow flake", L-numeroa en muista, hintaa oli melkein satanen ja kaveri hietti veivinsä karanteenissa
. Noh, muut on vielä hengissä (L-007,L-030 ja L-134) ja maksaneet 40 euron hujakoilla per kappale, L-007 taisi olla hivenen kalliimpi.

-
- Junior Member
Joskus markka-aikaan maksoin kiekkokalasta muistaakseni 300mk.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
OT:Sakke kirjoitti:Käärmekala 20€, halpaahan tämä on verrattuna vetouisteluun.
Niinpä! Jos isäntä aukaisee suunsa valittaakseen minun harrastukseni kalleudesta, käsken vilkasemaan pihalle ja laskemaan siellä seisovan kaluston arvoa...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minä ostan kalaparvet vähän kerrallaan ja mielellään eri paikoista, niin ei sitä hintaa tuole kerrallaan niin ajateltua. Kirsikkabarbeja on joku 20 ja toisessa altaassa neontetroja lähemmäs neljäkymmentä. Kalleimpia kertaostoksia oli kait neljä raitanuoliaista. Mitä ne nyt on kympin kipale?
Kalleimmat kalat tuli hommattua n. viikko sitten, kun 8 kipaletta neitotonkijoita lähti akvaariokeskuksesta kohti lappeen Rantaa. Osto oli "puoliksi" suunniteltu; Kaloista olin haaveillut ja luulin että niitä ei Suomesta saa ja jos saa, niin hinta on jotain aivan kauheaa. Sattumalta Petrillä näitä oli ja hintakin asettui suhteellisen sopivaksi, kun lupasin ottaa kaikki (Tosin silloin laskin niitä olevan altaassa 6
). 27,5e / pyrstö tuli kaloista maksettua. Ei ole kaduttanut, aivan mahtavia kaloja.

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Perhosplekoja L-168 (?) 2 kpl, pientä vajaa 30€ kpl. Ei kaduta
mahoottoman kauniita. Tai siis ei kaduttanut ennenkuin eilen kirjastossa luin Rassin kirjaa imumonneista. Perhot voi kuulemma tippua hetkenä minä hyvänsä jos akvaristi tekee pikkiriikkisen virheen. Hyvästi yöunet 

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Hahaa voi harmi olisit saanut minulta seepraplekoja 55e/kpl, mutta ei sitten!Raaka-Arska kirjoitti:itse en suostu enää maksaan plekoista yli 50€ ellei ole iso L-25 tai joku vastaava.

No joo vitsi vitsi, itselläni alkaa tuo 100e olemaan rajana. Saas nähdä raaskinko tulipiikkiä ostaa, jos sellaisen vielä 2kk päästä saa, kun on allas taas toiminnassa.

Kalleimmat ostokseni tähän asti ovat siis nuo seerpraplekot L-46 ja niiden jälkeen topaasi- L-200 ja safiiriplekot L-128. Muut ovatkin sitten olleet melkein puolet halvempia.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Itselläni on plekoista kallein ollut aurinkojuovapleko hintaan 51 euroa, sen jälkeen on ollut verkkopiikkipleko hintaan 41 euroa.
Kiekoista aikanaan maksoin 42 euroa kappale.
Kiekoista aikanaan maksoin 42 euroa kappale.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
-
- Member
-
- Junior Member
Joo en mäkään ole mitään ihmeellisiä ostoksia tehnyt, ensinnäkään en aivan luota taitoihini pitää kalliita kaloja hengissä, ja toiseksi opiskelijabudjetti on kovin rajoitettu. Mutta kelpaahan nuo tavallisetkin toistaiseksi.
Suurimman riskin otin puna-aavetetrojen kanssa, kun oli kalliimpia kuin halvimmat parvikalat, enkä löytänyt hirveästi tietoa niiden herkkyydestä. :P Ja 3 ensimmäistä päivää hankkimisen jälkeen ne olivat ihan friikkejä, ja sitten oli pakko lähteä viikonlopuksi paikkakunnalta. Mutta takaisin tullessa ne olivat yhtäkkiä toipuneet ja siitä lähtien olen ollut tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen. =)
Suurimman riskin otin puna-aavetetrojen kanssa, kun oli kalliimpia kuin halvimmat parvikalat, enkä löytänyt hirveästi tietoa niiden herkkyydestä. :P Ja 3 ensimmäistä päivää hankkimisen jälkeen ne olivat ihan friikkejä, ja sitten oli pakko lähteä viikonlopuksi paikkakunnalta. Mutta takaisin tullessa ne olivat yhtäkkiä toipuneet ja siitä lähtien olen ollut tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen. =)
Kalleimmat kalani ovat olleet
punasilmäpleko 25e
koruripsimonni 20e
Kotona tietenkin kerrottuna ne ovat maksaneet siinä 10e paikkeilla ehkä vähän yli.
Meillä tuo naisväki ei oikein ole niin innostunut harrastuksesta niikuin minä.
Viimeistään kun saan sen ison plekoaltaan (josta en tietenkään ole vielä puhunut) niin ostan kyllä sinne jonkin kalliin ja kauniin plekon.
punasilmäpleko 25e
koruripsimonni 20e
Kotona tietenkin kerrottuna ne ovat maksaneet siinä 10e paikkeilla ehkä vähän yli.

Meillä tuo naisväki ei oikein ole niin innostunut harrastuksesta niikuin minä.

Viimeistään kun saan sen ison plekoaltaan (josta en tietenkään ole vielä puhunut) niin ostan kyllä sinne jonkin kalliin ja kauniin plekon.

Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Juovapalloka n. 35EUR + lähetyskulut. Ei kalan hinta ole ollenkaan paha, mutta kun ajattelee paljon joutuu yhden kalan elinoloihin sijoittamaan niin sitten voi jo alkaa miettimään homman järkevyyttä. Ko. kala ei siis juuri suvaitse kavereita altaaseen ja vaatii vähintään 500 litran altaan ittelleen.