Mistä savea lannoitteen tekoon?
Valvoja: Moderaattorit
Mistä savea lannoitteen tekoon?
Tekisin itse kasveille lannoitepalloja, mutta ainakaan askarteluliikkeestä ei saanut savea. Sanoivat, ettei sitä tänä vuonna juuri ole (?!). Mistäköhän muualta sitä voisi kysellä? 

-
- Junior Member
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Sinooperi eli askarteluliikeketju ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itse juuri ostin Kouvolan sinooperista tuon 10kg savi satsin ja parin viikon päästä muuton yhteydessä laitan sen akvaan hiekan alle.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itse juuri ostin Kouvolan sinooperista tuon 10kg savi satsin ja parin viikon päästä muuton yhteydessä laitan sen akvaan hiekan alle.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
No, täällä Hml:ssä ei ole Sinooperia, joten säästyypähän tekemisen vaivalta. Minulla oli ennen lannoitepalloja, joissa oli vain savea eikä ainakaan miekkakasvit kasvaneet suuremmiten. Huomaan sen siitä, että nyt kun lannoitepalloissa on turvetta+savea+PMDD:tä, miekkakasvit ovat venähtäneen hurjasti. Onko muilla hyviä kokemuksia siis pelkästä savesta?
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Erilaisista oman paikkakunnan keramiikkapajoista kannattaa myös kysellä, taatusti halvempaa kuin askarteluliikkeissä. Netistä esim. www.varnia.fi esim. 10kg punasavijauhoa 0,53€
Someron punasavi on ainakin varmasti rautapitoista, toisin kuin jotkut epämääräiset Tiimaripaketit, jotka ovat ulkomailta.
Someron punasavi on ainakin varmasti rautapitoista, toisin kuin jotkut epämääräiset Tiimaripaketit, jotka ovat ulkomailta.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Kävin tuolla sivuilla katsomassa ja olipas siellä montaa laatua savea! Minä en ainakaan tietäisi mitä niistä pitäisi tilata. Ja nuo hinnathan ovat siis per kilo eli tuo 10kg tarkoittaa että jos ostaa 10kg tai alle niin hinta/kg on tuo mainittu.Pallokala kirjoitti:www.varnia.fi esim. 10kg punasavijauhoa 0,53€
Onko tuo punasavijauho sitten hyvää palleroiden tekoon? Miten tuota jauhoa käytetään? Jotenkin ihan kostea tavallinen savi tuntuisi minusta hyvältä vaihtoehdolta. Tuosta firman sivuilla olevasta savilistasta vaan en tiedä mikä on se tavallinen savi. No onneksi täällä on Sinooperi!
"Eikö sen huulet kulu?", ystäväni tokaisi katsoessaan etulasia 'imppaavaa' plekoa