Kalasto 317 litraiseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
a_n_u
Junior Member
Junior Member

Kalasto 317 litraiseen

Viesti Kirjoittaja a_n_u »

Itse joudun luopumaan akvaariostani todennäköisen allergian vuoksi :( (homepöly?) allas on 120L. kalastona partis, rusokirjoahven, tummeselkäsistura, 8 kerritetraa ja 13 neontetraa. Ph 6,5. Lämpö 24.

Vanhemmillani on tuo 317 litrainen ja kysymys kuuluukin että voisiko noita minun kalojani sijoittaa sitten sinne vai laitetaanko ne myyntiin.

317 L kalasto: 3 helmirihmaa, lippukirjoahven, partis, n. 8 kuparitetraa, haarniskamonni, 2 leväbarbia. Ph 7, lämpö 25.

Ajattelin ainakin tuon partiksen ja kenties tuon rusokirjon laittaa tuonne.vai mitäs sanotte 8O
Raaka-Arska
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Raaka-Arska »

Kyllä noista osan tai kaikki voisi laittaa sinne 317 litraiseen.
a_n_u
Junior Member
Junior Member

Nuo leväbarbit olisi ehkä kyllä parempi lahjoittaa tuolta isompaan parveen ja altaaseen. Haarniskamonnikin kaipaisi tietty kavereita ja ehkä isompaa allastakin, mutta siitä ei kuulema luovuta :roll:

Neonit taas pitävät viileämmästä vedestä kun taas rihmat lämpösestä.
Ph:ta pitäisi ehkä hieman laskea noille kerritetroille.

En ehkä lähtisi noita kaikkia tuonne sijoittamaan, altaaseen kuitenkin vaihdetaan vesi puolentoista viikon välein.
hs75
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hs75 »

Tulisi hiukan sekavan näköinen jos tosiaan kaikki laittaisi samaan. Itse luopuisin toisesta ahvenesta (toiselle kaveri) tai helmirihmoista, tummaselkäsisturasta ja yhdestä parvesta, leväbarbeja lisäisin.

Onkohan partikset samaa sukupuolta? :) Voi tulla pohjalle ruuhkaa kohtapuoliin...
a_n_u
Junior Member
Junior Member

Itse en tuohon altaaseen leviksiä laittaisi, saisi olla niille pitemmän mallinen akvaario (ja isompi).

Partikset on uroksia.

Sisturan haluaisin lahjoittaa muualle parven jatkoksi. Täytyy nyt katsoa että kumpi tetraparvi menee kaupaksi, mieluiten saisi mennä ehkä nuo neontetrat.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

tetrat voi ainakin sijoittaa hyvin. Kuparitetrat ja neontetrat voivat jopa parveutua.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Mietinpä vain että oletko aivan varma että allergian aiheuttaa akvaario, ei kalanruuat, huonepöly tai jokin muu (vaikka huonekasvit?). Itse olen allerginen vaikka mille, mutta akvaariot puolestaan vähentävät oireita ilmaa kosteuttamalla. Tuttavaperheessä on 2 astmaista lasta ja 700 litrainen allas, luopuivat ilmankostuttimesta sen hankinnan jälkeen ;)
a_n_u
Junior Member
Junior Member

Huonepölyä ja kasveja on ollut tuona aikana kun en akvaa ole omistanut ja oireita ei ole silloin ollut. Nytkin aamuoireet ovat selvästi siedettävämmät kun makuuhuoneen ovi on ollut kiinni (akva olohuoneessa). Minut on todettu homepölylle allergiseksi.

Surviaisia en ole enää antanut. Ruokina annan Gv mixiä (nimestä en ole varma), hiutaleita jotka parantavat kalojen väriä (tämänkään nimeä en muista..) ja tablettetteja.

Onko olemassa ruokaa joka ei allergisoi? Ihottumaa en kuitenkaan saa mistään ruuasta, edes surviaisista.

Tästä allergiasta on muuten keskustelua jo tuolla Yleistä keskustelua palstalla.

Et Sani muuten tietäisi ketään Jyväskylästä kuka olisi akvaa/tetroja vailla? [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”