Akvaariopaketin (240 l) mukana tuli Shark ADV 800 sisäsuodatin. Riittääkö se todellakin akvaarioon? Lisäksi on vanha pikku akvaarion suodatin pärisemässä.
Tuon sharkin käytöstä sen verran, että missä asennossa se suodatin oikein kannattaa pitää? Valintoja kun on: -normaali hapetus -ei hapetusta - 75%:n vedenvirtaus -50%ved.virt. -25%ved.virtaus. Koetettiin tuota normaalihapetus kohtaa, niin vaan että se pärisee aivan mahdottoman kovasti.
Kaloja ja kasveja on tällä hetkellä erittäin vähän. Onko kenelläkään mahdollisesti kokemusta moisesta pärisköstä?
Shark ADV 800 käytöstä
Valvoja: Moderaattorit
enpä usko että sisäpannut riittää. Itellä 240 litraa ja sisäsuodattimena Juwelin oma torni 40cm töhnällä. Tilasin sharkin ulkosuodattimen,,,,
-Veden virtaus säädetään kaloille sopivaksi. Esimerkiksi pitkät ja suipot "ei pohjakalat" tarvitsevat yleensä suuren virtauksen. Osta ulkosuodatin, ja aseta sisäpannu 25-50% virtaukseen...
-Veden virtaus säädetään kaloille sopivaksi. Esimerkiksi pitkät ja suipot "ei pohjakalat" tarvitsevat yleensä suuren virtauksen. Osta ulkosuodatin, ja aseta sisäpannu 25-50% virtaukseen...
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
suodattimesta vielä
Hei vaan!
Niin minä kyllä ajattelinkin ettei sisäsuodatin mahtane riittää, vaikka kuin ne kaupassa vakuutti että riittää se.
Minulla on tuon lisäksi vanhan pikku akvaarion suodatin toisessa päässä pörisemässä, siitä ei kyllä mahtane olla isompia apuja?
Millainen olisi sitten hyvä (ja suht edullinen) ulkosuodatin tommoseen 240 litraiseen? Kun ei ole hajuakaan noista ulkosuodattimista. Pitääkö ulkosuodattimet kovaa ääntä? Mitä sinne suodattimeen sitten laitetaan?
Voe tokkiinsa, että sitä on muuten tyhmä vielä näissä jutuissa. Olen toki tutkinut netistä noita eri malleja, vaan kun ei asia oikein aukene
Kiitän kovasti mikäli joku valistaisi ummikkoa. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Niin minä kyllä ajattelinkin ettei sisäsuodatin mahtane riittää, vaikka kuin ne kaupassa vakuutti että riittää se.
Minulla on tuon lisäksi vanhan pikku akvaarion suodatin toisessa päässä pörisemässä, siitä ei kyllä mahtane olla isompia apuja?
Millainen olisi sitten hyvä (ja suht edullinen) ulkosuodatin tommoseen 240 litraiseen? Kun ei ole hajuakaan noista ulkosuodattimista. Pitääkö ulkosuodattimet kovaa ääntä? Mitä sinne suodattimeen sitten laitetaan?
Voe tokkiinsa, että sitä on muuten tyhmä vielä näissä jutuissa. Olen toki tutkinut netistä noita eri malleja, vaan kun ei asia oikein aukene
Kiitän kovasti mikäli joku valistaisi ummikkoa. Mukavaa viikonloppua kaikille!
en minäkään näistä jutuista paljoa tiedä, mutta sharkin 700 litraa/tunti pumppaava ulkosuodatin maksaa noin 100euroa uutena. Eheim taas on huippuvärkki, ja huomasin eilen yhden Öhömin tuolla myyntipalstalla myynnissä (80e). Eheimin professionalit 200 euroa ylöspäin, ecco jotain 80-120 euroa.
Ulkosuodattimien sisään tulee massaa. Massoja on monenlaisia, ja niitä saa akvaariokaupoista.
-Ulkosuodattimet yleisesti aika hiljaisia.
Ulkosuodattimien sisään tulee massaa. Massoja on monenlaisia, ja niitä saa akvaariokaupoista.
-Ulkosuodattimet yleisesti aika hiljaisia.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.